اخبار داغ

مخالفت دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ساله در بازنشستگی فرهنگیان

مخالفت دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ساله در بازنشستگی فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم گفت: دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مهر، وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش دامنه و وسعت مخاطبان و یا ذی‌نفعان است که گستره بسیار وسیعی دارد. وقتی واژه ذی‌نفعان را به کار می‌بریم با معنی سنتی خود تفاوت دارد. امروز حدود  ۲۰ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پروش سروکار دارند و این گستردگی شرایط خاصی را رقم می‌زند که یکی از مهم‌ترین لازمه‌های آن ارتباط و تعامل است. آموزش و پرورش باید با مخاطبان خودش تعامل سازنده داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه تشکل‌ها مهم‌ترین و قوی‌ترین ظرفیتی هستند که می‌توانند بین نظام مدیریت و برنامه‌ریزی رابطه برقرار کنند، گفت: تشکل‌ها باید نقدها را به صورت نظام‌مند وارد سیستم کنند. من در جلسه‌ای که مدتی پیش با تشکل‌ها داشتیم، گفتم وزارت آموزش و پرورش محتاج این نقدهاست و بدون نقدها نظام آموزش و پرورش به خطا می‌رود و اگر دست نیاز به سمت تشکل‌ها دراز می‌کند از سر نیاز نیست، بلکه برای گام برداشتن درست است.

,

بطحایی افزود: شرایط لازم برای بقای نظام آموزش و پرورش یک نظام تعاملی و درست است که تاکنون وجود نداشته است و باید کمک کنیم این نظام هدف‌دار و هدفمند را شکل دهیم. در همان جلسه از دوستان این درخواست را داشتم که حضور تشریفاتی نداشته باشند و  باید یک ساز و کار منظم مستمر را طراحی کنیم.

,

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نکته دیگر تقویت تعامل و ارتباط مستقیم با همه ذی‌نفعان است که در این رابطه تهیه و تولید یک شبکه ملی ارتباطات در جهت تعامل مدنظر ماست. ما قصد داریم یک شبکه تلویزیونی ملی که برنامه‌هایش در حال ساخت است و محدودیت‌های سایر شبکه‌ها را ندارد و با اولیای دانش‌آموزان به راحتی در ارتباط با مسائل اجتماعی سخن می‌گوید را راه‌اندازی کنیم. امیدواریم در روزهای آینده این شبکه راه‌اندازی شود. برنامه‌های ما در این شبکه کسل کننده نیست.

,

بطحایی افزود: دومین برنامه این است که با ایجاد یک سامانه، زمینه کاندیداتوری همه کسانی که فکر می‌کنند توان مدیریتی لازم را دارند، فراهم کنیم. ما قصد داریم از زنان و جوانان در نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم برای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان دو نفر را با انتخاب سهام‌داران انتخاب کنیم. می‌دانم این گام‌ها بلند است اما معتقد و امیدوار به برداشتن آنها هستیم.

,

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین آسیب امروز کشور ما آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برنامه‌هایی را برای کاهش این آسیب‌ها در دست تهیه داریم و سعی در تولید برنامه‌هایی داریم که جذاب باشد و از چشم بینای آموزش و پرورش می‌خواهیم در کنار ما باشند.

,

وی افزود: ما امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم و از طرفی با وضعیتی که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد، نه دولت و نه نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه