اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جغتای:

پایبندی بازاری ها به قوانین اسلام، برکت در رزق را بدنبال دارد

پایبندی بازاری ها به قوانین اسلام، برکت در رزق را بدنبال دارد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جغتای گفت: قرآن و روایت اهل بیت برای کسب و کار و داد و ستد برنامه ای مشخص دارد و پایبندی بازاری ها به قوانین اسلام، برکت در رزق آنها را بدنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، حجت الاسلام سید مرتضی عریزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان جغتای که شب گذشته و همزمان با هفته بسیج در همایش آموزشی فقه بازار برای جمعی از کسبه و بازاری های این شهرستان سخنرانی می کرد، اظهار داشت: قرآن و روایت اهل بیت برای کسب و کار و داد و ستد برنامه ای مشخص دارد و پایبندی بازاری ها به قوانین اسلام، برکت در رزق آنها را بدنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

وی با تاکید بر عقوبت سخت و سنگین برای عدم پرداخت حق الناس در روز قیامت، تشریح کرد: عقل سلیم حکم می کند: که کسبه و بازاری های نسبت به موضوع حساس و بسیار مهم حق الناس اهمیت داده و خود را مدیون دیگران نکنند، چرا که گستره وسیع مشتریان یک کاسب در مدت چند ده سال فعالیت بازاری، مجال جبران حق الناس را از او میگیرد.

,

حجت الاسلام عریزی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در روایات، حجت را درباره حق الناس بر ما تمام کرده است و از این لحاظ هیچ عذری در درگاه خداوند مقبول واقع نشده و دچار عقوبت الهی خواهیم شد.

,

کارشناس دینی با مهم خواندن شغل بازاری ها، اظهار داشت: قیمت فروش اجناس نباید از حد عرف یک منطقه تجاوز کند و بر مبنی سود و منفعت شخصی خودمان، حق خریدار را ضایع کنیم، چرا که گرانفروشی خسران دنیا و آخرت را بدنبال خواهد داشت و حق الناس را بطور واضح بر گردن فروشنده می گذارد.

,

وی گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قسم در معامله را از مهمترین گناهانی دانست که احتمال آلوده شدن به آنها در بازار بیشتر از جای دیگر امکان پذیر بوده و ریشه همه آنها در ضعف ایمان و عدم اعتقاد به روز قیامت می باشد.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان جغتای در پایان خاطرنشان کرد: رعایت حق مردم در داد و ستد بازار، در کنار برکت به روزی انسان، لذت عبادت را در او تقویت کرده و زمینه رشد و تعالی معنوی انسان را بدنبال خواهد داشت.

,

یادآور می شود: این همایش برای اولین بار و به ابتکار بسیج و اتاق اصناف شهرستان جغتای برگزار شد که با استقبال بازاری های این شهرستان روبرو گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه