اخبار داغ

افزایش عملکرد در سطح دامداری‌های مازندران، نیازمند تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی است

افزایش عملکرد در سطح دامداری‌های مازندران، نیازمند تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی است
برای آنکه واحدهای دامی مقرون به صرفه شوند، باید از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی اداره شوند که این مورد مستلزم ارائه تسهیلات مناسب به این واحدهای دامداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، با توجه به ارزش غذایی بالای محصولات لبنی و گوشت، باید برای افزایش تولید به واحدهای دامداری به‌منظور افزایش سطح محصولات توجه شایان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قائم آنلاین,

توجه به دام، رمز موفقیت دامدار

در بسیاری از موارد باید برای افزایش عملکرد در واحدهای لبنی و دامداری‌ها، تغذیه مناسب در اختیار دام قرار گیرد که در این راستا باید واحدهای تولید خوراک دام اقدامات مناسب را لحاظ کنند.

مهدی اسلامی یکی از دامداران شهرستان قائم‎شهر در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: یک تشکل صنفی منسجم برای پیگیری مطالبات اتحادیه‌های دامداران در شهرستان وجود ندارد.

اسلامی افزود: واحدهای دامداری پراکنده هستند و اغلب این واحدها سنتی بوده و مقرون به صرفه نبودن ساخت دامداری‌های صنعتی و شیردوشی به روش‌های سنتی، همجواری دام‌ها با مواد آلاینده از قبیل فضولات دامی و اختلاط شیر با آب و سایر افزودنی‌های غیر مجاز آسیب جدی به صنعت دامداری و لبنی استان وارد کرده است.

فقدان مکان برای عرضه محصول

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مکانی مناسب برای فروش شیر و قیمت هر واحدی متفاوت است که باید این اتحاد میان واحدهای دامداری ایجاد شود.

مهدی غلامی یکی دیگر از دامداران شهرستان قائم‌شهر به خبرنگار ما گفت: بیش از 70 درصد دامداری‌های قائمشهر به روش سنتی اداره می‌شوند که به دلیل پراکندگی و کوچک بودن امکان صنعتی شدن را ندارند.

غلامی خاطرنشان کرد: باید برای افزایش تولید در واحد سطح تمامی واحدهای دامداری سنتی به صنعتی تبدیل شوند.

لزوم تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی

وی تصریح کرد: برای آنکه واحدهای دامی مقرون به صرفه شوند، باید از حالت سنتی خارج شده و به صورت صنعتی اداره شود که این مورد مستلزم ارائه تسهیلات مناسب به این واحدهای دامداری است.

این دامدار یادآور شد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل سرما هستیم، باید برای کاهش بیماری دام‌ها اقدامات لازم انجام شود.

توجه به تغذیه دام بویژه در فصل سرما

وی در پایان گفت: از آنجایی که در فصل سرما دام بتواند خود را گرم نگه بدارد، باید تغذیه مناسب داشته باشد؛ بدین جهت باید واحدهای فروش محصولات غذایی دام اقدام لازم برای تأمین غذای دام و ذخیره‌سازی و فروش به میزان مناسب و در اختیار قرار دادن آن به دامداری‌ها را انجام دهد.
,
, توجه به دام، رمز موفقیت دامدار, توجه به دام، رمز موفقیت دامدار,
,
,
,
,
,
,
,
, فقدان مکان برای عرضه محصول, فقدان مکان برای عرضه محصول,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی, لزوم تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی,
,
,
,
,
,
, توجه به تغذیه دام بویژه در فصل سرما, توجه به تغذیه دام بویژه در فصل سرما,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه