اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف ایران:

حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است

حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که حداقل افزایش قیمت نان لحاظ شده است گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران با تعیین وزن چانه نان از طریق اتاق اصناف ایران اعمال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتاق اصناف ایران با رد هرگونه زمان در تاریخ اجرای مصوبه افزایش قیمت نان در سطح کشور و واگذاری این تصمیم به عهده استاندار هر استان، گفت: اینکه این موضوع امروز اعلام شود، یا فردا و حتی هفته آینده، دغدغه اصلی ما نیست و ما به دنبال کار کارشناسی در دیگر ابعاد چون کنترل و نظارت و همچنین کیفیت نان و رضایتمندی مصرف‌کننده هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

افزایش 15 درصدی قیمت نان در تهران

, افزایش 15 درصدی قیمت نان در تهران,

علی فاضلی درمورد افزایش قیمت نان تا میزان 15 درصد در استان‌های مختلف گفت: افزایش 15 درصدی قیمت نان در تهران با تعیین وزن چانه نان از طریق اتاق اصناف ایران اعمال می‌شود و در دیگر استان‌ها از طریق استاندارها اعمال خواهد شد. برای عملی کردن این تصمیم، ابتدا باید فرآیند طی می‌شد؛ ابلاغیه به دست ما می‌رسید که این اتفاق افتاد و با کارشناسی‌‌ای که روی این موضوع انجام می‌گیرد به زودی اعلام خواهد شد.

,

تاکید بر ارتقاء کیفیت نان و رضایت مصرف کننده

, تاکید بر ارتقاء کیفیت نان و رضایت مصرف کننده,

رئیس اتاق اصناف ایران درمورد انتظارات از اتحادیه‌های صنفی در ازای افزایش 15 درصدی قیمت نان،گفت: «اینکه این موضوع امروز اعلام شود، یا فردا و حتی هفته آینده، دغدغه اصلی ما نیست و ما به دنبال کار کارشناسی در دیگر ابعاد چون کنترل و نظارت و همچنین کیفیت نان و رضایتمندی مصرف‌کننده هستیم و این موضوع را طی نامه‌ای به اتاق‌های استان اعلام کرده‌ایم. همچنین وزن نان هم مشخص شده و در پایان، موضوع نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت نان به منظور کاهش ضایعات (اضافه نان که موجب اصراف و هدر رفتن حجم قابل توجهی از آن می‌شود) و احترام به مصرف‌کننده را از اتحادیه‌های صنفی نانوایی انتظار داریم. این کلیت موضوع و مصوبه است.»

,

وزن نان تغییر خواهد کرد

, وزن نان تغییر خواهد کرد,

فاضلی در ادامه به انتظارات مصرف‌کننده و نهادهای بازرسی از اتحادیه‌های صنفی اشاره می‌کند و می‌گوید: حداقل، شرایط فعلی باید لحاظ شود، اما وزن تغییر خواهد کرد و بیشتر روی بهبود و کیفیت تولید نان و بحث کاهش ضایعات تاکید داریم. تمام تلاش ما بر این است تا افزایش قیمت روی کیفیت تاثیر بگذارد و این اتفاق باید مشهود باشد.

,

هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح در زمان مشخص‌شده‌ را نشنیده‌ام

, هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح در زمان مشخص‌شده‌ را نشنیده‌ام,

فاضلی با رد هرگونه محدودیت و اعمال فشار در سرعت دادن به این پروسه و عملی شدن این مصوبه، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ اجباری در اجرایی شدن این مصوبه از اول آذرماه، یا پایان آبان‌ماه، وجود نداشته است. به عنوان عضوی از ستاد و رئیس اتاق اصناف هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح از تاریخی خاص را نشنیده‌ام.

,

محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد

, محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد,

وی در ادامه با اشاره به زمان اجرایی شدن  این طرح در استان‌های مختلف، گفت: «از زمان ابلاغ، استانداران می‌توانند طرح را اجرایی کنند که 10 روز از آن می‌گذرد، اما فرآیند و آمادگی بستر توسط اتحادیه‌های صنفی هم باید فراهم می‌شد. لذا بحث اجرا ممکن است در استان تهران از شنبه و در استان دیگری 10 روز دیگر باشد؛ در واقع محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد.»

,

مصوبه ، کار را به دست استانداران سپرده است

, مصوبه ، کار را به دست استانداران سپرده است,

فاضلی درمورد افزایش قیمت نان تا میزان 15درصد می‌گوید: “این مصوبه کار را به دست استاندران سپرده است و تاکید کرده تا سطح 15 درصد می‌توان افزایش قیمت داشت. بنا بر تصمیم ما برای استان تهران 15 درصد لحاظ شده است و چرایی آن را برای اتحادیه‌های صنفی ذکر کرده‌ایم.”

,

حداقل افزایش را لحاظ کرده‌ایم

, حداقل افزایش را لحاظ کرده‌ایم,

رئیس اتاق اصناف تهران به ثبات قیمت نان در سه سال گذشته اشاره می‌کند و معتقد است: سه سال است ما هیچ افزایشی در بحث بهای نان نداشته‌ایم، در حالی که عوامل تاثیرگذار زیادی همچون دستمزدها، نرخ حامل های انرژی و … در افزایش قیمت کالا و خدمات موثر هستند. سه سال است که هیچ‌گونه افزایشی را در نان نداشتیم و امروز هم حداقل افزایش را لحاظ کرده‌ایم.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه