اخبار داغ

در هفته کتاب و کتاب خوانی؛

کتابخانه های عمومی موران و فخر آباد افتتاح شد

کتابخانه های عمومی موران و فخر آباد افتتاح شد
کتابخانه عمومی «شیخ محمد علی اجارودی» روستای زهرا از توابع بخش موران شهرستان گرمی و کتابخانه عمومی شهر فخرآباد از توابع مشکین شهر افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، امروز جمعه کتابخانه عمومی «شیخ محمد علی اجارودی» روستای زهرا از توابع بخش موران شهرستان گرمی و ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر فخرآباد از توابع شهرستان مشکین شهر افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

رباب عزیزخانی در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی «شیخ محمد علی اجارودی» روستای زهرا که با حضور فرماندار شهرستان گرمی و بخشدار موران برگزاری شد، با اظهار خرسندی از افتتاح این کتابخانه، نسبت به برگزاری پرشور برنامه های کتابخانه ای در این مرکز ابراز امیدواری نمود.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه مردم بخش موران باید در پویائی برنامه های فرهنگی کتابخانه، مشارکت داشته باشند، افزود: امیدوارم کتابخانه عمومی «شیخ محمد علی اجارودی» در ارتقای سطح آگاهی مردم روستاهای این بخش و ترویج فرهنگ کتابخوانی ر بین کودکان و نوجوانان مفید واقع شود.

,

وی همچنین از مشارکت دولت و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ساخت و تکمیل کتابخانه خبر داده و تصریح کرد: برای ساخت این کتابخانه، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.

,

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه کتابخوانی، دانائی و فرهنگ را ریشه پیشرفت و توسعه دانسته وگفت: جوامعی که توسعه یافته هستند، از سرانه مطالعه و تعداد کتابخانه های بیشتری نیز برخوردارند.

,

ابراهیم امامی، خدمت رسانی به مردم روستاها را یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید بیان کرده و افزود: همه تلاش دولت اینست که آگاهی و سطح فرهنگ عمومی ارتقا یابد.

,

وی، لزوم یاری و همراهی سایر ارگانهای فرهنگی و اجرائی جهت موفقیت کتابخانه های عمومی را مورد تأکید قرار داده و تصریح کرد: با اجرای برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی در کتابخانه عمومی بخش موران، شاهد شکوفائی استعدادهای هنری، ادبی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

,

همچنین، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهر فخرآباد از توابع شهرستان مشکین شهر نیز با اعلام اینکه در دولت اول و دوم روحانی، تاکنون 15 کتابخانه عمومی در استان اردبیل ساخت، تکمیل و به بهره برداری رسیده ، گفت: خوشبختانه فرمانداران محترم توجه ویژه ای به پروژه های عمرانی کتابخانه ای داشته اند.

,

رباب عزیزخانی، کاهش آسیب های اجتماعی را منوط به افزایش مطالعه و کتابخوانی دانسته و افزود: برای کاهش آمار اعتیاد، طلاق، خشونت های خیابانی و کودک آزاری، باید کودکان و نوجوانانمان را با کتاب و لذت کتابخوانی و یادگیری از دانش های برآمده از آن آشنا کنیم.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تقدیر از مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در تکمیل کتابخانه عمومی فخرآباد، اعتبار تخصیص یافته برای ساخت این کتابخانه را بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعلام کرد.

,

عادل نادری، بخشدار مشکین شرقی نیز در این مراسم، ضمن سخنان کوتاهی با تقدیر از تلاشهای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مشارکت بنیاد علمی اموزشی قلم چی، ساخت ساختمان جدید کتابخانه عمومی فخرآباد را هدیه ای ارزشمند به اهالی این شهر در ماه ربیع الاول دانسته و از خانواده مرحوم ذوالفقاری (اهدا کنده زمین کتابخانه) و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر فخر آباد در ساخت کتابخانه تجلیل کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه