اخبار داغ

رونمایی از دو کتاب در نهاوند+ تصاویر

رونمایی از دو کتاب در نهاوند+ تصاویر
با حضور دوستداران کتاب خوانی از دو کتاب ارزشمند شهرستان نهاوند رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، امروز با حضور مسئولان محلی و علاقه‌مندان به کتاب از دو کتاب ارزشمند از دو نویسنده شهرستان نهاوند رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرو,

در این مراسم‌ها که در شهرهای فیروزان و برزول برگزار شد از کتاب "مثل نامه " اثر خانم کبرا خزایی با حضور بخشدار خزل حجت‌الاسلام قارلقی امام جماعت شهر فیروزان، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و تنی چند از شعرای محلی و هنرمندان عرصه کتاب و پیشکسوتان و دوستداران حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در محل کتابخانه شهید قدوسی فیروزان رونمایی شد.

,

 در این مراسم محمد معافی از پیشکسوتان عرصه کتاب‌خوانی بخش خزل به بررسی و معرفی کتاب مثل نامه پرداخت و گفت: این کار کم‌نظیر حاصل تلاش چندساله خانم کبرا خزایی است که باعلاقه فراوان به گردآوری ضرب‌المثل‌های رایج با گویش لکی پرداخته‌اند.

,

وی اظهار داشت: خانم خزایی این کتاب را که حاوی ضرب‌المثل‌های لکی است و طی قرن‌ها در میان اقوام و طوایف و ساکنین سرزمین ایران رایج بوده و حتی شاعران بزرگی همچون فردوسی این واژگان لهجه لکی را در اشعار خود بکار برده‌اند جمع‌آوری نموده است.

,

این پیشکسوت عرصه کتاب‌خوانی افزود: این کتاب درواقع می‌تواند نیاز مخاطبین و علاقه‌مندان به اشعار و ضرب‌المثل‌های لکی را برطرف نماید.

,

روح‌الله سلگی بخشدار خزل نیز در این مراسم گفت: گویش‌های محلی از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مهم در هویت بخشی و حفظ فرهنگ اصیل جامعه ایرانی ما است که متأسفانه در طول چند سال اخیر جامعه ما به دلایل زیادی از هویت واقعی خودمان فاصله گرفته‌ایم.

,

وی افزود: نسل امروز ما با رویکردی که خودمان عالماوعامدا باعث آن هستیم بافرهنگ غنی و هویت واقعی بخصوص استفاده از گویش‌های محلی و لهجه‌هایی که ریشه در تاریخ این آب‌وخاک دارد بیگانه شده‌اند.

,

بخشدار خزل افزود: ما هرروز با این داستان غم‌انگیز روبرو هستیم و در زندگی روزمره خودمان لمس می‌کنیم که با چه سرعتی طی این چند سال اخیر بچه‌ها و نسل جدید ما لهجه‌های محلی را به فراموشی سپرده‌اند و این تأثیر سوء و مخرب بر ساختار فرهنگی ما دارد.

,

سلگی گفت: بنابراین کاملاً این نیاز احساس می‌شود که آثار بسیار ارزشمند و فاخری مانند همین اثر خانم خزایی رنگ و غباری که در طول این سال‌های اخیر بر روی گویش محلی و لهجه شیرین و ریشه‌دار لکی نشسته است، بزداید.

,

وی اظهار داشت: خانم خزایی در طول مدت 12 سال زحمت فراوان که منجر به خلق این کتاب بسیار غنی‌شده است سهم فراوانی در حفظ گویش و لهجه لکی داشته و ضرب‌المثل‌های جمع‌آوری‌شده ایشان تحت عنوان "مثل نامه " قابل‌تحسین و تقدیر است و حقیقتاً می‌بایست این کار ارزشمند در مراسم ویژه‌تری رونمایی شود.

,

همچنین در کتاب‌خانه 9 دی شهر برزول نهاوند نیز با حضور مسئولان از کتاب "رزم‌نامه " از آثار نویسنده و شاعر نامی نهاوند رونمایی شد.

,

در مراسمی با حضور امینیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند، جعفر سلگی بخشدار زرین‌دشت، علی مرداری شهردار برزول، اسحاق فهیم پور و مرتضی موسیوند از اعضاء شورای شهر و شاعر چیره‌دست شهر برزول یزدان درویشی از کتاب رزم‌نامه این شاعر برزولی رونمایی شد.

,

کتاب دیوان درویش مربوط به این شاعر نام‌آشنای استان همدان است که موردتوجه علاقه‌مندان به شعر قرارگرفته است.

,

 

,

1476816

, 1476816,

1476814

, 1476814,

1476813

, 1476813,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه