اخبار داغ

کیفیت گندم ایران مناسب است

کیفیت گندم ایران مناسب است
رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران اعلام کرد: هیچ کس از خودکفایی گندم و ممنوعیت واردات آن ناراحت نمی‌شود اما مسئله این است که کیفیت گندم خریداری شده از طریق مدیریت و اختلاط درست، تامین شود و فرایند خرید تضمینی گندم از طریق تغییر جدول پاکی باید اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرتضوی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان، مدعی شد: در سالی که واردات گندم ممنوع شد باید پرسید که چه کسی این محصول را ثبت سفارش و وارد کرد. همه اسناد و مدارک نشان می دهد که شرکت های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در آن سال‌ها گندم را وارد کردند بنابراین بخش خصوصی واردکننده گندم در آن سال ها نبود و مدافع واردات گندم نیست چرا که شخصا معتقدم اگر مدیریت کیفیت گندم از طریق اختلاط درست آن صورت گیرد تولید گندم ایران استعداد همین خبازی ها و حتی کارخانه‌های وابسته به آرد و گندم را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: دولت از اعتبار پول آب‌های مرزی برای واردات گندم در آن سال ها استفاده کرد بنابراین بخش خصوصی دنبال واردات گندم نیست.
,
 
,
کیفیت گندم ایران مناسب است
, کیفیت گندم ایران مناسب است,
 
,
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران تاکید کرد: اگر اختلاط گندم درست مدیریت شود، کیفیت این محصول تولید شده در کشور از نظر معیارها و پارامترهای کیفی مانند گلوتن پروتئین و غیره مناسب است و نیازی به واردات گندم نداریم که البته پیش از آن باید به دنبال این مسئله باشیم که چرا خرید تضمینی گندم با هفت درصد خاک صورت می‌گیرد.
,
 
,
مرتضوی ادامه داد: این مسئله قابل پذیرش نیست که گلوتن گندم پایین است چرا که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حداقل کیفیتی که برای گندم و آرد در نظر می‌گیرند با گلوتن ۲۵ درصد است که در همه دنیا با همین میزان تولید نان صورت می گیرد و نیازی به استفاده از آنزیم ها و افزودنی ها در راستای افزایش کیفیت آرد وجود ندارد.
,
 
,
وی مدعی شد: جدول پاکی خرید تضمینی گندم مشکل دارد چرا که اگر یک نفر ۷ درصد خاک در گندم خالص اضافه کند و آن را به دولت بفروشد، پول بیشتری نصیبش می‌شود، بنابراین باید پرسید چرا اگر گندم خریداری شده از کشاورزان خاک ندارد چرا مکانیسمی طراحی شده که بر اساس آن ۷ درصد خاک اختلاط شده با گندم از گندم خالص ارزش بیشتری دارد و گران تر خرداری می شود. به عبارت دیگر باید گفت که گندم ایران ۷ درصد خاک ندارد بلکه خاک را به آن اضافه می کنند چرا که این جدول پاکی، ناپاک است.
,
 
,

وی با بیان اینکه حتماً جدول پاکی گندم در سال آینده و برای آغاز فصل خرید تضمینی گندم اصلاح می شود، تصریح کرد: یکی دیگر از نقص های موجود در خرید تضمینی گندم این است که وزارت جهاد کشاورزی از ابزارهای دقیقی برای سنجش میزان افت مفید و غیرمفید گندم استفاده نمی کند به گونه‌ای که بر اساس استاندارد شماره ۱۰۴ وزارت جهاد کشاورزی باید از توری های ۲۰×۲ میلی متر در آزمایش و سنجش میزان افت مفید و غیرمفید گندم استفاده کند اما این توری ها سایز مناسبی ندارد و ۲×۲ میلی متر است و باید پرسید چرا وزارت جهاد کشاورزی از این ابزار استفاده می کنند و چگونه میزان افت مفید و غیرمفید را با این وسیله سنجش کرده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه