اخبار داغ

مانع‌سازی عراق و سوریه بر سر صادرات ایران

مانع‌سازی عراق و سوریه بر سر صادرات ایران
نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: به رغم اینکه ما با سوریه توافق‌نامه ترجیحی داریم و یک خط اعتباری یک میلیارد دلاری در اختیار آنها قرار دادیم اما سوریه در صادرات محصولات ایرانی یک‌سری محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که عملا نتوانیم جنس خود را صادر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص تهدیدات ترامپ و اثرگذاری آن بر روی تجارت ایران و اروپا گفت: هنوز بانک‌های بزرگ اروپایی در مورد کار کردن با ایران محتاط عمل می‌کنند ولی فضا تا حدود زیادی نسبت به گذشته بهتر شده و در نهایت تعیین این فضا به سهامداران اصلی این بانک‌ها بستگی دارد که بیشتر آنها آمریکایی هستند. البته رفته رفته در اتفاق نظری که روسیه و چین و اروپا در خصوص انتفاع جهانی در خصوص برجام دارند این امید به وجود آمده  که بانک‌ها نیز در این مسیر حرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایلنا، سلاح ورزی در خصوص استفاده از بازارهای منطقه برای صادرات گفت: بخش مهمی از صادرات به کشورهای منطقه به دیپلماسی اقتصادی و توافق نامه‌های دو جانبه بین دولت‌ها مربوط است به طور مثال در کشوری که تعرفه 20 درصدی برای سیب ما قائل می‌شوند عملا نمی‌توانیم در آن بازار رقابت کنیم.

,

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته عراق یک شب تعرفه لبنیات را از 5 درصد به 25 درصد رساند. حل این مشکل  نه در اختیار صادرکننده و نه در اختیار اتاق بازرگانی است. بلکه این وظیفه دولت است تا از ظرفیت دیپلماسی خود استفاده کند و این مشکل را برطرف سازد.

,

سلاح ورزی تصریح کرد: 75 درصد از ظرفیت صادرات ما به عراق، لبنیات است. چنین اتفاقی یک اثر غیرقابل جبرانی بر صنعت لبنیات خواهدگذاشت و در ادامه شاهد ورشکست شدن برخی از فعالان این حوزه خواهیم بود.

,

وی ادامه داد: به رغم اینکه ما با سوریه توافق‌نامه ترجیحی داریم و یک خط اعتباری یک میلیارد دلاری در اختیار آنها قرار دادیم اما سوریه در صادرات محصولات ایرانی یک‌سری محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که عملا نتوانیم جنس خود را صادر کنیم.

,

وی افزود: در حال حاضر بازار سوریه توسط کالای قاچاق ترکیه اشباع شده و سوری‌ها نیز تمایل به مصرف آن کالاها را دارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه