اخبار داغ

کاهش شدید دمای هوا/ تردد در تمامی مسیرهای جریان دارد

سه مرحله برف روبی در جاده های کردستان

سه مرحله برف روبی در جاده های کردستان
موج جدید بارش به ویژه برف در استان کردستان باعث شد تا تردد در بعضی از گردنه های استان را با مشکل مواجه کند و تاکنون سه مرحله برف‌روبی در جاده های صعب العبور استان صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، اولین بارش پاییزی در استان کردستان که از روز سه شنبه آغاز شده بود طی دیروز و امروز کماکان ادامه داشت و شدت بارش ها باعث شد تا تردد در جاده های استان با مشکل مواجه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


شدت بارش برف در بعضی از گردنه های استان طی شبانه روز گذشته باعث شد تا تردد در این مسیرها تنها با زنجیر چرخ ممکن شود و هم اکنون این روند کماکان ادامه دارد.

بارش باران و برف در استان کردستان همزمان شد با کاهش دما و به همین دلیل طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر شهرستان‌های استان کردستان دمای هوا به زیر صفر درجه کاهش پیدا کرد.

بارش برف که طی ۲۴ ساعت گذشته تعدادی از شهرستان های استان کردستان را فرا گرفته بود باعث شده تا بعضی از گردنه های ارتباطی استان مسدود شود.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی شباانه روز گذشته سه مرحله برف‌روبی در شهرستان های مریوان، سروآباد سقز و بانه انجام شده است.

محمد راشد مدرس گرجی افزود: طی روزهای گذشته و امروز گردنه های تته و ژالانه در مسیر ارتباطی سروآباد به اورامان و سروآباد به پاوه برف‌روبی صورت گرفته است و همزمان با این مهم در گردنه خان سقز به بانه نیز برف‌روبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در تمامی گردنه های استان کردستان در جریان است، اظهار داشت: به دلیل بارش برف و کولاک تردد در گردنه های صعب العبور تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کردستان گفت: در حال حاضر تمامی مسیرهای اصلی در استان کردستان باز است و مشکلی در خصوص تردد وسایل نقلیه در میان نیست.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان طی امشب و فردا از شدت بارش ها که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، کاسته می شود.

همچنین هواشناسی کردستان پیش بینی کرده است که دمای هوا از بعد از ظهر جمعه کاهش می یابد و شدت کاهش دما در بعضی از شهرهای استان حدود پنج تا هفت درجه خواهد بود.

همچنین پلیس راه استان کردستان از رانندگان وسائل نقلیه خواست بدون به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از تردد در جاده های استان پرهیز کنند.

در حال حاضر به دلیل ادامه بارش ها و کولاک تردد در گردنه های صعب العبور استان کردستان به ویژه در شهرستان های سروآباو، سقز، بانه و حتی سنندج بدون زنجیر چرخ ممنوع است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه