اخبار داغ

فرماندار شفت در جمع نمایندگان اصناف و بازاریان مطرح کرد:

لزوم برند سازی محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان شفت

لزوم برند سازی محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان شفت
فرماندار شفت با بیان اینکه د پنیر محلی شفت در زنجان با برند سیاهمزگی بسته بندی شده و به فروش می رسد گفت: بهتر است که از این برند مختص شهرستان در تولید محصولات لبنی استفاده گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح شفت، محمدرضا محسنی در دیدار با نمایندگان اصناف و بازاریان این شهرستان با اشاره به اینکه بازاریان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی نقشی بر جسته داشتند و تکریم آنان یک وظیفه است افزود : توسعه زیرساخت ها اولین گام رونق اقتصادی در شهرستان شفت است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه عمده دلیل کاهش جمعیت و مهاجرات جوانان از شفت ضعف در زیرساخت های عمرانی و خدمات اجتماعی بوده است افزود : رونق بازار و کسب و کار از پدیده مهاجرت سرمایه های انسانی از این شهرستان جلوگیری خواهد کرد.

,

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سبد غذایی مردم گیلان در این شهرستان تولید می شود افزود : شفت در تولید برنج ، شیر خام ، ماهی ، گوشت سفید و قرمز از شهرستان های پیشرو در استان محسوب می شود .

,

وی با بیان اینکه مشکلات شفت بر اساس اولویت بندی ها پیگیری می شود افزود : به دنبال کارهای زیربنایی و کلان در این شهرستان هستیم و دوره کارهای پوپولیستی گذشته است .

,

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه با اشاره به اینکه روزمرگی آفت مدیریت است و باید خروجی عملکرد ها مورد مطالعه و پرسش مردم قرار گیرد افزود : در جامعه ای که فرهنگ مطالبه گری نهادینه گردد سطح مطالبات عمومی تنزل نمی یابد.

,

وی با بیان اینکه عدم پیگیری 10 ساله پروژه آبرسانی غرب نزدیک در شفت باید مورد پرسش افکار عمومی قرار گیرد افزود : طرح آبرسانی شهرهای شفت و احمدسرگوراب با اعتبار 10 میلیارد تومان در ماه های آتی اجرایی می شود.

,

محسنی با اشاره به اینکه شفت تنها شهرستان گیلان است که راه درجه یک ندارد افزود : از سال گذشته تا کنون 19 نفر در محورهای مواصلاتی این شهرستان جان خود را از دست داده اند .

,

وی افزود : تعریض و چهار بانده کردن محور ۱۲ کیلومتری ملاسرا-شفت با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارد و برای تسریع در اجرای آن نیازمند مشارکت های عمومی و همکاری شوراهای اسلامی برای آزادسازی حاشیه راه هستیم.

,

فرماندار شفت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای رونق اقتصادی شهر باید تدبیر شود تصریح کرد : برگزاری نمایشگاه های داخلی با کاهش میزان سود و افزایش فروش به رونق کسب و کار در فصول خاص سال کمک شایانی خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه امسال ۱ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان برای رونق مشاغل خانگی به شهرستان شفت اختصاص یافته است افزود : در کنار کشاورزی ، دامداری و فعالیت های غالب می‌توان با تسهیلات کم بهره زمینه افزایش درآمد نسبی خانوارها را فراهم کرد.

,

مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه برندسازی گلاب گیلده در دستور کار قرار دارد و در آینده باید کارگاه استحصال عرقیات گیاهی در این روستا احداث شود افزود : برنج دمسیاه شفت (پشت سرا) مرغوبیت بسیار بالایی دارد و نیازمند برندسازی و بسته بندی مناسب است و در این راه اصناف می توانند پیش قدم شده و از حمایت های دولت نیز بهره مند خواهند شد.

,

وی افزود : با توجه به اینکه شنیده می شود پنیر محلی در زنجان با برند سیاهمزگی بسته بندی شده و به فروش می رسد بهتر است که از این برند مختص شهرستان در تولید محصولات لبنی استفاده گردد.

,

محسنی از بازاریان خواست در بهبود وضعیت پسماند شهر شفت به شهردار و اعضای شورای اسلامی کمک و با تفکیک زباله از مبدا در بازار به فرهنگ‌سازی در جامعه کمک کنند.

,

وی در پایان تعامل اصناف و شهرداری را برای گسترش خدمات در شهر ضروری برشمرد و تصریح کرد : بسته های تشویقی می تواند اعطای پروانه کسب را تسهیل و راه را برای کسب و کارهای خرد هموار کند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه