اخبار داغ

حجت‌الاسلام شاهی آشتیانی‌ تاکید کرد:

کسب معرفت، اولین مسئولیت شیعه منتظر

کسب معرفت، اولین مسئولیت شیعه منتظر
یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت، اولین مسئولیت منتظران را شناخت امام زمان(عج) دانست و گفت: معرفت و شناخت نسبت به امام عصر(عج) از مهم ترین وظایف شیعیان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شاهی آشتیانی مدرس حوزه و کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) با محدودیت خاصی سپری شد. خلفای عباسی از ارتباط آزادنه ایشان با شیعیان و نیز تولد منجی عالم بشریت احساس نگرانی و ضعف می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

وی افزود: روایات متعددی از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مبنی بر تولد منجی عالم بشریت نقل شده بود و به همین دلیل روز به روز از سوی خلفای عباسی بر اعمال محدودیت‌ها بر امام حسن عسکری(عج) افزوده می شد.

,

این مدرس حوزه بیان کرد: همانگونه که فرعونیان در زمان تولد حضرت موسی(ع) نگران تولد یک فرزند پسر و برچیده شدن بساط قدرت و حکومت‌شان به دست او بودند، خلفای وقت عباسی هم نگران از تولد فرزند امام عسکری(ع) بودند ولی غافل از اینکه همانطور که به خواست خداوند متعال موسی(ع) در دامان فرعون رشد پیدا کرد، حضرت بقیه الله الاعظم (عج) هم به خواست خداوند متولد و امامت جامعه بشری را عده‌دار شدند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به امامت کوتاه ۶ ساله امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) در مدت کوتاه امامت علاوه بر تربیت، حفظ و پنهان داشتن امام زمان(عج) دو مسئولیت مهم، معرفی حضرت مهدی(عج) به عنوان جانشین بعد از خود و بیان مساله غیبت و آمادگی مردم برای پذیرفتن و نهادینه کردن ارتباط با نواب اربعه و چگونگی ارتباط با امام زمان خود در عصر غیبت بر عهده داشتند.

,

کسب معرفت، اولین مسئولیت شیعه منتظر

, کسب معرفت، اولین مسئولیت شیعه منتظر, کسب معرفت، اولین مسئولیت شیعه منتظر,

حجت الاسلام شاهی با اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت، اولین مسئولیت منتظران را شناخت امام زمان(عج) دانست و گفت: معرفت و شناخت نسبت به امام عصر(عج) از مهم ترین وظایف شیعیان است و این مسئله به قدری مهم است که در روایات هم آمده «اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»

,

ضرورت شناخت امام زمان(عج) در عصر حاضر

, ضرورت شناخت امام زمان(عج) در عصر حاضر, ضرورت شناخت امام زمان(عج) در عصر حاضر,

این کارشناس مذهبی پرداختن به مساله شناخت امام زمان(عج) در عصر تکنولوژی و ارتباطات را یک نیاز اساسی دانست و بیان کرد: اکنون  عصر تکنولوژی و فضای مجازی است و بایستی از فرصت به دست آمده بهره گرفته و با بهره‌گیری از فناوری روز زمینه معرفی و شناخت حضرت مهدی(عج) را به نسل‌های جوان و آحاد مردم مهیا سازیم.

,

زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم

, زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم, زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم,

حجت الاسلام شاهی آشتیانی زمینه سازی ظهور را از مهم ترین وظایف شیعیان برشمرد و افزود: در زمانی که به انتظار فرج امام زمان(عج) مامور هستیم باید زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم و با حمایت کردن از امام و دعا و تضرع تعجیل در فرج امام را از خدا بخواهیم.

,

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات مختلفی اسلامی از جمله پیاده روی اربعین، جشن آغاز امامت امام زمان(عج) یا جشن نیمه شعبان نشانگر محبت و عشق به اهل بیت(ع) است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه