اخبار داغ

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج:

700 هکتار بافت فرسوده در حاشیه کرج وجود دارد

700 هکتار بافت فرسوده در حاشیه کرج وجود دارد
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار دولتی به آسیب های اجتماعی برای شهر کرج که دارای جمعیت شناور گسترده و مهاجرپذیری است ناکافی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج درباره وضعیت بافت های فرسوده این کلانشهر به خبرنگار تیتر1، گفت: جریان بی دفاع شهری یا بافت های فرسوده پس از حوادث تلخی که گریبانگیر کشور می شود مورد توجه قرار گرفته و شهر کرج نیز از این مهم مستثنی نیست چرا که یک سوم جمعیت ایران در حوزه بافت های فرسوده زندگی می کنند. 

احمد خیری با اشاره به اینکه در شهر کرج قریب به 700 هکتار بافت فرسوده در اراضی حاشیه شهر داریم و مجموعه مدریت شهری کرج ساز و کاری جدی برای تبدیل وضعیت این اماکن دارد و سیاست های تشویقی شورای شهر ارائه داده است و اقداماتی در حوزه های عمرانی و سخت افزاری د حال پیگیری است. 

وی اظهار داشت: ما در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج به دنبال طرح های توسعه محلی هستیم و ایجاد و تقویت تیم های اجتماع محور در نقاط حاشیه ای شهر کرج و تسهیل گری و کمک به اینکه حاشیه های شهر، کرج را در تنگنا قرار ندهند و هسته مرکزی شهر را توسعه دهیم و با افزایش سرانه های فرهنگی، آموزشی، خدماتی، فرهنگی و هنری حاشیه شهر از وضعیت کنونی خارج شود. 

خیری تصریح کرد: شهردار کرج تدبیری برای ایجاد سراهای محله داشته و ما در سازمان شهرداری ماموریت پیدا کرده ایم که این مسئله محقق شود لذا ضرورت مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی احساس می شود تا با کمک آنها بتوانیم در مناطق حاشیه ای شهر خلق ارزش کرده و سرانه های فرهنگی ورزشی ایجاد کنند.
 
وی گفت: در مباحث زیرساختی، سخت افزاری، احیا و بازسازی بافت های فرسوده، مجموعه مدیریت شهری صرفا سیاست گذار، تسهیل گر و عامل تشویقی بوده و امکان ورود و تامین هزینه های سنگین اصلاح بافت های فرسوده را ندارد. 

خیری افزود: ندامتگاه های شهر کرج رویکرد و حساسیت ملی داشته و استاندار و مسئولین در حال پیگیری موضوع 4 زندان کرج هستند و معین استان البرز در بحث حوادث تهران است و در تلاش هستیم در زمینه توانمندسازی و امیدآفرینی مردم انجام دهیم و امیدواریم با توجه به زلزله اخیر تلنگری برای اقدام فعالانه و توسعه رفتارهای پیشگیرانه داشته باشیم. 

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در خاتمه درباره اعتبار یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی اختصاص یافته آسیب های اجتماعی به البرز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اظهار داشت: یک میلیارد تومان اعتبار دولتی است که به حوزه استانداری اختصاص داده شده  و ما در حوزه مدیریت شهری برنامه ای در این باره نداشته و اطلاعی از این موضوع نداریم اما قطعا برای شهر کرج با جمعیت شناور گسترده و مهاجرپذیری ناکافی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتریک،, تیتریک, تیتر1,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه