اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

توزیع بیش از یک میلیون پرس غذا در بین زائرین اربعین

توزیع بیش از یک میلیون پرس غذا در بین زائرین اربعین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از توزیع یک میلیون و 103 هزار پرس غذای گرم دربین زائرین اربعین توسط موکب داران خراسان جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی شب گذشته در مراسم تجلیل از خادمین وخیرین موکب کریم اهل بیت(ع)قاین اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی مانند سال های گذشته در اربعین حسینی کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

وی، ضمن قدردانی از کمک های مردم خراسان جنوبی در مراسم اربعین حسینی، گفت: خلوص، صداقت محبت و امانت داری مردم خراسان جنوبی به ائمه اطهار(ع)  نسبت به سقف کشور فوق العاده است به طوری که برای خراسان جنوبی 3میلیاردتومان در سال 95برای باز سازی عتبات عالیات بر اساس نرم جمعیتی در نظر گرفته شده بود که با همت مردم 4برابر این میزان جمع شد وعلاوه بر آن 800کارگر نیز در سال گذشته در عتبات عالیات همکاری داشته اند.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ماموریت اصلی خراسان‌جنوبی در شهر مقدس کاظمین بود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته هم از نظر کیفی و هم کمی نسبت به خدمت رسانی به زائرین اربعین پیشرفت داشتیم و کار بی سابقه و بزرگی انجام شد که این باعث افتخاری برای مردم خراسان جنوبی بود.

,

 

,

وی از توزیع یک میلیون و 103 هزار پرس غذای گرم دربین زائرین اربعین خبر داد و گفت: هم چنین یک میلیون و 561 هزار نفر موکب داران چای زعفرانی وشربت زرشک  و میان وعده دریافت کردند.

,

 

,

جوینده با اشاره به استقرارهشت موکب نانوایی استان در عتبات عالیات، گفت: سال گذشته 4موکب نانوایی داشتیم که امسال این میزان به 8موکب افزایش یافت .

,

 

,

وی با بیان این‌  که 70 تن آرد برای پخت نان گرم به موکب‌های نانوایی ارسال شد، افزود:برای تامین نان زائرین 10 تن آرد از استان خراسان رضوی تهیه ودر مجموع 80تن آرددر این 8موکب نانوایی در ایام اربعین پخت شد.

,

 

,

 مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد موکب های استان از 14موکب در سال گذشته به 31موکب در اربعین امسال گفت:در اربعین امسال برای اولین بار استان خراسان جنوبی باقراردادن دستگاه  بسته بندی،885هزار آب تک نفره را بین زائرین توزیع کرد  

,

وی افزود: بالغ بر پنج هزار 700هزار نفر تعمیرکار و دوخت کفش، چهار هزار و 859 نفر برای  آرایشگاه، دو هزار و 749 نفر برای خیاطی و دو هزار و 498 نفر برای شستن لباس ها در این مدت به مواکب استان مراجعه کردند.

,

  

,

وی با اشاره به این که برای اولین بار 100 چشمه حمام و سرویس بهداشتی با آب گرم مرکزی آماده شد و دراختیار زائرین قرار گرفت گفت:: هم چنین آشپزخانه ها نیزبرای اولین بار از آب گرم برخوردار بودند که در سال های گذشته این امروجود نداشته است.

,

 

,

جوینده از ویزیت ۱۲ هزار و ۵۵۱ نفر در موکب های بهداشتی و درمانی استان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸۰ نفر خدمات دندانپزشکی گرفتند و برای چهار هزار و ۷۶۴ نفر نیز تزریقات دردرمانگاه ها انجام شد.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی همچنین به استقرار موکب نظافتی خراسان‌جنوبی در کاظمین اشاره کرد و گفت: طی مدت استقرار موکب نظافتی 288 تن زباله جمع آوری و معدوم شد.

,

 

,

 وی به موکب درمانگاه  خراسان جنوبی اشاره کرد وگفت: تنها موکبی که خدمات دندان پزشکی نیز درآن ارائه شد موکب درمانگاه خراسان جنوبی بود که به  180زائر خدمات دندانپزشکی ارائه شد.

,

 

,

جوینده افزود:ویزیت 12هزارو500زائر،انجام 4500تزریقات از دیگر خدمات ارائه شده به زائرین توسط موکب درمانگاه خراسان جنوبی بوده است .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه