اخبار داغ

کتاب مجد دین؛

دست نوشته های شهید ملا محمود محمدی چاپ و منتشر شد

دست نوشته های شهید ملا محمود محمدی چاپ و منتشر شد
کتاب "مجد دین" به قلم شهید ملا محمود محمدی، تحیلی است جامعه شناسانه از اوضاع ایران که علل وقوع انقلاب اسلامی و هم چنین روزشمار انقلاب در ایران و کردستان را مورد بررسی قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، کتاب "مجد دین" به قلم شهید ملا محمود محمدی چاپ و منتشر شد. کتاب مذکور تحیلی است جامعه شناسانه از اوضاع ایران و علل وقوع انقلاب اسلامی و هم چنین روزشمار انقلاب در ایران و کردستان را مورد بررسی قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

کتاب مجد دین با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و کتابخانه امام خامنه ای (مدظله العالی) و توسط انتشارات نوبیان در 2000 نسخه قطع رقعی به چاپ  رسیده است.

,

 

,

ملا محمود محمدی در روز بیستم تیرماه 1296 در روستای آرمرده از توابع شهرستان بانه به دنیا آمد. پدرش ملا علی آموزش قرائت قرآن فرزندش را عهده دار شد. ملا محمود مقدمات تحصیل را در آرمرده فرا گرفت، سپس برای تکمیل تحصیلات دینی به نقاط مختلف کردستان سفر کرد و مدتی نیز در کشور عراق ساکن شد و اجازه افتاء در مذهب امام شافعی را دریافت کرد(گواهی مذکور را وزارت آموزش و پرورش در سال 1353 تأیید کرده است). پس از کسب اجازه افتاء به وطن خویش بازگشت.

,

 

,

ملا محمود معیشت خانواده اش را از طریق کشاورزی فراهم می کرد و پس از انجام قانون اصلاحات ارضی از روستا به شهر هجرت کرد و برای امرار معاش به بزازی مشغول شد؛ اما همچنان به مطالعه و نشر معارف اسلامی در میان مردم مشغول بود، مردم سلیمان بیگ از ایشان خواستند امامت جمعه و جماعت آنان را بر عهده بگیرد، ایشان نیز اجابت کرد. ملا محمود علاوه بر انجام امور مذهبی و تعلیمات دینی، به ارشاد سیاسی و روشنگری اذهان مردم مشغول بود.

,

 

,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملا محمود مردم را به حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی تشویق می کرد و خودش به مقابله با اشرار و گروهک ها مشغول بود. به همین دلیل شش ماه در حبس و تحت شکنجه گروهک کومله گرفتار شد تا آنکه گروهک های ضد انقلاب به خاطر فشار مردم مجبور به آزادی ایشان شدند.

,

 

,

پس از تشکیل مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برای گسترش فعالیت های اسلامی به این نهاد انقلابی پیوست و چهار سال مسئولیت شعبه بانه را عهده دار شد و در سازمان دهی روحانیون انقلابی بسیار تلاش کرد.

,

 

,

ایشان شاگردان بسیاری را پرورش داد که از جمله آنان می توان، ماموستا خدایی امام جمعه سنندج، ملا عبدالله سعیدی، ملا محمد امین معروفی، ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و مرحوم ملا حسن محمودی اشاره کرد.

,

 

,

ملا محمود، غیر از تربیت شاگردان در حاشیه برخی کتاب هایش یادداشت هایی نوشته است که نشان دهنده عمق مطالعات ایشان است. هم چنین یادداشت های منظمی نیز در موضوعات مختلف به عنوان کتاب و رساله از ایشان به یادگار مانده است.

,

 

,

ملا محمود محمدی در روز پانزدهم خرداد ماه سال1363 به هنگام شرکت در مراسم بزرگداشت پانزده خرداد، بر اثر بمباران هواپیماهای عراقی در پارک شهر بانه به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بانه به خاک سپرده شد.

,

 

,

آثار و افکار

,

 

,

یادداشت هایی در حاشیه کتاب ها و یا به صورت برگه های متفرقه لای کتاب هایش باقی مانده است. علاوه بر آن ها، چند کتاب رساله از ایشان به یادگار مانده است که قابلیت چاپ و نشر دارد. برای نمونه از ایشان کتابی موجود است درباره ریشه های انقلاب اسلامی که عوامل و زمینه های پیدایش انقلاب اسلامی را با تحلیل منطقی بررسی کرده است و در فصل آخر کتاب به بررسی افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مبانی حکومت اسلامی ایران پرداخته است.

,

 

,

شهید ملا محمود محمدی، علاقه بسیاری به مطالعه تاریخی و حوادث اجتماعی دوره معاصر داشت، از این روی در دو کتاب جداگانه به نقد بررسی دو فرقه بابیت و بهایت پرداخته است و نقش استعمار غرب و خصوصأ بریتانیا را در پیدایش این فرقه ها تبیین کرده است. رساله ای نیز درباره مسائل ارث در فقه امام شافعی نوشته است.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه