اخبار داغ

حجت‌الاسلام پناهیان:

اهتمام مردم مازندران در مسیر ولایت ناشی از ایمان اصیل و عمق باورهای دینی است

اهتمام مردم مازندران در مسیر ولایت ناشی از ایمان اصیل و عمق باورهای دینی است
حجت‌الاسلام پناهیان در جمع ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران گفت: پیشینه مازندران در مسیر مکتب اهل بیت(ع) در تاریخ مشهود و اهتمام مردم علوی مازندران در مسیر اهل‌بیت و ولایت ناشی از ایمان اصیل پیشینیان این استان و عمق باورهای دینی در نهاد مردم این سرزمین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بابل‌نوین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در جمع اعضای مرکزی ستادمردمی اربعین حسینی راهیان کربلا در بابل، با اشاره به تلاش و اهتمام خادمان اربعین حسینی در اعتلای دستگاه سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: دیدن مجموعه‌های خدمتگزار در مسیر اهل‌بیت که با تلاش و اهتمام خالصانه خدمت می‌کنند، خستگی و کسالت را از انسان دور می‌کند و به اعتلای این مسیر امیدوارتر می‌سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بابل‌نوین،, بابل‌نوین, (ع), (ع),
   
وی افزود: پیشینه مازندران و پیشی گرفتن این استان در مسیر مکتب اهل‌بیت(ع) در تاریخ مشهود است و اهتمام مردم علوی مازندران در مسیر اهل‌بیت و ولایت ناشی از ایمان اصیل پیشینیان این استان‌و عمق باورهای دینی در نهاد مردم این سرزمین است که سرمایه گرانقدر و پربهایی محسوب می‌شود.
  
استاد حوزه و دانشگاه با بیان دلایل عمیق شدن ایمان در باور یک جامعه و تشریح ویژگی‌های آن ادامه داد: محصول ایستادن و پیشگامی مردم مازندران در مسیر انقلاب و نهضت حسینی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های پیشینیان در این منطقه است که شکوفه‌های آن امروز بر درخت تنومند ایمان این منطقه به بار نشست.
  
حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: لزوم قوی بودن یک مجموعه کار تشکیلاتی و سازماندهی قوی با بهره‌گیری از نیروی نخبه را می‌طلبد که تلاش جمعی، داشتن نیروهای قوی، کادر مناسب، انعطاف‌پذیری و قدرت تفاهم بالا موجب شکل‌گیری یک تشکیلات گروهی قدرتمند می‌شود.
  
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حب و عشق به سیدالشهدا(ع) محور اتحاد و وحدت خادمان امام‌حسین(ع) در اربعین بود و یکی از علت‌های این که پیاده‌روی و حماسه اربعین را زمینه‌سازی ظهور امام‌عصر(عج) می‌نامند، حرکت به سمت کادرسازی، کارهای گروهی تشکیلاتی و توسعه آن است که می‌تواند مجموعه‌ای از نیروهای توانمند، مومن و مخلص را در کادر حکومتی امام زمان(عج) ایجاد کند.
   
وی تاکید کرد: امروز یکی از وظیفه‌های ستادهای قوی و موفق مانند ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا، موکب فاطمه‌الزهرا(س)در کنار توجه به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، تربیت و تکثیر نیروهای توانمند و ایجاد مجموعه‌های بزرگ کاری و خدمت‌رسانی است.
   
پناهیان افزاش سطح درگیری مردم با موضوع اربعین را مهم دانست و افزود: وسیع‌تر شدن دامنه مشارکت‌های مردمی در حوزه کمک به موکب‌ها و ستادهای اربعین یک موضوع مهم در فراگیری محبت به سیدالشهدا(ع) است که این نهضت به ابتکار امام‌سجاد(عج) در میان شیعیان بنیان گذاشته شد.
   
وی موضوع مهم و راهبردی را در خدمت موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسین، قرار گرفتن خادمان ایرانی، عراقی و برپایی موکب‌های مشترک عنوان و اظهار کرد: این وفاق و جمع شدن دو ملت ایران و عراق با محور اهل بیت(ع) موضوعی بود که امام راحل پس از پذیرفتن قطعنامه آن را پیش بینی کرد و آن را عنصر قدرتاثیرگذار در سطح منطقه می‌دانست.
  
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت کار بعد از اربعین حسینی به‌ویژه در حوزه رسانه، تصریح کرد: ساخت مستندهای قوی و هنرمندانه از جریان خدمت‌رسانی به اربعین و مساله پیاده روی اربعین حسینی یک عنصر مهم تبلیغی است که ستادهایی مانند ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا نباید از آن غافل باشند.
  
وی نگاه رزمندگی و سربازی را به موضوع حماسه اربعین یادآور شد و اذعان کرد: یکی از ثمره‌های کارهای ستادی و خدمت‌رسانی جهادی در اربعین حسینی و پخته شدن افراد در کارهای گروهی در این عرصه را می‌توان به خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین پس از زلزله غرب کشور مشاهده کرد.
  
حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اربعین حسینی مقدمه ساز ظهور در مسیر ایجاد همدلی، کارقوی تشکیلاتی و حرکتی مردمی برای دوران پس از ظهور است.
    
استاد حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای حماسه اربعین را کمرنگ شدن حس وطن پرستی و ناسیونالیستی در بین دو ملت ایران و عراق دانست و خاطرنشان کرد: به هم پیوستن مردم ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) یک دستاورد بزرگ است، باید این پیوندها از این هم عمیق‌تر شود و قدرت مردم در مسیر الهی به خود مردم نشان داده شود.
   
وی در پایان گفت: اگر بضاعت‌و کمک‌های هر چند کم مقدار مردم در مسیر اهل‌بیت قرار بگیرد، تبدیل به قدرتی بزرگ، سرمایه مالی‌و معنوی زیادی می‌شود که برکت را به‌دنبال خواهد داشت.
,
, (ع), (ع),
,
,
,
,
,
, (ع), (ع), (ع), (ع), (عج), (عج), (عج), (عج),
,
, (س), (س),
,
, (ع), (ع), (عج), (عج),
,
, (ع), (ع),
,
,
,
,
,
,
,
, (ع), (ع),
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه