اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار البرز؛

بافت های فرسوده گریبانگیر کرج، چهارباغ و فردیس/ کمبود منابع اعتباری بزرگترین مشکل بازآفرینی مناطق حاشیه نشین البرز

بافت های فرسوده گریبانگیر کرج، چهارباغ و فردیس/ کمبود منابع اعتباری بزرگترین مشکل بازآفرینی مناطق حاشیه نشین البرز
خسرو ارتقایی گفت: توافقاتی در سال جاری با بسیج، سپاه و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است تا بتوانیم با اولویت مسائل اجتماعی – فرهنگی بازآفرینی بافت های فرسوده و مسائل سازه ای را دنبال کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; معاون عمرانی استاندار البرز درباره وضعیت بافت های فرسوده استان به خبرنگار تیتر1، گفت: متاسفانه در حاشیه اغلب شهرها به ویژه کرج، چهارباغ، فردیس و سایر شهرهای البرز علاوه بر بافت های فرسوده با حاشیه نشینی مواجه هستیم و عموما حاشیه نشین ها به دلیل نداشتن پایان کار و پروانه استحکام بنا در مناطق حاشیه نشین کیفیت مطلوب را ندارد.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;, , تیتر1,

خسرو ارتقایی با اشاره به اینکه دستگاه ها در ستاد بازآفرینی در راستای بهسازی بافت های فرسوده و حاشیه نشینی اقداماتی را انجام می دهند افزود: توافقاتی در سال جاری با بسیج، سپاه و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است تا بتوانیم با اولویت مسائل اجتماعی – فرهنگی بازآفرینی بافت های فرسوده و مسائل سازه ای را دنبال کنیم.

,

وی اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع اعتباری اقدامات اجرایی بیشتر توسط شهرداری ها در حصار کرج آغاز شده است و در سایر بافت های فرسوده برنامه ها مشخص و تدوین شده و شناسایی وضع موجود انجام شده است و مسئله ما بیشتر مسائل اعتباری است و ما باید بتوانیم نسبت به برخی فضاهای عمومی مورد نیاز مناطق و بهسازی بافت های آسیب پذیر اقداماتی را انجام دهیم که این مهم در دستور کار است.    

,

ارتقایی در راستای میزان آمادگی البرز هنگام وقوع زلزله تصریح کرد: ما نیز مانند سایر استان های کشور آمادگی لازم را داریم اما مراکز حساس، بیمارستان ها، مراکز انتظامی، درمانی و تاسیسات زیربنایی اعم از گاز، آب، برق، تلفن و ... باید ایمن باشند تا بتوانند به مردم خدمات ارائه دهند لذا ما در مدیریت بحران همه دستگاه ها را موظف کرده ایم تا از محل اعتبارات خود بتوانند با اولویت فضاهای عمومی را ایمن کنند.

,

معاون عمرانی استاندار البرز در خاتمه با اشاره به اینکه در راستای ایمن سازی دستگاه های حساس و تاسیسات زیربنایی تلاش هایی در حال انجام است اما کافی نیست خاطر نشان داشت: قطعا باید در این زمینه با حساسیت و دقت بیشتری امور را دنبال کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه