اخبار داغ

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد؛

لزوم توجه جدی به ترویج مسایل اخلاقی در جامعه

لزوم توجه جدی به ترویج مسایل اخلاقی در جامعه
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم توجه جدی به ترویج و نهادینه سازی مسایل اخلاقی در سطح جامعه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیت الله رضا استادی شب گذشته طی سخنانی در همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بی شک اساتید و فضلای حوزه در نشر و توسعه مسایل اخلاقی نقش مهمی بر عهده دارند اما مهم این است که خودشان نیز اهتمام ویژه ای به مسایل اخلاقی داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر به لطف الهی دروس تفسیر در کنار دروس فقه و اصول برگزار می شود و روز به روز نیز باید گسترش پیدا کند، اما با این حال امروز حوزه و حوزویان به مسائل اخلاقی بسیار نیاز دارند از این رو باید درباره تقویت مسائل اخلاقی در حوزه تلاش کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دروسی مانند فقه، اصول، ادبیات و فلسفه به صورت غیر مستقیم با اخلاق سروکار دارند، گفت: آنچه مسلم است این که آیه آیه قرآن می تواند با اخلاق ارتباط داشته باشد و لذا اساتید و فضلای حوزه باید ضمن انس با قرآن در مسیر اخلاقی کردن جامعه همت بگمارند.
وی در ادامه با بیان این که جلسات قرآنی و تفسیری باید معنوی باشد، خاطرنشان کرد: در چنین جلسات و محافلی می بایست عظمت قرآن حفظ شود و ما باید این را از بدنه حوزه شروع کرده و به جامعه تسری دهیم.
وی افزود: از سویی علوم قرآنی و مسائل تفسیری باید به صورت جذاب بیان شود تا بیشتر مورد استفاده مخاطبان و شاگردان قرار گیرد.

استادی بیان داشت: به عقیده بنده باید مراقب باشیم که وضع به گونه ای نشود که انسان عمری با قرآن باشد اما اثری در او ایجاد نشود، استاد و شاگرد دروس تفسیرقرآن باید رنگ قرآنی داشته باشد،  باید به سمت و سوی تکامل به وسیله قرآن کریم حرکت نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه