اخبار داغ

رئیس مجلس شورای اسلامی:

نباید سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی تحقیر شوند/ تا صادرات راه نیفتد، وضعیت اقتصادی کشور تغییر نمی‌کند/ تدوین سند امنیت اقتصادی کشور در دستور کار

نباید سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی  تحقیر شوند/ تا صادرات راه نیفتد، وضعیت اقتصادی کشور تغییر نمی‌کند/ تدوین سند امنیت اقتصادی کشور در دستور کار
رئیس مجلس در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم بر پشتیبانی مستمر از صادرات تاکید کرد و گفت: تا صادرات در این کشور راه نیفتد، وضعیت کشورمان تغییر نمی‌کند، باید بخش‌های مختلف کشور از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنند، آن‌ها جزو ارکان اصلی اقتصاد ایران هستند، در جلسه سران سه قوه کشور قرار شد که سند امنیت اقتصادی در کشور تدوین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به ضرورت پشتیبانی دائمی از بخش صادرات ، اظهار داشت: این مساله باید در بودجه کشور منعکس شود، پیشنهادی ارائه شده است که با اخذ تعرفه ای از بخش واردات کشور به صورت دائمی، این رقم به بخش صادرات اختصاص پیدا کند، اتاق بازرگانی باید پیشنهادهای خود را در این خصوص به مجلس ارائه بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: پشتیبانی از صادرات یک امر لازم در کشور است و باید از روش‌های نوین در زمینه صادرات استفاده شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا صادرات در این کشور راه نیفتد، وضعیت کشورمان تغییر نمی‌کند، باید بخش‌های مختلف کشور از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنند، آن‌ها جزو ارکان اصلی اقتصاد ایران هستند، در جلسه سران سه قوه کشور قرار شد که سند امنیت اقتصادی در کشور تدوین شود.

,

وی افزود: نباید بخش‌های مختلف کشور کاری کنند که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان احساس حقارت کنند، صادرات راه نجات کشور است و باید به صادرکنندگان مشوق‌های صادراتی پرداخت شود.

,

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه صادرات استان قم خوب نیست، عنوان داشت: گرچه که صادرات این استان طی سال‌های اخیر رشد داشته است، اما ظرفیت صادرات استان قم بیش از این است و باید شاهد جهش صادرات این استان باشیم، البته لازم نیست که تمام کالاهای تولیدی کشورمان به تمام کشورها صادر شود.

,

وی اضافه کرد: نباید در زمینه صادرات تنها به بازارهای اطراف نگاه کنیم، باید بازارهای صادراتی کشورمان متنوع باشد، روسیه یکی از بازارهای خوب برای صادرات است و دولت این کشور به تجارت با ایران علاقه دارد، اما صادرات ایران به روسیه رونق ندارد.

,

رئیس مجلس با اشاره به راه افزایش صادرات شرکت‌های تولیدی ابراز داشت: شرکت‌هایی از کشورمان در زمینه صادرات به روسیه موفق شدند که از روش‌های نوین صادراتی استفاده کردند، شیوه‌های صادرات تغییر پیدا کرده است و صادرکنندگان باید با گذر از شیوه‌های سنتی در صادرات به سراغ شیوه‌های نوین در این عرصه بروند.

,

وی خاطرنشان شد: صادرات فرش برای استان قم اهمیت زیادی دارد و باید برای افزایش صادرات فرش استان در بازارهای هدف تبلیغات صورت بگیرد، باید با حمایت از صادرکنندگان فرش استان قم موجب گسترش فعالیت آن‌ها شویم.

,

لاریجانی افزود: حل مشکل گران تمام شدن کالاهای تولیدی در کشورمان به این سادگی ممکن نیست، دولت اگر کوچک شود، این قدر به تولیدکنندگان فشار نخواهد آورد، باید جلوی بزرگ شدن دولت گرفته و بحث نظارت در عرصه اقتصادی به تشکل‌های این عرصه واگذار شود.

,

وی گفت: تا بخش خصوصی توانمند نشود، قیمت کالاهای تولید شده در کشورمان پایین نمی‌آید، فعالان اقتصادی باید با امیدواری گام بردارند چراکه تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی به نفع توسعه صادرات کشور است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مجلس به شرطی اجازه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارت خانه جدید را می‌دهد که ثقل اساسی کار وزارت خانه جدید بحث صادرات باشد و گرنه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارت خانه جدید نفعی نخواهد داشت.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه