اخبار داغ

تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران:

اهل تشیع و تسنن نباید فریب دشمن را بخورند/ برخی حکومت‌های اسلامی نمی‌گذارند وحدت در جهان اسلام شکل گیرد

اهل تشیع و تسنن نباید فریب دشمن را بخورند/ برخی حکومت‌های اسلامی نمی‌گذارند وحدت در جهان اسلام شکل گیرد
ائمه جمعه شهرستان های استان تهران با گرامیداشت هفته وحدت اختلاف بین اهل سنت و شیعیان را فتنه ای صهیونیستی برشمردند و بر لزوم وحدت مسلمانان تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران با گرامیداشت هفته وحدت اختلاف بین اهل سنت و شیعیان را فتنه ای صهیونیستی برشمردند و بر لزوم وحدت مسلمانان تاکید کردند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

,

 

,

, ,

امام جمعه تهران: اهل تشیع و تسنن نباید فریب دشمن را بخورند

,

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)، به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: مناسبت روز مجلس را به مناسبت شهید مدرس داریم، مدرس الگویی برای نمایندگان است، مجلسیان باید در زُهد، پاکی، شهامت، شجاعت و بالاخره در مقاومت در برابر دشمن، این مسائل را از مدرس بیازموزند؛ شهید مدرس در مقابل رضاخان قلدر تا زمان شهادت ایستاد.

,

وی افزود: عُمال رضاخان بر سر شهید مدرس ریختند و چای او را مسموم کردند، اما این سم در بدن او اثر نکرد و او را پس از مقاومت‌های بسیاری، به شهادت رساندند، این مقاومت را مردم و نمایندگان ما در مجلس باید ببینند، مسئولیت نمایندگان مجلس بسیار خطیر کند، قانونی باید وضع کنند که بیکاری و فقر را ریشه‌کن کند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در توصیه‌ای به نمایندگان مجلس، اضافه کرد: نمایندگان مجلس در تصویب بودجه‌های سالانه و به‌خصوص بودجه سال آینده، باید اولویت‌ها را در نظر بگیرند و سعی کنند موارد مهم در اولویت قرار گیرد، در جایی مسئله جان و آبروی مردم مطرح است، باید بودجه‌ها در این موارد و درباره پیشرفت علم و دانش مدنظر قرار گیرد و تصویب شود.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با انتقاد از مصوبه مجلس در زمینه تعیین میزان حقوق مدیران، اظهار داشت: اگر مجلس تصویب می‌کند که مدیران ۱۷ میلیون تومان بگیرند، باید به فکر کارگر بیچاره‌ای هم که عرق می‌ریزد باشد و به او هم توجه کند؛ چطور کارگر ۲ میلیون تومان بگیرد و مدیر ۱۷ میلیون، کجای این عدالت است؟ این اصلا عدالت نیست، این پُست‌‌ها امانت‌های الهی است. مبادا در ادای این امانت ظلم کنیم و گرفتار جهل شویم و ارزش ولایت را ندانیم، مبادا این گرفتاری پیش بیاید که اگر پیش آید جهل است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به پایان داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: الحمدالله داعش نابود شد که این مسئله ساده‌ای نیست؛ قرآن می‌فرماید که باطل نابود می‌شود و اهل حق به میدان بیایند. مَثَل سخن حق، مانند درخت تنومندی است که ریشه در اعماق زمین دارد و ریشه‌ها به آسمان رفته که هیچ طوفانی قدرت متزلزل کردن این درخت تنومند را ندارد و باطل مانند بوته‌ای است که با اراده‌ای از ریشه جدا و دور انداخته می‌شود، خداوند وعده باطل شدن ریشه ظلم را داده است.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یکی از مهم‌ترین ابعاد نابودی داعش در عراق و سوریه را قدرت مرجعیت و حزب‌الله دانست و تصریح کرد: نابودی داعش به آمریکا قدرت نیروی اسلام، ایران و حزب‌الله را ثابت و مشخص کرد که تا دیگر با دُم شیر، بازی نکند، آمریکا باید بداند که ایران انسان‌های مقتدر و قدرتمند و حججی‌ها دارد، البته از دشمن نباید غافل شد، ما باید بیدار باشیم و تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به زلزله کرمانشاه، افزود: زلزله امتحان سختی است، البته مردم ما خوب امتحان دادند، خداوند این مردم را جزای خیر عنایت کند و به آسیب‌دیدگان هم صبر بدهد و مسئولان هم به حمدالله خوب عمل کردند، اورژانس و وزارت بهداشت هم خوب عمل کردند، توضیحات کتبی مفصلی بنده درباره کمک به زلزله‌دگان ارسال کرده‌اند.

,

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تشکر از وزارت بهداشت، سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی ارتش و اورژانس کشور به دلیل رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که برای بنده ارسال کرده‌‌اند، 7350 مجروح را در ساعات اولیه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و ۴۴۴ نفر را به خارج از استان برای درمان منتقل کرده‌اند و بیش از هزار عمل جراحی در ساعت اولیه انجام شده است.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین برگزاریکنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کنگره با عظمت بود و اگر موفق شود که علوم قرآنی را بررسی کند، مسئله مهمی است، باید متون چه در دانشگاه و مدارس زا سوی متصدیان مورد دقت قرار گیرد که با مبانی قرآن و اسلام منطبق باشد، مبادا علومی تدریس شود که خلاف علوم قرآنی و اسلامی است.

,

 

,

, ,

امام جمعه خیرآباد: اسکتبار به دنبال آن است تا کاری که خودش نتوانسته انجام دهد توسط دولت ما اجرایی کند

,

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به اینکه یکی از اثرات منفی اعتیاد بر خانواده، عدم تربیت فرزندان از سوی سرپرست خانواده است، گفت: یکی از وظایف پدر که در روایات هم بر آن اشاره شده است تربیت کردن و ادب آموختن فرزندان است ولی این امر در خانواده‌ای که سرپرست آن به اعتیاد مبتلا است به خوبی صورت نمی گیرد. 
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: امروز آمارها نشان می‌دهد یکی از علت‌های خانواده‌های نابسامان اعتیاد است و اغلب فرزندانی که در خانواده‌های آلوده به اعتیاد زندگی می کنند دچار مشکلاتی هستند که متأسفانه این مشکلات بر جامعه نیز اثر می گذارد.
حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت هفته دانشجو، گفت: علم از ابزار قدرت است؛ کشوری که از علم بهره کافی نبرده باشد نمی تواند قدرت و استقلال خود را حفظ کند و تولید علم از وظایف دانشگاه‌ها و دانشجویان است.
وی افزود: هر چند سرعت علمی کشور بعد از انقلاب رشد داشته اما به علت عقب ماندگی قبل از انقلاب فاصله بسیاری تا نقطه مطلوب داریم.

,
,
,
,

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: عده ای سعی دارند با به حاشیه راندن دانشگاه و ابزار قرار دادن دانشجویان در مسائل سیاسی از رشد علمی بکاهند، که این یک آفت برای دانشگاه است.
امام جمعه خیرآباد ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: امروز نیاز اساسی عالم اسلام حول مشترکات است که این مشترکات بسیار هم می باشد.

,
,

وی بیان کرد: دیدیم که سعی اصلی دشمن این بود تا جریان داعش را به جنگ بین شیعه و سنی تبدیل کنند تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و متاسفانه تا حدودی موفق شد و ضرباتی به کشورهای اسلامی وارد کرد، اما در پرتو وحدت توانستیم داعش را از کشورهای عراق و سوریه خارج کنیم.
امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: چند روزی است که حال رهبر شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم وخیم اعلام شده است، ما ضمن آرزوی توفیق سلامتی برای ایشان، سبب این علت را حکومت بحرین می دانیم و از وزارت خارجه می‌خواهیم با تحرکات خارجی خود شرایط لازم برای درمان ایشان را فراهم سازد.
حجت الاسلام طزری گفت: در چند روز گذشته لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس ارائه شده است، مبنی بر امضای کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تروریست که متاسفانه عده ای به دنبال امضای آن هستند؛ این عنوان مبارزه با پولشویی، عنوان زیبایی است اما در اصل یک نوع خودتحریمی است
وی در پایان با بیان اینکهمصداق تروریسم از نظر جمهوری اسلامی با استکبار فرق می کنند، گفت: استکبار سعی دارد با این عنوان گروه‌هایی همچون سپاه پاسداران و حزب الله را که جزو گروه های تروریستی می‌دانند توسط خود دولت تحریم کنند، یعنی کاری که خود نتوانستند را به دولت اسلامی ایران واگذار کنند، لذا از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود با دقت بیشتر این لایحه را بررسی نمایند.

,
,
,
,

مام جمعه رباط کریم: در برابر دشمنان نباید یک قدم عقب‌تر ایستاد /دشمنان نمی خواهند بین مسلمانان وحدت باشد

,

حجت الاسلام حسنیعلی محمدی نژاد، امام جمعه شهر رباط کریم در ایین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان رسول خدا(ص) یک انسان اخلاق مدار بود، اظهار کرد:  مسلمانان باید از پیامبر خدا درس بگیرند و بدانند با خوش اخلاقی می شود جامعه را به پیش برد، حضرت محمد(ص) هیچ گاه در زندگی مبارکشان با بداخلاقی با مردم سخن نگفتند.

,

وی ادامه داد: اگر می خواهید فرزندانی موفق در زندگی داشته باشید به طور قطع باید با او به نیکی رفتار کنید چرا الگوی او شما هستید.

,

امام جمعه شهر رباط کریم با تبریک هفته وحدت به مسلمانان،ابراز کرد: باید قدر وحدت در جامعه را بدانیم دشمنان اسلام در پی ایجاد روزنه برای نفوذ و تفرقه افکنی در میان مسلمانان هستند تا بتوانند در حیات خلوت عملیاتهایشان را به درستی به اجرا برسانند.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد ادامه داد: روحیه پایداری و استقامت در میان مردم ایران وجود دارد، باید سعی کنیم تا در برابر مستکبرین ایستادگی کنیم، اگر یک قدم عقب بایستیم آنها جلوتر خواهند آمد و این برای ایران اسلامی مناسب نیست.

,

خطیب جمعه رباط کریم عضویت ایران در قانون مبارزه با تأمین مالی تروریستها تأکید کرد: صلاح نیست ایران عضو این گروه شود حتی اگر بندهایی از آن نیز حذف شود، چرا که در ادبیات مستکبران ایران نیز حامی تروریستها است.

,

وی در بخش پایانی صحبتهایش روز دانشجو را به تمام علم آموزان کشور تبریک گفت و خاطرنشان کرد: دانشجو باید بصیرت داشته باشد ولایت مدار،این قشرهمچنین باید استکبار ستیز باشد و ایمان در کارها را فراموش نکند.

,

 

,

, ,

امام جمعه فیروزکوه: هیچ توطئه ای گیراتر از اختلاف و شکاف بین شیعه و سنی نیست/دشمن به دنبال حفظ امنیت اسرائیل از اختلاف بین شیعه و سنی بهره می برد

,

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه های این نماز باشکوه گفت: مجاهده فقط در جبهه های زمینی نیست، جهاد اکبر مبارزه با هوس درون است؛ فرد در این مبارزه امام و پیامبر نمی‌شود ولی مقام نبوت را به او می‌دهند.

,

وی تاکید کرد: بدون راهنما و امام نمی‌توان این مسیر تاریک را طی کرد؛ بدون استاد و تعلیم و زانو زدن نمی توان حرکت کرد؛ افرادی هستند که از شیطان بدتر هستند و شما را می‌خرند؛ سفارش بسیاری این است که برای خرابات رفتن باید پیری داشت، به همین دلیل خداوند ۱۲۴هزار پیامبر را برای بشر فرستاد.

,

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در ادامه بر رهبری و نیابت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری باید ملاک رفتار و حرکت ما در عصر حاضر باشد چرا که نائب بر حق امام زمان هستند.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های دوم این نماز پرفیض با تاکید بر هفته وحدت اذعان داشت: دو دعوت در قرآن وجود دارد که اگر در مسیر صراط مستقیم قرار گرفتید، رستگار هستید و اگر راه شیطان را رفتید، از مسیر خدا منحرف هستید.

,

وی در ادامه افزود: شیطان تفکر بسیجی و راه خدا را از بنده خواهد گرفت؛ این وعده شیطان است؛ شیطان آدمی را به فساد و فحشا دعوت می‌کند؛ خداوند می‌فرماید بد کردید ببخشید، پیامبر ما پیامبر رحمت است؛ برای این که راه را گم نکنیم پیامبر و امامان همراه ما شدند؛ همه نور واحدی هستند، خود را به اینها بسپارید و اگر صبور باشید بهترین‌ها در انتظار شما است.

,

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با تاکید بر این که وعده شیطان و استکبار محقق نخواهد شد تصریح کرد: امروز در جهان این امر را به وضوح شاهد هستیم؛ قائله داعش به پایان رسیده است؛ وعده خدا در قرآن در این باره تحقق یافته است؛ دشمن همواره در حال توطئه است تا در سایه این توطئه خود و اسرائیل را در امنیت حفظ کنند و از شکاف بین شیعه و سنی استفاده می‌کنند.

,

وی بیان کرد:‌ خدا و کتاب و پیامبر شیعه و سنی یکی است چرا باید در زمین دشمن بازی کنیم و بر صورت یکدیگر چنگ بیاندازیم؟ قدم اول دشمن اختلاف بین شیعه و سنی است و هیچ توطئه ای گیراتر از این امر نیست.

,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: دشمنان از اختلاف و جنگ میان مسلمانان استفاده می‌کنند

,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه اسلامشهر با توصیه همگان باتقوا خاطرنشان کرد: عامل بر اساس آیات قرآن کریم عامل رستگاری انسان تقوا، پرداخت زکات، ایمان به همه آیات قرآن کریم، ایمان به پیامبر عظیم الشان اسلام است.

,

وی با اشاره سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر قول مشهور اهل سنت در ۱۲ ربیع‌الاول گفت: این روز آغاز هفته وحدت است. این روز همچنین روز ورود پیامبر اکرم از مکه به مدینه است پیامبر در مسیر بین این رو شهر سه روز در غار ثور اقامت داشتند مشرکین پیامبر را تا در ورودی غاز تعقیب کردند ولی با مشاهده تار عنکبوت و لانه کبوتر در ابتدای ورودی غار از ادامه مسیر منصرف شدند.

,

امام‌جمعه اسلامشهر با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند خاطرنشان کرد: در هفته اخیر که ۶۰۰ نفر از دانشمندان جهان از ۹۴ کشور جلسه‌ای در ایران داشتند. این نشست اسلام و قرآن و محبت اهل‌بیت بود. وقتی خداوند و پیامبر و کتاب آسمانی همه مسلمانان یکی است وقتی همه مودت و محبت اهل‌بیت در دل دارند پس اختلاف برای چه؟ اختلاف کار دشمن است پیامبر در حدیثی می‌فرمایند: اجتماع رحمت است و جدایی و تفرقه عذاب است.

,

وی ادامه داد: بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در بهترین و حیاتی‌ترین مناطق جهان در اختیار مسلمانان است و دشمنان از اختلاف و جنگ و به جان هم افتادن مسلمانان استفاده می‌کنند خدا و قرآن و پیامبر و ائمه و عقل سالم همه را به وحدت دعوت می‌کند. این وحدت همه‌جا سودمند است وحدت بین همسایه، گروه سیاسی، دولت و ملت، زن و شوهر.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر اضافه کرد: در زلزله استان کرمانشاه دیدیم که هماهنگی دولت و ملت هرکدام هر چه داشتند برای زلزله‌زدگان بردند تا جایی که نماینده سازمان ملل این اقدام به موقع ملت ایران را ستود.

,

وی با اشاره به روش‌های سعادت از دیدگاه قرآن افزود: در قرآن کریم بیش از ۲۰ جا وجود دارد که سعادت و نجات برای کسانی است که اطاعت خداوند و رسول کنند تقوا نیز همین است.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اکرم طبق روایات مشهور شیعه در ۱۷ ربیع‌الاول عنوان کرد: مرحوم سید طاووس می‌نویسد یک سال قبل از هجرت پیامبر اکرم در چنین شبی معراج پیامبر اکرم واقع‌شده است بنابراین این شب مبارک و بزرگی است علاوه بر این میلاد امام صادق در چنین روزی است بزرگان ما نیز فرمودند روزه در چهار روز امتیاز دارد که یکی از آن ۱۷ ربیع‌الاول است.

,

وی به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس در ۱۰ آذر اشاره کرد و گفت: امام در مورد شهید مدرس می‌فرمایند: زمانی که قلم‌ها شکسته، زبان‌ها بسته و گلوها فشرده بود شهید مدرس از اظهار حق و ابطال دریغ نمی‌کرد.

,

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به وضعیت نامناسب شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان کرد: از پنج ماه پیش خانه این عالم شیعی در محاصره نظامی قرار گرفته است و با وجود بیماری رژیم بحرین اجازه انتقال ایشان به بیمارستان نداده است طرفداران حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی باید حواسشان جمع؛ ایشان هم یک انسان هست و حقوقی دارد و حقوقش رعایت شود.

,

وی با اشاره به‌روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: این بیماری از بدبختی‌ها و مشکلات جهان است در کشور ما نیز وجود دارد این خانواده‌ها هستند که باید مواظب جوانان خود باشند.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت ورامین: مسلمانان با اتحاد می توانند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را شکست دهند

,

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: یکی از وظایف والدین این است که فرزندان خود را درست تربیت کنند به همین منظور بهتر است که والدین فرزندان خود را از کودکی با نماز خواندن آشنا کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: شهید مدرس با ایستادگی و مقاومت خود به همگان ثابت کرد که باید برای دفاع از حقوق مظلومین در قالب دین اقدام کنیم و از این راه متوقف نشویم.

,

امام جمعه موقت ورامین افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در خط حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب حرکت کنند ولی متاسفانه شاهد هستیم که برخی از نمایندگان به دنبال دفاع از فتنه و منافع جناحی و گروهی هستند.

,

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دشمنان وحدت بین مسلمانان هستند و برای رسیدن به اهداف خود نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: وظیفه همه مسلمانان واقعی این است که با کنار گذاشتن تفرقه بین شیعه و سنی دشمنان واقعی اسلامی را شکست دهند و همگان در یک جبهه قرار گیرند.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: کارشناسان روس اعلام کرده اند که کشورشان حتی ۶ ماه نمی توانند در برابر این همه تحریم دوام آورد ولی جمهوری اسلامی ایران این همه سال است که به حیات خود ادامه داده است.

,

وی ادامه داد: این شکست دشمنان به دلیل آن است که ما ولی فقیه داریم و همین امر مسئله ای است که بزرگان اهل تسنن پاکستان نیز به آن اذعان داشته و آن را اعلام کرده اند.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: برخی افراد بودند که در زمان انتخابات به مدافعین حرم برای رسیدن به مقاصد خود حمله کردند ولی امروز شاهد هستیم که رزمندگان سپاه داعش را نابود کرده اند و پیروز میدان بوده اند.

,

 

,

, ,

امام جمعه باقرشهر: همه مسلمانان جهان باید در برابر بدخواهان اسلام متحد شوند

,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: همه شما عزیزان را به تقوای الهی با تقوا باشید و از معصیت پرودگار بپرهیزید.

,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در ادامه خطبه‌های این هفته گفت: امروز دوازدهم ربیع الاول است و به روایت اهل سنت امروز روز ولادت با سعادت پیامبر بزرگوار اسلام است و روز اول هفته وحدت که در مورد روز ولادت آن حضرت یک اختلاف تاریخی وجود دارد که از طرق اهل سنت دوازدهم نقل شده ولی از طرق اهل بیت و تشیع هفدهم ربیع الاول روز چهارشنبه ولادت پیامبر بزرگوار اسلام می‌باشد و امروز دوازدهم به روایت اهل سنت روز تولد است، یک ابتکار خوبی انجام شد که جمع بین هردو یعنی ابتدا و انتهای دوازدهم تا هفدهم که یک هفته این هفته جشن‌های ولادت پیامبر بزرگوار اسلام در سرتاسر جهان برگزار شود.

,

امام جمعه باقرشهر با اشاره به هفته وحدت گفت: این هفته به نام هفته وحدت نیز نامگذاری شده که بین همه مسلمانان وحدت ایجاد بشود، تمام تلاش پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت اسمت و طهارت این بود تا بین مسلمانان وحدت باشد خود خداوند در قرآن آیات فراوانی فرموده‌اند، در ارتباط با وحدت میان مسلمین، مسلمان باهم برادرند و باید وحدت داشته باشند و متهد باشند همچنین از تفرقه و جدایی ما را نهی فرموده است، همه مسلمان جهان بایستس باهم متهد باشند در برابر دشمنان بدخواه اسلام، دشمنان اسلام مثل امریکا و اسرائیل جنایتکارانی که استکبار جهانی را تشکیل داده اند و مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند، اینها هیچ مسلمانی نه سنی را و نه شیعه را نمیخواهند. اینها ریشه اسلام را میخواهند بزنند و باهمه مسلمان مخالفند و با توطئه می‌آیند اختلاف ایجاد میکنند تا مسلمانان را به دست خودشان به جان هم بی‌اندازند و مسلمانان همدیگر را بکشند و نابود کنند و باقیماندیشان را خودشان بشکند وقتی مسلمانان ضعیف شدند آنها نیز مسلط میشوند.

,

وی در ادامه گفت: تمام حرف اهل بیت اسمت و طهارت و حرف قرآن این است، مسلمانان باید همه متهد باشند در برابر دشمن واحد و نگذارند که دشمن قلبه کند ولی متاسفانه دشمن توطئه‌های فراوانی را به وجود آورد. وهابت را به وجود آورد که وهابت ریشه همه اهزاب مختلف شد، القاعده و طالبان در افغانستان، بوکو حرام در نیجریه و در آفریقا داعش و تمام فرقه‌های مختلف را این جنایتکاران زاحی کردند برای به جان هم انداختن مسلمانان تا مسلمان، مسلمان دیگر را بکشد و مسلمانان تضعیف شودند.

,

 

,

, ,

امام جمعه قرچک: دشمن در پی تعلیم متخصص غیر متعهد است

,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: عالم به اسلام و دانشمند شدن به دانش های مختلف برای سعادت خود و جامعه کافی نیست، عده ای واقعا نسبت به آیات الهی و فرمایشات نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ایمان دارند ولی نمی توانند بهر ه ای ببرند چون قابلیت و شانیت وجود ندارد.
وی گفت: بین خردمند، حکیم و دانشمند فرق است و هر داننده ای دانشمند است ولی خردمند و حکیم نیست، هر صاحب مدرکی و متخصصی دانشمند شاید باشد ولی خردمند نیست.
اسماعیلی با بیان دهم آذر، تصریح کرد: در سال ۱۳۱۶ یک عالم خردمند، فقیه بصیر، عامل، یک سیاستمدار شجاع و مقتدر شهید مدرس (ره) به شهادت می رسد و این روز را روز مجلس نامیدند و در ۱۲ آذر ۵۸ سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت، بیان کرد: باید در نوع تفکر،عقیده و آرمان به وحدت نظر برسیم تا حقایق دنیای اسلام را نفهمیم، علل عقب ماندگی مسلمین را بررسی وعلل تفرقه بعد از رحلت نبی اکرم (ص) بررسی نکنیم، وحدت بی محتوا دردی را دوا نمی کند.
امام جمعه قرچک تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان اجلاس محبان اهل بیت (ع) در مسئله تکفیری ها فرمایشات کلیدی ارائه دادند و فرمودند ما در مقابل توطئه استکبار و صهیونیسم جهت ایجاد جنگ و نزاع داخلی محکم ایستاده ایم و پیروز می دانیم اما همه کشورهای اسلامی تا در جهت آگاهی بخش و روشنگری امت ها اسلامی و در شناساندن اسلام ناب و اسلام مد نظر پیامبر اکرم (ص) تلاش کنند.
وی گفت: تا مدیریت جامعه اصلاح و عملا ولایت دین الهی صورت نگیرد ما مشکل خواهیم داشت، ناتمام ماندن کارها و وجود مشکلات مختلف، سوال و اشکال ایجاد می کند، نباید براحتی و سادگی کنار مشکلات مختلف عبور کرد و به دیگران حواله داد باید در عمل به زیاده خواهی های دشمن پاسخ داد.
اسماعیلی افزود: نباید چنان سست شد که تحریم ها افزایش یابد، تجربه نشان داد با مقاومت، قدرت و ایستادگی دشمن سست می شود و عقب نشینی می کند .
وی با اشاره به ۱۶آذر سال ۳۲ روز دانشجو، بیان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد با ورود معاون رئیس جمهور امریکا آقای نیکسون ملعون دانشجویان مسلمان و غیور قیام کردند و عده ای به شهادت رسیدند، آقای نیکسون فردای آن روز از دست قاتلان شهدا دکترای حقوق دریافت کردند.
امام جمعه قرچک در پایان خاطرنشان کرد: دشمن در پی تعلیم متخصص غیر متعهد است و ترویج موضع انفعال و استقبال در برابر فرهنگ بیگانه و غربی پوچ و بی محتوا است، انفعال در مقابل فرهنگ مهاجم خسارت بار ترین نوع برخورد است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه بخش گلستان: آمریکا و اسرائیل همان طاغوت یاد شده در قرآن هستند/ منعفت مسلمانان در سازش با طاغوت نیست

,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی، گفت: انسان‌های باتقوا لنگان لنگان به سمت بهشت می روند مگر اینکه با مرکب نماز شب این مسیر را طی کنند.

,

وی با اشاره به شرایط نامناسب فضاهای مجازی، بیان داشت: وضعیت این فضاها روزبه‌روز برای انحراف جوان‌های ما بزرگ‌تر و عمیق‌تر می شود، و باید مراقب بود اگر دریچه‌ای شما را به انحراف می کشد آن را باز نکنید، چراکه معصیت شما را از مسیر درست خارج می نماید.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و تشریح کرد: مسلمانان همگی باهم برادر هستند منتهی کفار نمی توانند این محبت و برادری را ببیند و از گذشته سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان دارند، اما باید بدانند که مشترکات بسیاری در بین مسلمانان وجود دارد که مانع این اختلاف می شود.

,

وی در خصوص سخن عده‌ای در رابطه با سازش با طاغوت، اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل همان طاغوتی هستند که خداوند در قرآن سازش با آن‌ها را منع کرده است اما گویا بعضی از افراد با فراموش کردن تاریخ، منفعت کشور را در سازش با طاغوت می دانند.

,

امام جمعه بخش گلستان با بیان اینکه مسلمانان جهان باید باهم وحدت داشته باشند، تبیین کرد: نیاز امروز ما به وحدت غیرقابل انکار است چراکه سعادت مسلمانان در حفظ وحدتشان است و دشمنان اسلام نیز درپی نابودی این وحدت هستند.

,

وی با اشاره به نابودی داعش و نقش بر آب شدن نقشه‌های استکبار جهانی، تاکید داشت: اینن‌ها سعی داشتند تا با گرفتن شهرهایی از عراق، سوریه و ایران، کشوری را برای پیش بردن اهداف خود در منطقه ایجاد کنند که لطف خداوند موفق نشدند.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی باتاکید بر اهمیت دانشجویان و روز دانشجو، ادامه داد: دانشجویان ما باید به دنبال علم‌هایی که ریشه در کمال بروند و از برخی علوم که سیاه و تاریک هستند دوری کنند و با آگاهی در مسیر پیشرفت گام بردارند.

,

وی درپایان باتوجه به نزدیک بودن روز مجلس، افزود: نباید افرادی نظیر آیت‌الله مدرس را فراموش کرد که در مقابل استکبار و رضاشاه ایستاد و در پایان مظلومانه و در تنهایی توسط رژیم پهلوی به شهادت رسید.

,

امام جمعه شهر قدس: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان اینکه نماز جمعه یک سلاح بزرگ در برابر فتنه‌ها و تفرقه‌ها است اظهار داشت: تمامی ملت‌های اسلامی با الگو گرفتن از نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت را سر لوحه تمامی برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

,

وی افزود: امروز ۱۲ ربیع‌الاول است که براساس نظر اهل سنت روز ولادت نبی اکرم(ص) می‌باشد و شیعیان معنقدند که سالروز میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) در ۱۷ ربیع الاول بوده، به همین مناسبت این ایام با عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

,

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به لزوم تأکید بر مشترکات شیعه و سنی بیان کرد: نکته کلیدی هفته وحدت این نیست که شیعیان و اهل سنت از عقایدشان دست بردارند، بلکه هدف این است که مسلمانان اعم از شیعه و سنی با دشمن مشترکشان که همان آمریکا است مبارزه کرده و در مقابل توطئه آنان ایستادگی کنند.

,

میراحمدی در خصوص نشست برنامه ریزی شده نماینده شهرستان شهریار،قدس،ملارد خاطرنشان کرد: جلسه ای که در روزهای آینده برگزار خواهد با حضور ائمه جمعه و فرماندارن سه شهرستان و نماینده این سه شهرستان کار بزرگ و شایسته ای است و هماهنگی و همکاری فرمانداران این شهرستانها در ارائه خدمات بهتر به مردم تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به روز شهادت شهید مدرس اظهار داشت: مدرس سنبل و نماد شجاعت، ساده‌زیستی، استکبارستیزی و نفرت از طاغوت بود او یک تنه در برابر رضاخان و قدرت بیگانه ایستاد و مبارزه کرد.

,

میراحمدی ادامه داد: امام راحل به شهید مدرس عشق می‌ورزیدند و ایشان را الگوی مبارزاتی خود قرار دادند و درباره مدرس این نکته را بیان کردند که خداوند ترس و طمع را به مدرس نداده است؛ اگر ملتی طمع و ترس در وجودشان باشد شکست در انتظار آنان خواهد بود.

,

وی درباره کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان غرب کشور تصریح کرد: کمک‌های مردمی کمک‌های ارزشمندی بود و تا حدودی نگرانی‌ مردم آسیب‌دیده برطرف شد، در کنار کمک‌های مردم، نظام جمهوری اسلامی، دولت، سپاه، هلال احمر و کمیته امدارد نیز سنگ تمام گذاشتند.

,

امام جمعه موقت پاکدشت: امامت یک اصل مهم در مذهب ما است

,

حجت الاسلام عباس مرادی مهمترین عامل وحدت تقوا ، ترک محرمات و انجام واجبات دانست و بیان داشت: نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل به این معنا نیست که از مبانی اعتقادی خود کوتاه بیاییم ما یک اصل مهم در مذهب داریم به نام امامت و با توجه به ادله روایی و قرآنی این اصل یک اصل حیاتی است و  در طول تاریخ علما استدلال های قوی بر امامت حضرت علی علیه السلام ذکر کرده اند.

,

در همین راستا امام جمعه موقت پاکدشت ادامه داد: با توجه به سخنان علما و تأکید آنها شیعیان و محبین امیرالمومنین در سخنان و رفتارهای خود طوری عمل کنند که دیگران وقتی آنها را دیدند عاشق اهل بیت علیه السلام شوند ، منظور از وحدت بین مسلمین این است که مسلمانان دشمنان خود را بشناسند امروز شیعه و سنی دشمن یکدیگر نیستند بلکه صهیونیست  دشمن اصلی است و باید آنها را بشناسیم مقابل دشمن باید رویه وحدت داشته باشیم و دفاع از مظلوم در دین ما مورد تاکید قرار گرفته است است

,

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: همه ما و به خصوص نمایندگان مجلس باید درس شجاعت و دلاوری و در مقابل ظلم ایستادن را از این شهید یاد بگیریم و بدانند در صورتی متعهد هستند که طمع و ترس نداشته باشند ، آیت الله مدرس شجاع و غیور و مقابل رضا شاه ایستاد نماینده ی ترسو و طماع نمی تواند مقابل فساد ایستادگی کنند.

,

امام جمعه موقت پاکدشت با تأکید  به مسئله زکات تصریح کرد: در کشور ما اجلاس زکات چند سالی است که در حال پیگیری است با توجه به حائز اهمیت بودن زکات در دستورات قرآنی و همچنین فقه   ، اگر مسئله زکات مورد توجه قرار می‌گرفت شاهد این همه فرق نبودیم ، نبود فقر در جامعه مسلمین منجر به عزت و آن جامعه می شود.

,

حجت الاسلام عباس مرادی امام حمعه موقت پاکدشت در خصوص اتفاقات کشور لبنان بیان داشت:  در روزهای اخیر شاهد  یک توطئه توسط عربستان سعودی با استعفای حریری نخست وزیر لبنان بودیم که با درایت سید حسن نصرالله و وحدت بین مردم لبنان این توطئه نیز نقشه بر آب شد و آرامش در این کشورحکمفرما گردید.

,

امام جمعه شریف آباد: تأکید پیامبر اکرم بر وحدت بین مسلمین جهان

,

حجت الاسلام محمد خداپرست امام جمعه شریف آباد ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم و امام صادق علیه السلام گفت: پیامبر اکرم مظلوم هستند و زندگیشان دارای ابعاد گسترده و هنوز کسی نتوانسته ایشان را بشناسد، پیامبر یک الگوی تمام نمای انسانیت در زهد، عبادت، سیاست، خانواده و اجتماع است و سنت ها و سیره حضرت باید مورد توجه قرار گیرد.

,

خداپرست  امام صادق علیه السلام را تبیین کننده سیره عملی و علمی پیامبر اکرم معرفی کرد و گفت: امروز هر چه داریم از دانشگاه امام صادق علیه السلام داریم

,

وی با اشاره به هفته وحدت و تاکید پیامبر عظیم الشان اسلام به آن گفت: در همین راستا پیامبر اکرم اخوت بین مهاجر و انصار را انجام می‌دادند و در مبارزه با شرک و کفر دعوت به وحدت می کردند و عزت اقتدار مسلمین در همه ابعاد یکی از اموری که مورد تأکید پیامبر اکرم بوده است.

,

خداپرست ادامه داد:  امروز کسانی که خود را پیرو پیغمبر می دانند و بخواهند پرچم اسلام در عزت و اوج بماند چاره‌ای جز وحدت ندارند، پیکر دنیای اسلام امروز مجروح است و آمریکا ، انگلیس و صهیونیست دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین را به جان هم انداخته اند

,

امام جمعه شریف آباد  با اشاره به روز شهادت آیت الله مدرس گفت: امروز به نام مجلس شورای اسلامی نام گرفته است ، آیت الله مدرس از چهره‌های درخشان جهان اسلام است زندگی و اخلاق شهید مدرس و مواضع سیاسی ایشان می‌تواند برای ما الگو باشد نمایندگان مجلس نیز به این مورد توجه داشته باشند که این شهید ۱۷ سال نماینده مجلس بود و در طول این مدت روحیه ساده زیستی، تواضع، شجاعت، دوری از رفاه طلبی و انقلابی گری را از دست نداد.

,

وی با تاکید بر جایگاه نمایندگان مجلس در نظام جمهوری اسلامی گفت:   مجلس خانه ملت است صدای مردم در آنجا باید شنیده شود و وظیفه نماینده قانونگذاری دفاع از حق مردم و مبارزه با بی‌عدالتی است در همین راستا نمایندگان مجلس می توانند  گزارش ۱۰۰ روزه ریاست جمهوری مورد تحقیق و بررسی قرار دهند آنچه گفته شده است آیا روی کاغذ بوده و یا با واقعیات جامعه هماهنگی دارد؟

,

امام جمعه ظریف آباد با تبریک به مناسبت روز دانشجو نیز بیان داشت: ۱۶ آذر سال ۳۲ تولد شعار مرگ بر آمریکا است طبق فرمایش مقام معظم رهبری دانشجو باید انقلابی باشد و روحیه استکبار ستیزی داشته باشد در کنار علم و تحصیل باید به دنبال استقلال بود و کشور خود را از نیاز به دیگران بی نیاز کنند.

,

امام جمعه ری: اهل سنت و تشیع با وحدت می توانند دشمن را نابود کنند

,

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا کلید عزت و سعادت انسان است.

,

شاهچراغی گفت: امروز دوازدهم ماه ربیع الاول براساس نظر اهل سنت روز ولادت نبی اکرم و بر اساس نظر اهل تشیع هفدهم ربیع الاول روز میلاد است که این هفته را هفته وحدت نام گذاشته اند.

,

وی افزود: وحدت به این معنی نیست که شیعیان و اهل تسنن از غقاید خود دست بردارند بلکه باید با همه مدارا کنیم زیرا اهل سنت و شیعه یک دشمن دارند که با اساس اسلام دشمن است و تنها با وحدت و اتحاد می توانیم بر دشمن پیروز شویم.

,

امام جمعه شهرری با اشاره به جنایات داعش تصریح کرد: آمریکا دشمن مشترک ما است ما از روز اول در کنار مردم فلسطین، عراق و سوریه که متشکل از اهل سنت و تشیع هستند، بودیم چون ما باید متحد در کنار هم باشیم تا این دشمن مشترک را نابود کنیم.

,

شاهچراغی با بیان اینکه همه مسوولان جامعه بویژه نمایندگان مجلس اهل ترس و طمع نباشند که مایه ذلت جامعه می شود، ادامه داد: سید حسن مدرس که ۱۲ آذر ماه روز شهادتش است، سنبل شجاعت، ساده زیستی، استکبار ستیزی و نفرت از طاغوت بود و یک تنه در برابر رضا خان و قدرت بیگانه ایستاد. امام راحل به مدرس عشق می ورزید و او را الگوی مبارزه خود می دانست.

,

وی در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه گفت: کمکهای مردمی انصافا کمکهای ارزشمندی بوده است و در کنار کمکهای مردم انصافا نظام جمهوری اسلامی، دولت، سپاه، هلال احمر و کمیته امدارد نیز وارد شدند و تا حدودی نگرانی برطرف شده است.

,

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امروز لبنان یک تنه در برابر آمریکا و عربستان ایستاده است، گفت: عربستان می خواست در لبنان جنگ برپا کند که سید حسن نصرالله گفت ما استعفای سعد حریری را نمی پذیریم و یکبار دیگر لبنان را نجات داد.

,

 

,

, ,

امام جمعه دماوند: پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر در شهرستان دماوند تجهیز شود

,

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) الگوی تمام عیار بشریت برای رسیدن به کمال، سعادت و صلاح دنیوی و اخروی است، رسول خدا(ص) عصاره تبلیغات و رسالت خود را در حدیث ثقلین بیان کردند، اگر مسلمین به این حدیث متواتر که همه آن را قبول دارند، عمل کنند، مشکلات حل خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در حدیث ثقلین فرمودند «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» و با این حدیث ندای وحدت را سر دادند، اگر امروز در جهان اسلام ضعف و ذلتی داریم، به دلیل تفرقه است، اگر متحد بودیم این وضع فلسطین نبود، لبنان گرفتار نمی شد و در طول سال های گذشته بوسنی و هرزگوین، کشمیر، تاجیکستان، هند، افغانستان، پاکستان، عربستان، بحرین، یمن، عراق، سوریه و مصر و ترکیه و مسلمین در اروپا و آمریکا، آفریقا و خاورمیانه دچار خون ریزی و برادر کشی نمی شدند و به نام آن ها غارت نمی شد.

,

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: امروز اتحاد امت اسلامی از اوجب واجبات است، امروز پیکر دنیای اسلام زخم خورده است و دشمنان با اختلاف افکنی، خود در حاشیه امن زندگی می کنند، باید مسلمانان با هوشیاری از بازیچه دشمنان شدن بپرهیزند، اختلاف افکنان نه دوست شیعه و سنی، نه دوست عرب و عجم، که دشمنان اسلام هستند، نباید مسلمانان علی رغم این همه مشترکات، به دلیل چند مورد اختلاف با یکدیگر دشمنی کنند.

,

فتاح دماوندی با بیان این که هرکس در آتش اختلاف بین مسلمین بدمد و مرتکب تقصیری شود، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد، گفت: البته مقصود از وحدت، دست برداشتن از مذهب نیست، بلکه باید بر اشتراکات تکیه کنیم، نقاط مشترک بسیاری داریم.

,

امام جمعه شهرستان دماوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بر کفر به طاغوت تاکید کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی ایمان به خدا هست، اما کفر به طاغوت نیست، دوستی نکردن با طاغوت های زمان و تسلیم نظام سلطه نشدن بسیار اهمیت دارد، همه مسلمین باید دشمن مشترک را بشناسند و مراقب مکر، حیله و کید آن ها باشند، در ایران دانشجویان، طلاب و قشر تحصیل کرده از ۶۴ سال قبل حیله ها و مکرهای دشمنان را شناخته و در ۱۶ آذر ۳۲ شعار مبارزه با آمریکا و انگلیس را سر دادند.

,

وی با بیان این که ۳ نفر از دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ در مخالفت با سلطه گری استکبار به شهادت رسیدند، گفت: ۲۷ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند، امروز نیز شیطنت های آمریکا و متحدانش ادامه دارد که یک نمونه آن بر هم زدن معاهده بین المللی برجام و طرح موضوعات جدید از قبیل محدود کردن دفاع موشکی است، آمریکا در بسیاری از کشورهای منطقه پایگاه نظامی ایجاد کرده و در عراق هم در پی محکم کردن جای پای خود است، اما آمریکا به خوبی می داند، که امروز یکه بزن دنیا نیست و دوران بزن و دررو تمام شده است.

,

فتاح دماوندی گفت: امروز پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس شهرهای موشکی ایران است، لذا آمریکا و متحدانش در عین حال که تهدید می کنند، متمایل به مذاکره هستند، قدرت نظامی ایران در حدی است، که دشمنان جرات نکنند، به ایران تعرض کنند، ما امروز از تهدیدات دشمنان نگران نیستیم اما از خیانت برخی مسئولان دنیا پرست نگرانیم.

,

وی به سال روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: امروز به نمایندگان پر جراتی نیاز داریم که جز خدا از کسی نترسند و فسادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را از سوی هرکس باشد، برملا کنند.

,

امام جمعه شهرستان دماوند در بخش دیگری از خطبه های امروز مطالبه حقوق مردم را بزرگ ترین خدمت به نظام دانست و افزود: امروز اگر دستگاه قضایی ما اختلاس گران و مفسدان اقتصادی را با دقت و سرعت محاکمه و مجازات کند، امید مردم به انقلاب اسلامی بیشتر می شود، البته مردم عزیز ما قدر نظام اسلامی مبتنی بر رهبری ولی فقیه را می دانند و از باب مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر هرجا فسادی ببینند، اعلام می کنند، این وظیفه مسئولین مربوطه است، که با مظاهر بی عدالتی و فساد برخورد کنند و با راضی نگاه داشتن مردم، ارواح طیبه شهدا و امام امت را از خود راضی نگاه دارند و در پیشگاه خداوند سربلند باشند.

,

فتاح دماوندی سپس به زلزله های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: باید علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم، دماوند از زلزله های اخیر بی نصیب نبوده و نخواهد بود، باید نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اقدام جدی کنیم.

,

وی بر اعزام گروه های کارشناسی از سوی فرمانداری به روستاهای دماوند تاکید کرد و گفت: باید منازلی که با گل و خشت ساخته شده و احتمال تخریب بیشتری دارند، شناسایی و حتی المقدور تخلیه شوند، پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر تجهیز و آموزش‌های لازم به روستاییان داده شود و اصحاب رسانه به ارائه آموزش های لازم در مواقع بحران و زلزله به مردم اقدام کرده و مطالبات شفاف و دقیق در خصوص وظایف مسئولین را آغاز کنند.

,

امام جمعه رودهن: اصل مهدویت باید همواره تقویت شود/ وحدت اصلی، اتحاد دینی و اسلامی است

,

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت اظهار داشت: همان‌گونه که حکومت اسلامی نسبت به مسلمان‌ها وظیفه‌هایی دارد، مسلمان‌ها هم بر حکومت اسلامی وظایفی دارند.

,

وی ادامه داد: مسلمان‌ها در مقابل حکومت اسلامی حدود ۲۰ وظیفه بر گردن خود دارند اما اولین و مهم‌ترین آن تشکیل حکومت اسلامی است.

,

امام جمعه رودهن بیان کرد: تشکیل حکومت، یک تفکر عقلی دارد اما اگر بحث اسلام و تشکیل حکومت اسلامی مطرح شود، پشتوانه مکتبی، دینی و عرفانی خواهد داشت.

,

مدیح افزود: انسان‌ها مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند و در جامعه‌ای که انسان‌ها در کنار یکدیگر در حال گذراندن امور خود هستند و درمجموع یک حکومت را تشکیل می‌دهند، یک نفر به هر عنوانی باید هدایت این حکومت را بر عهده بگیرد.

,

وی تصریح کرد: در هر قسمت از جامعه هدایت‌گر متفاوت است و از کدخدا و دهیار آغاز و تا رئیس‌جمهوری می‌رسد اما در حکومت اسلامی یک نفر آگاه و دانا به مسائل دینی این هدایت را بر عهده می‌گیرد.

,

امام جمعه رودهن ادامه داد: حدود ۴۰ سال است حکومت جمهوری اسلامی ایران بر افرادی بالغ، آگاه و دانا هدایت می‌شود و در ابتدا امام راحل (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به‌خوبی و با درایت‌های معنوی اجازه ندادند دشمن لحظه‌ای به کشور بد نگاه کند.

,

مدیح اظهار داشت: در آغاز هفته وحدت قرار گرفتیم و تقارن سالروز میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) برای همه ما پیام‌هایی را در بردارد.

,

وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام یکی شدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع) ادامه‌دار بودن نبوت و امامت است.

,

خطیب نماز جمعه رودهن خاطرنشان کرد: نهضت نبوت و امامت را به‌خوبی درک کرده‌ایم و پس از ۱۴۰۰ سال باقدرت آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

,

مدیح اضافه کرد: نهضت مهدویت را نباید از یاد ببریم و این نهضت که سومین اصل هست را باید تقویت کنیم.

,

وی افزود: اصل مهدویت یعنی بازسازی اهداف انبیا که باید هر لحظه به آن بیشتر توجه کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه