اخبار داغ

گزارشی از میان مردم؛

بی تکلیفی سند خانه های محله جمعه بازار/خانه هایی که تصرفشان قانونی بوده امروز مدعی دارد

بی تکلیفی سند خانه های محله جمعه بازار/خانه هایی که تصرفشان قانونی بوده امروز مدعی دارد
شهروندان بافتی که خانه هایشان سندهای سربی از سال ۶۲ و ۶۸ دارند و تصرف آنها قاونی بوده امروز از بی ارزشی سندهای سربی شان گله دارند چرا که زمینهای آنها مدعی دارد و اوقاف خود را صاحب آنها می داند، در این خصوص مردم گلایه های خود را می گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازاقطاع؛ شهروندان خیابان شهدای بافت منطقه جمعه بازار بیش از یک دهه است که سند ملک شخصی شان توسط هیچ ارگانی بیحساب نمی آید، مردم این منطقه که شامل ۴ کوچه هستند و ۱۳۶ خانوار در این محله ساکن هستند از بی تکلیف ماندن وضعیت خود و سندهای خانه شان گله دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع,

در این خصوص آقای شهابی نژاد یکی از اعضای این محله به خبرنگار ما می گوید:اسنادی داریم که توسط زمین شهری نشان داده است که این املاک از سال ۳۶  به ثبت منابع ملی بوده و زمانی هم از سازمان زمین شهری تحویل گرفتند قید شده است که به هیچ ارگانی تعلق ندارند بسیاری از اسناد سربی از سالهای ۶۲ تا ۶۸ است ولی بعد از یک دهه اوقاف خانه هایمان را وقفی خوانده و خود را صاحب انها میدانند و سندهای ما ارزشی ندارند.

,

در ادمه شاکری یکی دیگر از اعضای محله در این خصوص می گوید:خانه های ما نماز خواندن ندارد و مهم تر اینکه تصرف ما قانونی بودها است و این مشکل باید مابین سازمان زمین شهری و اوقاف حل شود، چرا ما این اسناد را هر جا من جمله بانک میبریم می گویند این اسناد فاقد ارزش است، سالها آمد و رفت به این نهادها بی فایده بوده است چراکه امروز و فردا می کنند.

,

درادامه حاج علی زاده یکی از دیگر از اعضای محله گفت: از سال ۶۸ بنده سند خانه گرفتم که نوشته شده این زمین اوقافی نیست و الان یک دهه است که گفتند مشکل را حل می کنیم ولی خبری نیست، پس از شکایت مردم این محله به دیوان عالی حکم بر محکوم کردن اداره اوقاف و سازمان زمین آمد و قرار شد سازمان زمین به ازای زمینهای این محله زمینهای دیگری را به سازمان زمین دهد که یک بار هم دادند ولی اوقاف کیفیت زمینها را قبول نداشت، حالاما مردم چه گناهی داریم که هیچ یک از این ارگانها جوابگوی ما نیستند.

,

حال آیا مردم محله قدیم بافت برای حل مشکلشان چه باید انجام دهند؟ حتی زمانی که دیوان عالی کشور حق را به ایشان داده است آیا باز این شهروندان باید بلاتکلیف باشند؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه