اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مرزهای فلسطین اشغالی کانون توجه حزب الله شده است/ به اعتراف اسرائیل قدرت و نفوذ حزب الله لرزه بر اندام می اندازد

مرزهای فلسطین اشغالی کانون توجه حزب الله شده است/ به اعتراف اسرائیل قدرت و نفوذ حزب الله لرزه بر اندام می اندازد
کریمی قدوسی اظهار داشت: هدف تمام حرکات تروریستی از جمله داعش این بوده که داعش در قلب بیروت باشد و در شهرهای جنوبی لبنان از جمله صیدا و بلعبک صاحب قدرت شوند، سعودی ها اینگونه می خواستند با حزب الله مقابله شود، اما حزب الله امروز در مرکز اقتدار کشورهای عربی واقع شده و امنیت حول پاشنه و اراده حزب الله می چرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  انقلاب نیوز، این روزها اتفاقات زیادی در منطقه در حال رخ دادن است که همه نگاه ها به سمت محور مقاومت و حزب الله می رود از جمله استعفا و حبس خانگی سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان سعودی که به گفته اکثر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی و بین الملی هدف آن فشار بر حزب الله لبنان و بحرانی کردن لبنان بود که در نهایت با سیاست منطقی میشل عون و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان این نقشه عربستان سعودی پیش نرفت و در نهایت سعد حریری به لبنان بازگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

ناکامی عربستان در مقابله با حزب الله
,
, ناکامی عربستان در مقابله با حزب الله,

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که مشکلات داخلی انتقال قدرت در عربستان و گرفتار شده عربستان سعودی در باتلاق یمن باعث شده است که برای رهایی از این معضلات به صورت های مختلف محور مقاومت و از جمله حزب الله لبنان را تحت فشار قرار دهد.
,
,

عربستان به هر شکلی در صدد اعمال فشار بر حزب الله لبنان برآمد تا جایی که  سقف خواسته های خود را تا خلع سلاح حزب الله بالا برد و هنگامی که دید رئیس جمهور لبنان ذره ای از موضع خود در قبال مقاومت کوتاه نخواهد آمد و جامعه جهانی و فضای منطقه ای نیز علیه آن در حال شکل گیری است، عقب نشست و به حریری اجازه داد به فرانسه رفته و از آنجا به لبنان بازگردد.
,
,

در این سالهای اخیر حزب الله لبنان و محور مقاومت پیروزی های بسیاری کسب کرده و محبوبیت بسیاری بالایی در منطقه از جمله کشورهای عربی را به دست آورده است که این مسئله باعث ترس حکام عربستان سعودی شد است.
,
,

مقام های سعودی بارها تاکید کرده اند که حزب الله یک گروه تروریستی است و نباید در دولت لبنان حضور داشته باشد.
,
,

حمایت روسیه از حزب الله لبنان
,
, حمایت روسیه از حزب الله لبنان,

در این رابطه چندی پیش بعد از استعفای سعد حریری تحت فشار عربستان سعودی از نخست وزیری لبنان، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در بیروت با اشاره به فشار عربستان سعودی برای کنارگذاشتن حزب الله لبنان از دولت این کشور تاکید کرد که مسکو مخالف این فشارها و خواسته عربستان است.
,
,

سفیر روسیه در بیروت با بیان اینکه لبنان سیاست متوازن و درستی در منطقه دارد، گفت: هیچ دلیلی برای افزایش فشارها علیه لبنان وجود ندارد.

تمام تلاش های عربستان برای به چالش کشیدن لبنان و به عبارت بهتر حزب الله با زیرکی این حزب و درایت رئیس جمهور لبنان بی نتیجه مانده و به ضرر ریاض تمام شد.
,
,
,
,

می خواستند داعش در قلب بیروت باشد
,
, می خواستند داعش در قلب بیروت باشد,

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز، اظهار داشت:  هدف تمام حرکات تروریستی از جمله داعش این بوده که داعش در قلب بیروت باشد و در شهرهای جنوبی  لبنان از جمله صیدا و بلعبک صاحب قدرت شوند، سعودی ها اینگونه می خواستند با حزب الله مقابله شود، اما حزب الله امروز در مرکز اقتدار کشورهای عربی واقع شده و امنیت حول پاشنه و اراده حزب الله می چرخد.
,
, انقلاب نیوز,

عربستان به دنبال بحران مصنوعی در منطقه است
,
, عربستان به دنبال بحران مصنوعی در منطقه است,

وی بیان داشت: داستان اقلیم کردستان و همه پرسی را دیدیم اینها همه برای ایجاد بحران های مصنوعی در منطقه بود که می خواست جریان مقاومت بخصوص حزب الله را بشکند ، اما در نهایت  حزب الله در بین کشورهای عربی به مظهر مقاومت و اقتدار  معرفی شد و در عمل متوجه شدند که حزب الله یک گروه و یک مجموعه نظامی نیست بلکه یک ارتش کاملا انقلابی بزرگ است که با ارتش حشدالشعبی در عراق و ارتش مردمی در سوریه و با ارتش مردمی در یمن یکپارچه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: حزب الله و جریان مقاومت در یک قدرت فوق العاده مهم و تاثیر گذاری با جمعیت بالا و با تجربه فراوان در جنگ های همه جانبه از قبیل مواجهه با ارتش های کلاسیک مثل ارتش رژیم صهیونیستی و در مواجهه با روش های درگیرهای خیابانی مثل درگیری با داعش و مقابله با نفوذ و ترور و انفجار یک ارتشی شکل گرفته است که در برابر این شقوق تهدید کاملا متبحر و آزمون داده و کارشناس و در عین حال با روحیه انقلابی در حال دفاع هستند.
,
,
,
,

حزب الله تبدیل به یک ارتش قوی و منسجم شده است
,
, حزب الله تبدیل به یک ارتش قوی و منسجم شده است,

کریمی قدوسی تاکید کرد: زمانی که ارتش آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی رفتارها و حرکات حزب الله را روی میز میگذارند و آن تحلیل می کنند  بدون بحث های تبلیغاتی باید گفت حقیقتا لرزه بر اندامشان می افتد ، این را باید پذیرفت که آنها در خصوص فعالیت و قدرت حزب الله بسیار بیشتر از ما تحلیل و ارزیابی می کنند و مشاهده می کنند که این قدرت به سرعت کشورهای منطقه را امن می کند.
,
,

وی اظهار داشت: حزب الله و محور مقاومت  کانون توجه خودش را به سمت قدس شریف و مرزهای فلسطین اشغالی می برد این حوادثی است که داده ای هم وجود ندارد که جلوی حرکت حزب الله را بگیرد زیرا این یک حرکت اللهی است و قابل توقف هم نیست.
,
,

آینده از آن مقاومت و ایران است
,
, آینده از آن مقاومت و ایران است,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکا امروز کامل مستعصل است، ارتش آمریکا اصلا انگیزه درگیری و ورود به جنگ در منطقه را ندارد.
,
,

کریمی قدوسی تصریح کرد: ارتش دیگری هم به غیر از ارتش سعودی ها در منطقه نیست آن هم که در باتلاق  یمن گرفتار شده است، ارتش امارت هم در باتلاق یمن گرفتار شده است می ماند ارتش رژیم صهیونیستی ، استکبار این معادلات را که کنار هم می گذارند و ارزیابی می کنند و در نهایت  قدرت های استعماری و مستکبرین در منطقه حقیقتا نا امید می شوند و اعترافات اینها را هم می شنویم که آینده از آن مقاومت و ایران است و اعتراف می کنند که کاری هم از دستشان دیگر بر نمی آید این موضوعات را کارشناسان نظامی آمریکایی ها مطرح می کنند، همینطور که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به قدرت حزب الله اعتراف کرد .
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه