اخبار داغ

ورزشکار معلول یزدی؛

معلولان یزدی کوچکترین دلگرمی نسبت به مسئولین ندارند

معلولان یزدی کوچکترین دلگرمی نسبت به مسئولین ندارند
بانوی معلول موفق یزدی گفت: فراهم‌سازی امکانات برای حضور معلولان در همه عرصه‌ها ازجمله ورزش مهم‌ترین مطالبه معلولان در کشور ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ هرروز در گوشه و کنار دنیا موفقیت افراد مختلف را می‌بینیم و در این میان موفقیت افرادی که معلول هستند اما موانع موجود سر راهشان را کنار زده و به اهدافشان دست‌یافته‌اند می‌تواند الگویی برای افراد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

«معصومه مشتاق» یکی از بانوان معلول موفق یزدی است. وی متولد ۱۳۶۹ متأهل و دارای 2 فرزند است و 6 سال پیش براثر سانحه تصادف دچار ضایعه نخاعی شد؛ اما معلولیت سد راه وی نشد و توانست در مسابقات کشوری بسکتبال با ویلچر در تهران مقام سوم را کسب کند. این بانوی موفق دید مثبتی به زندگی داشته و آن را با همه سختی‌هایش عالی می‌بیند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار یزد بانو با بیان اینکه در حال حاضر درزمینهٔ بسکتبال فعالیت می‌کند، اذعان کرد: مدت یک سال است که در رشته بسکتبال فعالیت می‌کند و قصد دارد در ادامه به این رشته بپردازد.

,

مشتاق در پاسخ به این سؤال که چه انگیزه‌ای باعث شد شما به سمت رشته بسکتبال بروید، خاطرنشان کرد: وقتی به کلاس‌های کاردرمانی فیزیوتراپی می‌رفتم دوستانی در آنجا بودند که مرا به ورزش تشویق می‌کردند؛ از طرفی همسرم بنده را ترغیب کردند و با توجه به علاقه‌ای که به ورزش داشتم به دنبال این فعالیت رفتم.

,

وی همسرش را در وهله اول و سپس خانواده‌هایشان را همراه و یاوران همیشگی‌اش قلمداد کرد و افزود: طی این چند سال همسرم و خانواده‌هایمان هیچ‌گاه من را تنها نگذاشتند و حمایتم کرده اند از همه آن‌ها ممنونم.

,

این بانوی یزدی با اشاره به اینکه در مواقع خستگی ناامید نمی‌شود، اذعان کرد: همیشه توکلم به خدا بوده و خداوند هم هیچ‌وقت من را تنها نگذاشته است.

,

مشتاق ادامه فعالیت در ورزش بسکتبال و افتخارآفرینی را از برنامه‌های آینده خود عنوان کرد و ادامه داد: پیشرفت در کارهایم؛ خوشحالی و سربلندی خانواده‌ام بزرگ‌ترین آرزوی من است.

,

وی فراهم‌سازی امکانات برای حضور معلولان در همه عرصه‌ها ازجمله ورزش را از مهم‌ترین مطالبات یک فرد دارای معلولیت در کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات بر سر راه معلولان زیاد است اما عدم مناسب‌سازی معابر برای آن‌ها عمده‌ترین مشکل شهروندان معلول کشورها است.

,

این بانوی بسکتبالیست خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم به مشکلات معلولان بیشتر رسیدگی کنند؛ مثلاً برای معلولانی که درزمینهٔ بسکتبال فعالیت می‌کنند با سختی‌هایی ازجمله نداشتن ویلچر و توپ مناسب روبرو هستند و آن‌ها باوجود تمام مشکلات با جدیت و روحیه بالا به کار خود ادامه می‌دهند؛ می‌طلبد مسئولان به آن‌ها دلگرمی ببخشند.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه