اخبار داغ

به مناسبت روز جهانی معلول؛

معلولیت شهر کرمان برای زندگی معلولان

معلولیت شهر کرمان برای زندگی معلولان
معلولین نیز یکی از شهروندان جامعه محسوب می شوند اما ساختار شهری کرمان برای زندگی معلولین مناسب نیست و آن ها با مشکلات فراوانی روبرو هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرمان۱۴۰۰ ؛ ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و بر طبق گفته صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در استان کرمان حدود ۱۵۰ هزار معلول وجود دارد که ۴۵ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند و به طور مستمر از خدمات و حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,  ؛ ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و بر طبق گفته صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در استان کرمان حدود ۱۵۰ هزار معلول وجود دارد که ۴۵ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند و به طور مستمر از خدمات و حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.,

حال این معلولین به دلیل برخی شرایط جسمی خاص به عنوان یک شهروند جامعه نیازمند خدمات ویژه ای هستند اما با یک نگاه به ساختار شهری می توان دید که در اکثر ادارات دولتی و بانک ها هیچ جایگاهی برای ارائه خدمات به این افراد دیده نشده است و ساختار شهری کرمان برای معلولین مناسب نیست .

,

علی یکی از معلولین شهر کرمان می باشد که در گفتگو با خبرنگار ما از عدم تخصیص امکانات مناسب از خدمات شهری من جمله قرار دادن ریل مناسب برای دریافت پول نقد از خودپردازهای بانکی گلایه کرد و گفت : ما حتی در رفت و آمدهای خود مشکلات زیادی داریم و نمی توانیم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم .

,

وی افزود : از سوی دیگر هم در بسیاری از اماکن عمومی ما شاهد عدم متناسب سازی ساختمان ها برای استفاده معلولان هستیم.

,

علی اکبر مشرفی عضو شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با این که ساختار شهری کرمان برای معلولین در کرمان چگونه است ؛ اظهار داشت : متاسفانه ساختار شهری کرمان برای معلولین اصلا مناسب نیست و به نظر بنده این یک عیب برای شهر کرمان محسوب می شود و باید در این زمینه یک مشاوره قوی صورت بگیرد .

,

وی گفت : شهرداری در این زمینه کارهایی را انجام داده و هزینه های زیادی را صرف کرده است ولی عملا ما می بینیم که این ها مناسب برای استفاده معلولین نیستند و جای درستی نداشته  اند.

,

عضو شورای شهر کرمان خاطر نشان کرد : اکنون هم شورای شهر پنجم نظرش بر این است که شهرداری باید در راستای کمک به معلولین عزیز شهرمان که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند اقدامات مناسبی را انجام دهد .

,

مشرفی در ادامه عنوان کرد : تا کنون کارها و برنامه هایی شروع شده است و ان شاءالله به زودی شاهد ایجاد اتوبوس هایی خواهیم بود که متناسب استفاده معلولین باشد .

,

وی افزود : در ماه های آینده سال جاری نیز ما شاهد پل هایی در سطح شهر خواهیم بود که افراد به کمک آسانسور بتوانند از ان ها استفاده کنند .

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه