اخبار داغ

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

طرح‌های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تسهیلات با سود ۱۰ درصد دریافت می‌کنند

طرح‌های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تسهیلات با سود ۱۰ درصد دریافت می‌کنند
مهران روانبخش گفت: طبق آخرین گزارش تسهیلات به 22 واحد از 212 واحد معرفی شده و با رقم 46 میلیارد تومان پرداخت شده است که این رقم نشان دهنده وضعیت نامناسب سیستم بانکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهران روانبخش در گفتگو با خبرنگار رهیاب با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: 212 واحد صنعتی و تولیدی با مبلغ 232 میلیارد تومان جهت پرداخت تسهیلات به بانک ملی معرفی شده‌اند. در بخش سرمایه در گردش 158 واحد به مبلغ 242 میلیارد تومان و در بخش سرمایه ثابت 54 واحد به مبلغ 89 میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات به بانک ملی معرفی شده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ملی در پرداخت تسهیلات افزود: طبق آخرین گزارش تسهیلات به 22واحد از 212 واحد معرفی شده و با رقم 46 میلیارد تومان پرداخت شده است که این رقم نشان دهنده وضعیت خوبی از سوی سیستم بانکی نیست.

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه نرخ سود 18 درصد مهمترین عامل عدم اقبال واحدهای صنعتی و تولیدی از دریافت تسهیلات است، گفت: باتوجه به تفاهم نامه‌ای که بین استانداری و بانک ملی در هفته گذشته منعقد شد 10 درصد سود تسهیلات دریافتی را استانداری از محل کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت می‌کند که انتظار داریم در چند ماهه منتهی به پایان سال عملکرد بانک‌ها بهبود یابد.

روانبخش عنوان داشت: واحدهای نیازمند سرمایه در گردش و طرح‌هایی که 60درصد پیشرفت فیزیکی دارند، می‌توانند جهت دریافت تسهیلات با سود 10 درصد با عاملیت بانک ملی ایران به سایت بهین‌یاب مراجعه کنند. همچنین برای پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی صحبت هایی با بانک کشاورزی و در خصوص واحدهایی که صادرات دارند با بانک توسعه صادرات توافقاتی شده است.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان خوزستان، بیان داشت: طبق آخرین امار سازمان سرمایه گذاری خارجی از سال 91 تا سال 95 یک میلیارد و 283 میلیون دلار در استان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع مرتبط با گاز و پتروشیمی، حلال‌های نفتی، انواع رنگ، تولید فلز و نورد و کامپوند گرانول پلیمری به ثبت رسیده است. اما موردی که در حال پیگیری آن هستیم واحدی است در شهرستان دزفول که تولید پرلیت منبسط که در حقیقت ترکیبی از پرلیت و کود کشاورزی است و قابلیت ماندگاری کود کشاورزی به صورت طولانی مدت در خاک کشاورزی را دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه