اخبار داغ

کنگره 5400 شهید استان کردستان

مداح شهید محمد رضا علیشاهی / وقتی شهادت آرزوی دیرینه باشد

مداح شهید محمد رضا علیشاهی / وقتی شهادت آرزوی دیرینه باشد
شهید محمدرضا علیشاهی در طول عملیات کربلای 5 فرماندهی گردان صاحب الزمان(ع) لشکر نجف اشرف را برعهده می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، شهید محمد رضا علیشاهی فرزند محمود و کشور در یازدهم شهریور ۱۳۳۶ در خانوادهای مملو از آرمان های اصیل مذهبی چشم به جهان هستی گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی بزودی دوران طفولیت را در دامان پر مهر خانواده سپری کرد اما مشیت آزمایش الهی محمد رضا را با فقدان حضور و محبت پدر بزرگوارش مواجه ساخت.

,

محمدرضا با رسیدن به سن یادگیری گام در مهد علم و دانش می نهد و تا پایان دوره ابتدایی به تحصیلش ادامه می دهد، ولی به دلیل مشکلاتی که سد راهش بود با درس و مدرسه خداحافظی می کند و مسئولیت امرار معاش و تامین مخارج خانواده او را برای کشاورزی و کارگری سوق داد لذا با عزمی استوار این مسئولیت سنگین را به خوبی ادا کرد.

,

دوران پایان خدمت نظام وظیفه شهید با سر آغاز انقلاب شکوهمند مردم مسلمان ایران مواجه شد و او نیز همچون سایر جوانان آگاه شهرستان قروه نقش بارزی در انجام و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی زادگاهش ایفا نمود.

,

, ,

محمدرضا همچون سایر جوانان مؤمن شهرستان قروه نقش بارزی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در زادگاهش ایفا می کند. ایشان در بسیاری از تظاهرات ها که در شهرستان قروه شکل می گیرد حضور فعال داشته و چندین بار توسط مزدوران رژیم پهلوی دستگیر و مورد شکنجه قرار می گیرد. 

,

این شهید بزرگوار در سال 1358 با دختری از یک خانواده مذهبی ازدواج می کند. محمدرضا و همسرش در طول مدت هفت سال زندگی مشترکشان صاحب سه فرزند به نام های حمیدرضا، مجید و معصومه می شوند. محمدرضا قبل از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تأمین مخارج زندگیش در یک قنادی مشغول به کار می شود. 

,

خداوند متعال که در نهاد شهیدعلیشاهی زمینه ی هدایت و معنویت بی انتهایی ایجاد کرد بود او را به سوی هدفی والا فراخواند و سال 1359 آغازگر فصل جدیدی در زندگی محمدرضا است. با آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به مرزهای ایران اسلامی، محمدرضا سلاح به کف می گیرد و برای مقابله با تجاوز دشمن بعثی راهی جبهه های حق علیه باطل می شود. شهید علیشاهی در آغازین روزهای غائله کردستان، خودش را به کامیاران می رساند و بعد از آن در عملیات پاکسازی سنندج از لوث وجود گروهک های ضد انقلاب شرکت می کند و سپس به خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می آید.

,

شهید علیشاهی همواره در صحبت هایش می گفت: «فرمایشات امام خمینی(ره) تکلیفی است بر ما که باید برایش خون بدهیم».

,

شهید علیشاهی در پاکسازی قصر شیرین و سوسنگرد نقش آفرینی می کند و چندین بار نیز زخمی می شود و بعد از مدتی به ارومیه اعزام و سپس به استان اهواز منتقل می شود و یک پُست دفتری در یکی از گردان شهید افیونی را با اصرار فراوان و به ناچار عهده دار می شود؛ چرا که روحیه محمدرضا بیشتر عملیاتی بود تا پشت میز نشینی و کار دفتری.

,

شهید علیشاهی مدتی نیز وارد لشکر عاشورا می شود و چند صباحی را در میان رزمندگان جان بر کف این لشکر خدایی به ایفای نقش می پردازد؛ لشکری که فرماندهی آن را شهید مهدی باکری بر عهده داشت.

,

وی در لشکر نجف اشرف اصفهان که فرماندهی آن را شهید حاج احمد کاظمی بر عهده داشت مسئولیت عملیات کربلای 5 را بر عهده می گیرد.

,

در طول عملیات کربلای 5 هر شب یکی از گردان های عمل کننده تیپ 32 بیت المقدس کردستان به نیروهای لشکر نجف اشرف اضافه می شدند و در این عملیات شرکت می کردند.

,

شهید محمدرضا علیشاهی در طول عملیات کربلای 5 فرماندهی گردان صاحب الزمان(ع) لشکر نجف اشرف را برعهده می گیرد.

,

, ,

ایشان با اطمینان خاطر از شهادتش در عملیات کربلای 5، وصیت نامه اش را می نویسد و سرانجام این عاشق دلباخته امام حسین (ع) پس از سالها مجاهدت در روز بیست و هفتم دیماه سال 1365 در عملیات پر افتخار کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره شربت شهادت را سر می کشد و به همرزمان شهیدش ملحق می شود.

,

بخشی از وصیتنامه مداح شهید محمدرضا علیشاهی

,

پیام بنده حقیر پاسدار محمد رضا علیشاهی این پیروزی بزرگ کربلای پنج را به امام امت و امت شهید پرور تبریک عرض می نمایم و به تمامی خانواده های شهدا و اسرا و جانبازان و مقودین تبریک عرض می گویم .

,

همسرم به یاد این کربلای ۵ باش که چه عزیزانی خون دادند و اسیرانی رفتند و مفقود الاثر شدند .

,

به نظر بیاور و به خدای خود دل ببند و عبادتهایت را بیشتر کن و به ملت قروه بگو که این جنگ به پایان می رسد واگر شما غافل بمانیدشکست خواهید خورد و نمی توانید جواب شهدا را بدهید و مدیون این شهدا صدر اسلام تاکنون می شوید . 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه