اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

اولویتی بالاتر از ادامه مقاوم سازی واحدهای مسکونی باقیمانده وجود ندارد/امیدواریم به زودی جشن پایان ایمن سازی واحدهای روستایی و شهری استان را جشن بگیریم

اولویتی بالاتر از ادامه مقاوم سازی واحدهای مسکونی باقیمانده وجود ندارد/امیدواریم به زودی جشن پایان ایمن سازی واحدهای روستایی و شهری استان را جشن بگیریم
پورابراهیمی گفت: مقاوم سازی باقی مانده واحدهای مسکونی امری ضروری است و امروز اولویتی بالاتر از مقاوم سازی مناطق مسکونی در منطقه زلزله خیز کوهساران وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با راه آرمان در خصوص اقداماتی که پس از زلزله اخیر در شهرستان راور انجام شده است، گفت: جمعه شب در پی وقوع زلزله جلسه ستاد بحران با حضور تمام دستگاه ها انجام شد که جمع بندی مناسبی از وضعیت اقامتی و شرایط منطقه زلزله زده گزارش شد و مصوبات خوبی هم در این زمینه درنظر گرفته شد تا همه دستگاه ها برای رسیدگی به مشکلات مردم درگیر باشند و پیشگیری های لازم دربرابر پس لرزه هایی که با آن مواجه هستیم، صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز گذشته شاهد پس لرزه های شدیدی در هجدک و کرمان بودیم لذا باید بتوانیم اقدامات لازم را برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مدیریت کنیم و همچنین تمهیداتی برای آینده منطقه باید اتحاذ شود که در جلسه مذکور در خصوص هردو بخش تصمیم گیری شد.

,

 

,

وی عنوان کرد: روز گذشته تمام دستگاه ها مکلف بودند که برآوردها و برنامه های خود را در بخش های مختلف اعلام کنند که براوردها در بخش خسارت درحال جمع بندی است و قرار است امروز به ستاد بحران وزارت کشور ارسال شود؛ همچنین طی هماهنگی های صورت گرفته، قرار است مهندس نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به کرمان آمده و باهم بازدیدی از مجموعه مناطق زلزله زده هجدک و کوهساران داشته باشیم و ستاد بحران از نزدیک با مشکلات درگیر شود.

,

 

,

پورابراهیمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در زلزله اخیر تلفات جانی  نداشتیم و کمترین تعداد مصدوم را در پی داشت که به دلیل آغاز مقاوم سازی مسکن ها در سال های قبل بوده است، اظهار داشت: مقاوم سازی باقی مانده واحدهای مسکونی امری ضروری است و امروز اولویتی بالاتر از مقاوم سازی مناطق مسکونی در منطقه زلزله خیز کوهساران وجود ندارد.

,

 

,

وی افزود: باید باقیمانده مقاوم سازی سال های گذشته در دستور کار قرار گیرد لذا ضرورت ایجاد حدود 900 بازسازی و مقاوم سازی و ساخت 900 واحد مسکونی در راور است که بخش عمده آن روستایی و در کنار آن بخش حوزه شهری است که البته هجدک را پوشش می دهد.

,

 

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ان شالله با ورود بنیاد مسکن به این بخش شاهد آغاز بازسازی در هفته های آینده باشیم که واحدهای قدیمی وفرسوده ای که هیچ امنیتی برای سکونت ندارد، باید تخریب شود و خانه های جدیدی ساخته شود که مردم با آرامش وامنیت زندگی کنند.

,

 

,

پورابراهیمی تاکید کرد: میزان خسارات هم تا امروز جمع بندی و نهایی شده و برای وزارت کشور ارسال می شود تا اقدامات لازم، اعتباراتی که باید برای استان بیاید و زیرساخت های لازم در بخش آب، برق، خدمات و پشتیبانی بازسازی وترمیم شود، که منطقه از ایمنی بالایی برخوردار باشد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه منطقه زلزله خیز است، ابراز کرد: پس لرزه های اخیر حکایت از این دارد که نه تنها برای این روزها بلکه برای سال های آینده، تنها راه مقاوم سازی است کمااینکه بسیاری از کشورها که ناخواسته در محل گسل های فعال زندگی می کنند مانند ژاپن، زلزله های 6 ریشتر به بالا برای آنها عادی شده و به کار خود ادامه می دهند.

,

 

,

پورابراهیمی ادامه داد: لذا نباید به محض وقوع زلزله، کشور متوقف شده و نگران خسارات مالی و جانی باشیم؛ باید این آمادگی را داشته باشیم و طی یک برنامه زمان بندی شده در استان، بتوانیم ظرف دو یا سه سال آینده اعلام کنیم  که در روستاهای مناطقی که در طول سال های اخیر دچار زلزله شده اند، واحد مسکونی فاقد ایمنی نداریم.

,

 

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: همانطور که امروزه پایان برق رسانی و گازرسانی به روستاها را جشن می گیریم، باید برنامه به شکلی باشد که پایان ایمن سازی واحدهای روستایی و شهری را جشن بگیریم و منطقه غیرامن نداشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه