اخبار داغ

کارشناس مسایل دینی؛

ارجاع شیعیان به حدیث، روش دین آموزی امام صادق(ع) بود/ حضرت فرقه‌‌های ضاله و منحرف از اسلام را لعن و تکفیر می‌‌کرد

ارجاع شیعیان به حدیث، روش دین آموزی امام صادق(ع) بود/ حضرت فرقه‌‌های ضاله و منحرف از اسلام را لعن و تکفیر می‌‌کرد
حجت‌‌الاسلام نیوکار گفت: امام صادق(ع) برای تفهیم اصول دینی به افراد از احادیث بهره می‌‌جست و اجازه هم‌‌نشینی مسلمانان با فرقه‌‌های ضاله را نمی‌‌داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد نیکوکار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج در مورد سیاست امام صادق (ع) اظهار داشت: سیاست مشترک همه امامان شیعه، مبارزه با طاغوت زمانشان بود اما به تناسب زمان و شرایط حاکم بر جامعه، روش مبارزه معصومین نیز متفاوت می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: از آنجایی که در زمان امام صادق(ع) گرو‌ه‌ها و فرقه‌های مختلفی حتی در بین شیعیان ایجاد شده بود، با توجه به اهمیت تربیت شیعیان واقعی، روش حضرت در مبارزه با حکومت ظالم زمان، بیشتر رنگ و بوی علمی و فرهنگی داشت.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به شیوه‌های مبارزه حضرت با فرقه‌های ضاله  یان کرد: مناظرات علمی، آگاه کردن شیعیان از اهداف واقعی فرقه‌ها، مبارزه عملی آن حضرت برای مقابله با فرقه‌های ضاله از جمله این روش‌ها بود.

,

وی با بیان اینکه حضرت به بزرگان این فرقه‌ها اجازه حضور در مجلس درس می‌داد، تا آنها شبهات خود را مطرح و پاسخ شبهات را دریافت کنند، گفت: لعن و تکفیر فرقه‌های ضاله و منحرف از اسلام مانند معتزله، دور کردن شیعیان از همنشینی با گروه‌های انحرافی از دیگر روش‌های امام صادق (ع) در برخورد با فرقه‌های ضاله بود.

,

نیکوکار با تاکید بر اینکه دیگر برنامه دیگر آن حضرت تلاش برای آموزش روش صحیح فهم دین بود، ادامه داد: برای نیل به این منظور دانشگاه علوم اسلامی را تاسیس فرمود، امام صادق (ع) از ضعف آن روز بنی امیه استفاده کرد و مراکزی جهت تعلیم و تربیت ساخت که علاوه بر مدینه در شهرهایی مانند کوفه، بصره، قم و مصر نیز شعبه داشت.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: روش دیگر امام در آموزش دین فهمی صحیح، توجه دادن شیعیان به حدیث بود، این روش باعث شد فقه شیعه بدون اثر پذیری از مکاتب فکری منحرف رشد کند.

,

وی خاطر نشان ساخت: این تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی حضرت سبب شد فقه شیعه در آن زمان به صورت منسجم درآمده و بصورت یک مکتب مهم در عالم اسلام معرفی گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه