اخبار داغ

نهضت مطالبه گری از دریچه رسانه-7

سهم قم از تزریق نقدینگی چقدر است؟!

سهم قم از تزریق نقدینگی چقدر است؟!
با توجه به این که در سال جاری حدود 50 هزار میلیاردتومان تسهیلات در کشور برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص می یابد، باید از مسئولان و نمایندگان استان پرسید که به راستی سهم قم از این میزان تزریق نقدینگی چه میزان است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، همین چند روز پیش بود که ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی اعلام داشت در طول سال 96 در مجموع 50 هزار میلیاردتومان تسهیلات برای تقویت تولید و اشتغال در کشور به بنگاه های اقتصادی، واحدهای صنعتی و کارخانه ها اختصاص پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

با توجه به این که به نظر می رسد با توجه به اوضاع فعلی اقتصادی، رویکرد دولت – دست کم در مقام حرف و شعار- متوجه تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی است ، اختصاص این حجم از نقدینگی هر چند که شاید ناکافی به نظر برسد، اما به یقین اقدام خوبی است و امید می رود که رنگ و بوی اجرایی به خود بگیرد.

,

در این میان سوال جدی و مهم این است که سهم استان قم در این خصوص چه میزان است و به طور خاص در این باره استاندار و مسئولان ارشد استان باید پاسخ دهند که اولا چقدر در تخصیص بودجه ها موفق بوده اند و ثانیاً هم این که این بودجه ها و تسهیلات حمایتی تا چه میزان در رونق اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان موثر بوده است؟!

,

در همین خصوص البته سید مهدی صادقی، استاندار چندی پیش بیان داشت:" برای استان قم بیش از 500 میلیارد تومان به منظور تقویت و توسعه اشتغال و تولید اختصاص یافته و ما در تلاش هستیم که با شناسایی و تقویت افرادی که در این زمینه پیش قدم هستند، با حمایت های مالی خود آن ها را به جریان مولد اقتصادی برسانیم."

,

همچنین ناگفته نماند که وزیر صنعت اخیراً اعلام داشته با نظر مقام معظم رهبری اجازه استفاده از 5/1 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و بخش های زیر 10 هزار نفر کشور داده شده است.

,

در این خصوص نیز باید این سوال مطرح شود که سهم روستاها و بخش های قم تا چه میزان است و همچون سوال پیشتر چه تلاش هایی برای تحقق این هدف صورت گرفته و یا قرار است صورت بگیرد؟!

,

بی شک اهتمام رسانه های جمعی استان به امر مطالبه گری در این باره از مسئولان باعث می شود که در نهایت شاهد تحرک و پویایی خاصی از سوی مدیران قم و همچنین نمایندگان مجلس باشیم و انشاالله این مساله زمینه ای باشد برای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه