اخبار داغ

:

سبقت مرگ در جاده های جنوب لرستان / جاده پلدختر-خرم آباد در پیچ وخم اعتبارات

سبقت مرگ در جاده های جنوب لرستان / جاده پلدختر-خرم آباد در پیچ وخم اعتبارات
چهار خطه پلدختر-خرم آباد یکی از راهبردی ترین پروژه های راهسازی لرستان که باگذشت 8سال همچنان غرق در وعده های مسئولان و پیچ وخم اعتبارات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بیان روز،یکی از پارامترهای توسعه ای هر منطقه وجود جاده های ارتباطی مناسب برای تسریع در حمل ونقل آسان می باشد،شهرستان پلدختر از مناطق درحال توسعه لرستان که به دلیل همجواری با استان های کرملانشاه،ایلام و خوزستان دارای ظرفیت ترانزیتی حمل ونقلی از شمال به جنوب کشور می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بیان روز،, بیان روز, یکی از پارامترهای توسعه ای هر منطقه وجود جاده های ارتباطی مناسب برای تسریع در حمل ونقل آسان می باشد،شهرستان پلدختر از مناطق درحال توسعه لرستان که به دلیل همجواری با استان های کرملانشاه،ایلام و خوزستان دارای ظرفیت ترانزیتی حمل ونقلی از شمال به جنوب کشور می باشد.,

جاده پلدخترخرم آباد

, جاده پلدخترخرم آباد,

جاده های پلدختر که هر مسافری از آن تردد می کرد از گذشته به خصوص پیچ های سخت تنگ فنی خاطراتی تلخ را به یاد می آورد حالا با یک تعریف توخالی و  بزرگ به عنوان "آزاد راه خرم زال" اذهان خیلی ها را به سمت وسوی دیگری منحرف کرده است.

,

جاده پلدختر خرم آباد

, جاده پلدختر خرم آباد,

آزاد راهی که قرار بود برای مردم زاگرس نشین نعمت باشد ولی در واقع برای درصدکمی از رانندگان شمال به جنوب نعمت به حساب می آید و مابقی رانندگان که اکثرا توان مالی مناسبی ندارند یک مصیبت به شمار می رود.

,

 

,

بی تدبیری در جانمایی احداث آزاد راه در جنوب لرستان باگذشت چندین از سال از افتتاح این پروژه حالا نمایان می شود که خطرات جاده ای این آزاد راه و فوت هموطنانمان در آن باعث شده تا این پروژه در کمترین مدت زمان به یک خاطره تلخ برای رانندگان تبدیل شود.

,

جاده پلدختر خرم آباد

, جاده پلدختر خرم آباد,

اکثر قریب اتفاق مردم و حتی رانندگان معتقد هستند که جاده قدیم پلدختر_خرم آباد با توجه به موقعیت طبیعی مناسبی که دارد می توانست بهترین مکان برای اجرای آزاد راه باشد که متاسفانه به دلایل نامعلوم این اتفاق نیفتاد و پیمانکار و دولت متحمل هزینه های هنگفتی برای احداث این آزاد راه شدند.

,

حالا پروژه چهار خطه پلدختر-خرم آباد که چندین سال عملیات اجرایی آن آغاز شده در پیچ وخم اعتباری هنوز نتوانسته آن طور که باید پیشرفت فیزیکی داشته باشد و همچنان مسئولان از وعده های افتتاح قطعه ای این پروژه خبرمی دهند این در حالی که در برخی از قطعات این پروژه به دلیل شرایط خاص کاری به صورت لاک پشتی کارها انجام می شود.

,

آزاد راه خرم زال

, آزاد راه خرم زال,

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره روند اجرایی کند احداث چهار خطه پلدختر-خرم آباد اظهار داشت:این مسیر به دلیل داشتن پتانسیل وجاذبه های گردشگری به دلیل وجود رودخانه کشکان از یک طرف و وجود کوهستان با درختان بلوط از طرف دیگر باعث شده تا چشم انداز های زیبای طبیعی مثل شمال کشور در جنوب لرستان به وجود بیاید.

, بیان روز , بیان روز,

وی با اشاره به اینکه استاندار سابق لرستان بارها اعلام کرد که این محور به عنوان نمونه گردشگری معرفی شود افزود:تا کنون این طرح به عملیات اجرایی نرسیده است که امیدواریم با حضور دکتر خادمی استاندار جدید لرستان این طرح که برای جبران ضررهای ناشی از احداث آزاد راه بود انجام شود.

,

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس تصریح کرد: هفت کیلومتر از چهار خطه پلدختر - خرم ‎ آباد زیر بار ترافیک رفته و  15 کیلومتر از آن آماده زیرسازی و آسفالت است که این در واقع نسبت به کل پروژه در دست اجرا چیز خاصی نیست.

,

جاده پلدختر خرم آباد

, جاده پلدختر خرم آباد,

وی عنوان کرد:در جلسه ای که با حضور معاون وزیر راه در پلدختر داضشتیم قرار بود شیوه اجرایی این پروژه به صورت پیوسته انجام شود تا قطعات در حال ساخت به صورت همزمان زیربار ترافیک بروند.

,

کاظمی با بیان اینکه ظرف دو سه سال آینده این پروژه به انجام خواهد رسید یادآورشد: با تخصیص به موقع اعتبارات به خصوص اعتباری که برای حفر تونل نیاز است می توان امیدوار بود تا موعد مقرر این پروژه به بهره برداری برسد.

,

وی ادامه داد:با توجه به نزدیکی پلدختر به مرز مهران در ایام اربعین حسینی،تردد هموطنان از این مسیر چند برابر افزایش پیدا می کند لازم است وزارت راه وشهرسازی نسبت به تسریع در احراث چهار خطه پلدختر-خرم آباد اقدام کند.

,

جاده پلدختر خرم آباد

, جاده پلدختر خرم آباد,

 علی صاحبی کارشناس عمران در گفتگو با خبرنگاربیان روز اظهار داشت:دولت در گذشته اقدامی قابل تامل و سخت را انجام داد به طوری که پروژه آژاد راه خرم زال را در شرایطی سخت با صرف هزینه های هنگفت از دل کوه عبور داد.

, بیان روز, بیان روز,

وی بیان کرد:با یک حساب سرانگشتی می توان به این واقعیت پی برد که احداث طرح آزاد راه در جاده قدیم پلدختر –خرم آباد به صرفه تر بوده و شاید کمتر از نصف هزینه ای که برای آزاد راه شد در این مسیر هزینه می شد.

,

این کارشناس عمران افزود:به دلیل رانشی بودن و کوهستانی بودن آزاد راه با آغاز بارندگی ها شاهد ریزش کوه و مسدود شدن آزاد راه می شویم.

,

آزادراه خرم زال

, آزادراه خرم زال,

امین فرخ نژاد مسئول اداره راه و شهرسازی لرستان در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به طرح چهار خطه کردن پلدختر-خرم آباد اظهار داشت: طول محور خرم آباد - پلدختر 111 کیلومتر است و عملیات اجرایی بهسازی آن از حدود سال 89 شروع شده است.

, بیان روز, بیان روز,

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی 34 کیلومتر چهار خطه حدود 60 درصد است  بیان کرد:از 111 کیلومتر محور خرم آباد- پلدختر 34 کیلومتر چهار خطه و حدود 50 کیلومتر در دست اجرا است که تاکنون برای اجرای آن حدود 45 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

وی ادامه داد: این مسیر به احداث چند تونل نیاز دارد برای تکمیل نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار هستیم وگرنه قطعات این مسیر آماده است.

,

وی یادآورشد:همانطور که مسئولان استانی هم اعلام کردند با برنامه‌ریزی انجام شده تا این طرح سال 1400 کاملا تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

,

حالا باتوجه به افزایش حجم 50درصدی ترددهای وسائط نقلیه در محور پلدختر-خرم آباد ،گرانی عوارض آزاد راه،افزایش تردد تریلرها و خودروهای سنگین باری و افزایش تصادفات در این محور،مسئولان وزارت راه وشهرسازی نسبت به تسریع در ساخت این چهارخطه برنامه ریزی واقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه