اخبار داغ

مراسم یادبود پیشکسوت عرصه فیلم و عکس گیلان برگزار شد +عکس

مراسم یادبود پیشکسوت عرصه فیلم و عکس گیلان برگزار شد +عکس
مراسم یادبود زنده یاد اسماعیل (شایان) شاهی پیشکسوت عرصه فیلم و عکس گیلان به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت این هنرمند فرهیخته برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، مراسم یادبود زنده یاد اسماعیل (شایان) شاهی به صورت بسیار باشکوه و شایسته در سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان», «لاهیجان», «لاهیجان»,

در این مراسم که با حضور خانواده، دوستان و همشهریان هنرمند درگذشته اسماعیل (شایان) شاهی برگزار شد، محمد معافی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه)، ساسان عادلی ( رئیس انجمن سینمای جوانان ایران)، مظاهر رمضان پور (از فیلمسازان فعال انجمن سینمای جوان لاهیجان)، اسماعیل حسن پور (از هنرمندان و دوستان زنده یاد اسماعیل شاهی)، مصطفی ذرعی (هنرمند عرصه نمایش آستانه اشرفیه) و مژده غلامعلی نژاد (کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه) به سخنرانی و نقل خاطراتی از عملکرد و اخلاق و روحیات مرحوم شاهی پرداختند.

,

ساسان عادلی رئیس سینمای انجمن جوان لاهیجان نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده زنده یاد شاهی، انجمن سینمای جوان لاهیجان دو بار یکی در سال ١٣٨٩ در مراسم بیست و پنج سالگی انجمن سینمای جوان لاهیجان و نیز در سال ١٣٩۴ در مراسم سی سالگی این دفتر از مرحوم اسماعیل شاهی تقدیر به عمل آورده است و ابراز امیدواری نمود که تا پایان سال جاری مراسم یادبود شایسته ای برای زنده یاد اسماعیل شاهی توسط انجمن سینمای جوان لاهیجان برگزار گردد.

,

عادلی ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه بابت برگزاری شایسته این مراسم، شعری از سروده های خویش را تقدیم روح این هنرمند از دست رفته نمود و یاد چهار تن دیگر از فیلمسازان فقید انجمن سینمای جوان لاهیجان، زنده یادان یوسف عاشوری، علی رستگار طلب ، مهدی دانش رفتار و اردشیر وزیری را گرامی داشت.

,

در این مراسم، دو فیلم کوتاه دست های آتش از ساخته های مرحوم اسماعیل (شایان) شاهی و فیلم کوتاه (در آرامش نفس بکش) ساخته مهدی کوهکن از فیلمسازان فعال استان گیلان و نیز فیلم مصاحبه شبکه دو سیما با مرحوم شاهی در خصوص بیماری ایشان به نمایش گذارده شد.

,

ابوذر مزاری جلالی از هنرمندان فعال انجمن نمایش و رشته بازیگری و از اعضای باسابقه انجمن سینمای جوان لاهیجان که مسئولیت اجرای برنامه را بر عهده داشت در پایان این مراسم از حاضران درخواست نمود که با تشکیل و همیاری گروهی از علاقمندان مرحوم اسماعیل شاهی، به چاپ اشعار و عکس های این هنرمند فقید مبادرت نمایند.

,

قابل ذکر است که زنده یاد اسماعیل(شایان) شاهی فیلمساز، نویسنده ، عکاس ، شاعر و از پیشکسوتان و هنرمندان باسابقه انجمن سینمای جوان لاهیجان بر اثر بیماری مادرزادی همانژیوم که در دو سال اخیر وخامت یافته بود صبح روز پنجشنبه چهارم آبان ماه سال جاری در منزل پدری خویش در سن چهل و نه سالگی بدرود حیات گفت.

,

زنده یاد شاهی از اواسط دهه شصت فیلمساز و عضو انجمن سینمای جوانان لاهیجان بود و علاوه بر مشارکت در تولید فیلم، فیلم های متعددی را نویسندگی و کارگردانی نموده است. از جمله فیلمهای کوتاهی که این هنرمند فقید ساخته اند می توان به تجربه، دست های آهن، دست های آتش، دست های پنهان، معیار، صعود اشاره کرد .

,

فیلم کوتاه مستند دست های آهن منتخب دوازدهمین دوره جشنواره سینمای جوان جهت راهیابی به جشنواره سیاف کشورکانادا در سال هفتاد و چهار گردید. از دیگر فعالیت های هنری ایشان میتوان به منتخب نفر نخست رشته عکاسی در جشنواره فرهنگی هنری ریحانه استان گیلان (١٣٨۵ و برگزاری نمایشگاه های متعدد عکس در آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، تهران و … با موضوعات اجتماعی ، عاشورایی ، طبیعت و آزاد اشاره کرد.

,

زنده یاد اسماعیل شاهی علاوه بر فعالیت های یاد شده به سرودن شعر نیز می پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه