اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فاروج:

عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولین فاروج مشکل‌آفرین است

عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولین فاروج مشکل‌آفرین است
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فاروج مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولین را بسیار نام مناسب دانسته و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌ها به این موضوع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فاروج من؛ مریم وافری گفت: وضعیت شهر در موضوع مناسب‌سازی برای معلولین خوب نیست، در اماکن عمومی، بانک‌ها، مانَک‌ها، مساجد و اماکن عمومی دیگر برای معلولین، جانبازان و سالمندان کمترین مناسب‌سازی‌ها صورت گرفته و برای استفاده از آن با مشکلات مختلفی روبرو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

وافری در گفتگو با خبرنگار ما گفت که برخی تردد تعداد کمی از معلولین در سطح شهر را مطرح می‌کنند اما مسئله فقط معلولین نیستند، بلکه جانبازان و سالمندان هم برای تردد در سطح شهر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فاروج در ادامه صحبت‌های خود گفت که تاکنون کمیته مناسب‌سازی دو جلسه در سال 96 برگزار کرده و به دنبال برگزاری سومین جلسه است. در جلسه آخر مصوب شده بود که تمام دستگاه‌ها و مخصوصاً آن‌هایی که تردد معلولین در آن زیاد است باید مناسب‌سازی لازم و استاندارد را داشته باشند.

,

وی استیجاری بودن بعضی از ساختمان‌های ادارات را یکی از موانع عدم مناسب‌سازی‌ها دانسته و گفت که در این جلسه مصوب شده بود این ادارات از رمپ‌های سیار و فلزی را تدارک ببینند، همچنین دستگاه‌هایی که شرایط مناسب‌سازی را ندارند در محل مناسب و قابل‌دسترسی برای معلولین و سالمندان میز خدمت بگزارند و پاسخگوی مراجعین خود باشند.

,

وافری با اشاره به مصوبه‌ای مبنی بر ارائه گزارش سه‌ماهه توسط دستگاه‌ها با موضوع تعداد مراجعین دارای شرایط خاص جسمی تأکید کرد که باوجود گذشت بیش از 5 ماه از آخرین نشست این کمیته تاکنون هیچ گزارشی از سوی هیچ‌کدام از دستگاه‌ها به دبیرخانه این کمیته ارسال نشده است.

,

طبق ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولین همچون افراد عادی فراهم باشد.

,

این در حالی است که در بیشتر ادارات، بانک‌ها و معابر شهر فاروج این مناسب‌سازی‌ها صورت نگرفته است و معلولین و جانبازان و سالمندان برای استفاده از حقوق شهروندی و تردد در سطح شهر با مشکلات مختلفی روبرو هستند.

,

میدان مرکز شهرستان فاروج نیز یکی از نقاطی است که به یک منطقه حادثه‌آفرین حتی برای افراد سالم جسمی تبدیل‌شده و تصادفات مختلفی در آن مشاهده می‌شود، این در حالی است که شرایط ویژه معلولین نیز در آن لحاظ نشده است و این قشر برای عبور از خیابان در این نقطه باید از مسیر تردد خودروها و وسایل نقلیه دیگر عبور کنند.

,

موتورسواران یکی از عوامل برخی از این مشکلات هستند

, موتورسواران یکی از عوامل برخی از این مشکلات هستند,

وافری با اشاره به اینکه در بعضی نقاط عبور از خط عابر پیاده برای معلولین و سالمندان میسر نیست و موانعی قرار داده‌شده است گفت که شهرداری می‌گوید این موانع را برای عدم تردد موتورسواران قرار داده است.

,

موتورسواران نیز به‌نوعی در این مشکلات ایجادشده دخیل هستند و با عدم رعایت قوانین عبور و مرور باعث ایجاد مشکلات در تردد بسیاری از شهروندان و مخصوصاً معلولین و جانبازان شده‌اند.

,

در پایان شاید اگر مسئولین امر یک روز خود را با ویلچر در شهر بگذرانند با مشکلات مختلفی که معلولین و جانبازان همه‌روزه با آن روبرو هستند از نزدیک بیشتر آشنا شوند.

,

 

,

انتهای پیام./

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه