اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

پرداخت زکات فقر را در جامعه اسلامی ریشه کن می کند

پرداخت زکات فقر را در جامعه اسلامی ریشه کن می کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: اگر مردم استان های خورستان و زنجان زکات خود را بپردازند در کشور یک فقیر باقی نمی ماند و با این اقدام شخص فقیر نیز شاغل شده و خود زکات دهنده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار  انقلاب نیوز، با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه زکات و اهمیت زکات در دین اسلام، اظهار داشت: اسلام دین حکومتی است و در نظام اسلامی تشکیلات اقتصادی به گونه ای است که خود را اداره می کند و احتیاج به  کمک دیگران نیست.

وی افزود: در نظام بندی دین یک سری مسائل اقتصادی که 13 عدد است در نظر گرفته شده که برای رفع احتیاج امت است اما هرکدام از آنها برای یک گروه از مردم است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: زکات برای ۷الی۸ گروه است که از طرف اسلام به مردم تعلق گرفته است و حتما باید آن را ادا کنند، در قرآن کریم هرجا که بحث نماز شده در کنار آن به زکات اشاره شده است که نشان دهنده اهمیت بالای آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت زکات ابراز داشت: اگر به طور نمونه مردم استان های حاصل خیز نظیر فارس و خورستان و زنجان زکات خود را بپردازند در کشور یک فقیر باقی نمی ماند و با این اقدام شخص فقیر نیز شاغل شده و خود زکات دهنده می شود.

 آیت الله ممدوحی ادامه داد: ولی متاسفانه به پرداخت زکات توجهی نمی شود و با ترویج این امر الهی جامعه در این زمینه تجدید نظر کرده و زکات را پرداخت کنند.

وی گفت : در زمینه خمس نیز که یک پنجم اضافه بر درآمد سالانه است و همچنین  رد مظالم که مربوط به فقرا است اگر پرداخت شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه