اخبار داغ

با حضور روحانیون اهل تسنن و تشیع شهرستان خلخال؛

نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع در خلخال/ راهبرد اتحاد بین شیعه و سنی تبیین شد+ تصاویر

نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع در خلخال/ راهبرد اتحاد بین شیعه و سنی تبیین شد+ تصاویر
همزمان با هفته وحدت و با حضور روحانیون اهل تسنن و تشیع شهرستان خلخال نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع در تبیین راهبرد اتحاد بین شیعه و سنی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، به مناسبت میلاد مسعود و با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)  امروز همایش روحانیون اهل تسنن و تشیع شهرستان خلخال با موضوع تبیین راهبرد اتحاد بین شیعه و سنی در دفتر امام جمعه هشجین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

در این همایش حجت الاسلام رشبتری وحدت تشکیل جبهه واحد بر علیه دشمنان را از سوی مسلمانان شیعه و سنی یکی از اهداف والای حضرت رسول اکرم (ص) عنوان کرد و بر لزوم وحدت بین مسلمانان در جهت حفظ دین اسلام تاکید کرد.

,

رشتبری گفت: اتحاد بین مسلمانان را در مبارزه بر علیه دشمن مشترک مسلمانان داعش در کنار جهبه مقاومت به عینه دیدیم و مشاهده نمودیم و قدرت وحدت مسلمین هر جا واحد باشد می تواند پیروزی عظیم را به دنبال داشته باشد.

,

وی افزود: نشانه ولادت حضرت پیامبر (ص) را خداوند بر مردم زمان خود ابلاغ و نشان داد و این رسول الهی توانست کامل ترین دین الهی و رسالت انبیای پیشین قبل از خود را نیز در جهان تکمیل کند و آن را به صورت یه آیین کامل به جامعه معرفی کند که حضور امامان معصوم درجامعه در ادامه رسالت حضرت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بوده است.

,

امام جمعه خلخال به تاکید قرآن بر وحدت مسلمین اشاره کرد و وحدت را جامع ترین حرکت در بین مسلمانان برای رهایی از ظلم وستم و جور زمان دانست.

,

دراین مراسم حجت الاسلام آیت الله نعمتی امام جمعه هشجین نیز از محبت مردم اهل تسنن واهل تشییع به اهل بیت عصمت طهارت سخن گفت و افزود: مسلمانان بایدبا وحدت در مقابل تفکر وهابی  ایستادگی کنند و مسلمانان باید بدانند که اختلاف بین مذاهب اصلی ترین روش دشمن در اختلاف افکنی در کشور است.

,

در ادامه همایش شیخ حکمت الله رمضانی امام جمعه اهل تسنن شهر هشجین نیز در سخنانی ضمن تقدیر از سپاه پاسداران و برنامه ریزی برای این نشست در شهر هشجین گفت: امام راحل بنیانگذار هفته وحدت است و این بزرگوار تلاش کرد تا با نامگذاری این هفته که مصادف با ولادت حضرت رسول  اکرم (ص) است انسجام بین شعیه و سنی را تقویت نماید که موفقیت را به دنبال داشت.

,

شیخ رمضانی نعمت اسلام را بزرگترین نعمت خداوند در جهان عنوان و گفت: شیعه و سنی هر دو با هم برادر دینی هستند و سیمای مومنان در قرآن که معجزه رسول مکرم اسلام است تبیین شده و نقش روحانیت در هدایت و رهبری مردم  اصلی مهم است.

,

شیخ رمضانی در این نشست از زحمات سردار دلاور ایرانی سردار سلیمانی در ریشه کنی داعش و نابودی آنان تقدیر کرد.

,

دراین مراسم سرهنگ پاسدار جهانبخش عطایی نیز درسخنانی ضمن تقدیر از تلاش وجدیت روحانیون اهل تسنن واهل تشییع در ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی گفت: وحدت نقشی راهگشا در اتحاد بین مسلمانان دارد و این وحدت فرموده مقام معظم رهبری و امام راحل است.

,

وی ضمن اشاره به وحدت شایسته مردم اهل تسنن وتشییع خطه خورش رستم گفت: وحدت در جامعه هر چه قدر تعمیق یابد به همان اندازه، قدرت مسلمانان در برابر مستکبران افزایش خواهد داد.

,

فرمانده سپاه خلخال با تشکر از بیانات ارزشمند حضرت حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری امام جمعه خلخال در تبینن و تشریح وحدت اسلامی از زحمات ایشان قدردانی کرد.

,

وی از تلاش های شیخ حکمت الله رمضانی امام جمعه اهل تسنن، و حجت الاسلام آیت الله نعمتی به عنوان نقش محوری در اقامه وحدت در شهر هشجین از آنان تقدیر کرد.

,

 

,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

 انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه