اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم:

مسئله وحدت امت اسلامی از توصیه های صریح قرآن کریم است/ وحدت امت اسلامی، ریشه قرآنی و روایی دارد

مسئله وحدت امت اسلامی از توصیه های صریح قرآن کریم است/ وحدت امت اسلامی، ریشه قرآنی و روایی دارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: مسئله وحدت امت اسلامی از توصیه های صریح قرآن کریم است که براساس آن همه مسلمانان باید حول یک محور متحد شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلیمن محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، در خصوص اهمیت هفته وحدت اظهار داشت: مسئله وحدت امت اسلامی از توصیه های صریح قرآن کریم است که براساس آن همه مسلمانان باید حول یک محور متحد شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: مسلمانان باید از کارهایی که دچار تشتت میان آنها می گردد بپرهیزند؛ چرا که امت های گذشته بر اثر همین تفرق، عواقب ناگواری را متحمل شدند. لذا اگر اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان نباشد اقتدار آنها نیز از بین خواهد رفت، به خصوص آن که در روایات متعددی نیز بر مسئله وحدت تاکید شده است.

,

رجبی ادامه داد: بنابراین مسئله وحدت امت اسلامی، ریشه قرآنی و روایی دارد و همچنین یکی از مسلمات فرهنگ اسلامی است. به همین خاطر است که دشمنان اسلام برای سلطه بر امت اسلامی و مقابله با فرهنگ اسلام ناب محمدی به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم بیان داشت: به طوری که حتی در این مسیر اقدام به جعل فرقه های وهابیت و بهائیت کرده اند که نه تنها یک فرقه اسلامی نیستند، بلکه دست ساخته استعمار انگلیس بوده و با هدف ایجاد دودستگی میان مسلمانان ایجاد شده اند.

,

وی تصریح کرد: لذا با توجه به توطئه های دشمنان در ایجاد نفرت بین فرق اسلامی که اخیرا این توطئه ها را گسترده تر نیز کرده اند، باید بیش از پیش امت های اسلامی با یکدیگر متحد شوند و اجازه ندهند که دشمن در بین آنها رخنه کند.

,

رجبی عنوان داشت: یکی از مسائل ضروری در بین مسلمانان که باید در خصوص آن فرهنگ سازی، نهادینه سازی و برنامه ریزی کرد و همچنین در سیاست گذاری های کلان کشوری به آن توجه داشت، مسئله وحدت امت اسلامی است.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم یادآور شد: مسئله وحدت امت اسلامی به قدری مهم است که حضرت امام (ره) از همان آغاز نهضت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند. همچنین مقام معظم رهبری هم در طول مدت رهبری خویش، حتی در دوران ریاست جموری اش نیز بر آن بسیار تاکید می کردند.

,

وی ابراز داشت: خصوصا که امروز ما می بینیم در گوشه و کنار جهان اسلام نه تنها دامن به تفرقه های میان مسلمانان می زنند، بلکه به دنبال ایجاد نفرت بین فرق اسلامی هم هستند و می خواهند با اقدامات عملی خود کشورهای اسلامی را بار دیگر تجزیه کنند.

,

رجبی گفت:  ما باید تا می توانیم برای وحدت امت اسلامی سرمایه گذاری کنیم. درواقع هفته وحدت هم با همین هدف مطرح و ترویج شد که باید هر سال در این هفته نسبت به سالهای پیش برنامه ریزی و تدابیر قوی تری داشته باشیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم تصریح کرد: البته نباید تنها به این هفته اکتفا کنیم و باید در طول سال هم به فکر برنامه ریزی و سیاست گذاری های راهبردی، برای ایجاد هر چه بیشتر وحدت امت اسلامی باشیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای این کار لازم است که هم اصل مسئله وحدت از منظر اسلامی، دینی و قرآنی را تقویت کنیم و هم نهادهای زمینه ساز تحقق چنین وحدتی را باید تاسیس و پشتیبانی کنیم که این وظیفه امت اسلامی به خصوص اندیشمندان، فرهیختگان و کسانی که می توانند نقش بیشتری را در این زمینه ایفا کنند، می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه