اخبار داغ

در گفتگو با اعضای جامعه مدرسین به مناسبت هفته وحدت؛

قدرتمندی جوامع اسلامی در سایه تحکیم وحدت و برادری میسر است

قدرتمندی جوامع اسلامی در سایه تحکیم وحدت و برادری میسر است
وحدت بین امت های اسلامی یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل می باشد که دشمنان هم همیشه در تلاش بوده اند تا این وحدت در بین کشورهای اسلامی را از بین ببرند، به همین دلیل باید تلاش کنیم تا وحدت را هر روز در جوامع اسلامی قوی تر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دستور خدای متعال چنین است که بر حبل الهی چنگ زنید و آن چیزی نیست مگر قرآن و عترت که هر دو یادگار ماندگار نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد که در هفته وحدت این تمسک به حبل الهی در سایه اتحاد امت اسلام ، معنا و مفهومی دیگر پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

در ایام هفته وحدت درباره الزامات و بایسته های تحکیم وحدت اسلامی و مقابله با ترفندها و توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام با چند تن از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتگو کرده ایم که مشروح آن در ادامه می آید.

,

جوامع اسلامی نیازمند بسیج عمومی برای تعمیق برادری هستند

, جوامع اسلامی نیازمند بسیج عمومی برای تعمیق برادری هستند,

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن اشاره به اینکه وحدت پایه و مبنای ساخت و بازسازی امت اسلامی است، اظهار داشت: وحدت راهبرد پایه ای ساخت جامعه در قبال ایمان ، تقوا ، پیشرفت ، عدالت و حرکت به سمت الگوی امت نمونه اسلامی می باشد.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: تحقق اهداف اسلام و عزت مسلمانان و تلاش برای شکل دهی تمدن نوین اسلامی در سایه تعمیق وحدت و برادری اسلامی محقق می شود.

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متأسفانه امروز امت اسلامی وضع خوبی ندارد، گفت: عوامل، نقشه ها و برنامه های دشمن ، اهداف آن‌ها در جهت تضعیف امت اسلامی از طریق فتنه گری و جنگ های درونی جوامع اسلامی است.

,

وی خاطر نشان شد: امروز ما برای اینکه بتوانیم از هفته وحدت عبرت بگیریم باید در عوامل وحدت آفرین تلاش کنیم و بیماری های اخلاقی ، اجتماعی ، فکری ، روحی و روانی جامعه اسلامی با هدایت و روشنگری متفکران و رهبران جوامع اسلامی اصلاح شود.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه تأکید کرد: جوامع اسلامی  و امت اسلامی به یک بسیج عمومی فراگیر برای تعمیق برادری اسلامی نیاز دارد.

,

دشمنان با اختلاف در جوامع اسلامی به دنبال اهداف خود هستند

, دشمنان با اختلاف در جوامع اسلامی به دنبال اهداف خود هستند,

همچنین در ادامه آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا  با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه اندازی بین مسلمانان، اظهار داشت: دشمن از قدیم‌الایام تا به امروز بر این موضوع واقف است که  اگر بخواهد در جامعه یا فرقه ای رخنه و نفوذ کند باید در بین آنها اختلاف بیفکند تا حکومت کند،  این مسئله ای است که از سال های دور دشمنان به آن اشاره کرده اند و در حال عملیاتی کردن آن هستند.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی اضافه کرد: دشمنان در جوامع اسلامی اختلاف، فقر و نابودی را حاکم می کنند و خودشان از این طریق ذخایر مادی و اجتماعی خود را تأمین می کنند پس ما باید کاملا هوشیار باشیم و اختلافات درونی خود را رها و اتحاد را سرلوحه قرار دهیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اصل وحدت از ابتدای خلقت تاکنون، افزود: ما هرچه داریم از وحدت داریم و اگر وضع انقلاب را مطالعه کنیم خواهیم فهمید که حضرت امام خمینی(ره) به خاطر دعوت به وحدت آن جریان انقلابی را به وجود آورد.

,

وی بیان داشت: وجود اختلافات فکری و عقلی در جامعه ، موضوعی شخصی تلقی می شود در حالی که  باید در بین افراد یک وحدت جامع وجود داشته باشد.

,

تولیت سابق آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه هر فردی باید نظرات و خصوصیات خود را داشته و در مقابل به نظرات دیگران ارزش و احترام بگذارد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی به این دلیل پیشرفت کرد که حضرت امام خمینی(ره) توانست یک جریان جهانی را به وجود بیاورد و از تمام اقوام و سلیقه‌ها دعوت کرد که همه یک‌صدا شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: وحدت باید واقعی باشد و در آن افراد نباید یکدیگر را تخریب کنند و همه باید یک‌صدا بگوییم ما یک الله، یک اسلام و یک پیغمبر داریم.

,

برخی رفتارها در وحدت اسلامی بهانه ای برای سود جوی مخالفان است

, برخی رفتارها در وحدت اسلامی بهانه ای برای سود جوی مخالفان است,

این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه وحدت اسلامی به معنای محوری قراردادن مشترکات بین مسلمانان، گفت: وحدت اسلامی هرگز به معنای وحدت مذاهب، تحریف تاریخ، محو تاریخ و یا تنزل از اصول نیست.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی عنوان داشت: به دلیل عدم معرفی دقیق مفهوم وحدت و برخی رفتارها، وحدت اسلامی بهانه ای برای سود جوی مخالفان شده است.

,

هر صدای تفرقه انگیزی، صدای شیطان است

, هر صدای تفرقه انگیزی، صدای شیطان است,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وحدت اسلامی یک استراتژی است نه تاکتیک،افزود: وحدت اسلامی یک ضرورت جاوید و همیشگی است به همین دلیل مورد سفارش خداوند و اولیای دین و علمای دلسوز می باشد.

,

وی ادامه داد: هر صدای تفرقه انگیزی، صدای شیطان است و باید از او پرهیز کنیم، از همین رو دشمن در این موضوع بین مسلمانان تفرقه می افکند و به دنبال این است که وحدت بین جوامع اسلامی عملی نشود.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه