اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اولویت های ضروری در تامین بودجه سال 97/ لزوم توجه خاص به اشتغال و تولیدات صادرات محور در سال آتی

اولویت های ضروری در تامین بودجه سال 97/ لزوم توجه خاص به اشتغال و تولیدات صادرات محور در سال آتی
حسن پور گفت: مجلس و دولت باید در مسیر خواسته های به حق مردم گام بردارند و توجه داشته باشند که با توجه به محدودیت هایی که در بحث بودجه داریم، اولیت ها بیشتر مد نظر قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان با اشاره به اهمیت مسئله بودجه ریزی در کشور گفت: این مسئله باید بر اساس قوانین بالا دستی و  برنامه ششم توسعه فرهنگی اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و باید به الزامات بودجه توجه  شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعاتی که باید در بودجه 97 مورد توجه ویژه و اساسی قرار گیرند، عنوان کرد:  باید دید خواسته مردم  چیست؛ مجلس و دولت باید در مسیر خواسته های به حق مردم گام بردارند و توجه داشته باشند که با توجه به محدودیت هایی که در بحث بودجه داریم، اولیت ها بیشتر مد نظر قرار گیرد .

,

 

,

وی بیان کرد: یکی از اولویت های بودجه های 97 که توجه ویژه و خاصی به آن صورت خواهد گرفت، بحث تولید و اشتغال است که یکی از ضروری ترین مباحث در این بخش هم تولیدات صادرات محور است.

,

 

,

حسن پور ادامه داد: در سال آینده به این منظور که بتوانیم مشکل اشتغال را پاسخگو باشیم، اولین فاکتوری که باید به آن توجه کنیم مسئله اشتغال جوانان کشور است؛ امروز خانواده ای سراغ ندارید که جوان بیکار نداشته نباشد، لذا باید به این مورد و همچنین به مسئله تولید توجه داشته باشیم.

,

 

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دومین اولویت در برنامه ریزی بودجه سال 97 ، تولیدی است که محور آن صادرات باشد و از نظر کیفیت  قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد؛ همچنین ردیف بودجه خاصی برای عوارض صادراتی مشخص خواهیم کرد، بر این مبنا که عوارض اجناس وارداتی را بیشتر خواهیم بست و بودجه بیشتری را قرار خواهیم داد که اهمیت به سزایی در کار ما دارد.

,

 

,

وی اظهار داشت: مسئله دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد، بحث محیط زیست و توجه به آینده فرزندان و کشور است که در این زمینه باید توجه پایدار، جدی و فوری به مسائل محیط زیست داشته باشیم؛ موضوع مهمتر دیگری که وجود دارد، توجه به اقشار محروم و بی بضاعت است که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار بگیرد.

,

 

,

حسن پور تصریح کرد: به دنبال برطرف کردن ایراد در  بودجه ریزی کشور هستیم ؛آنچه که به عنوان ایراد اساسی در خصوص بودجه ریزی وجود دارد و سالیان سال است که در این خصوص مطرح می کنیم، این است که باید به مناطق محروم  توجه شود وکشور را از وضعیت فعلی کشور نجات دهیم.

,

 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: در خصوص موضوع سلامت و درمان مردم نیز که خوشبختانه در سال های قبل توجه خاصی در این رابطه صورت گرفته و در سال 97 هم به این امر حتما توجه خواهیم داشت.

,

 

,

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی در ایران توجه به امنیت جامعه بوده است، ابراز کرد: خوشبختانه ما امروز  در سایه تلاش نیروهای فداکار، به عنوان یکی از امنیت ترین کشورها هستیم و به این مقوله نیز توجه ویژه خواهیم داشت.

,

 

,

حسن پور اذعان داشت: توجه به قشر عظیم کارگران و بازنشستگان  از جمله موارد دیگری است که باید در برنامه ریزی بودجه 97 به آن توجه داشته باشیم؛ همچنین در این برنامه ریزی نسبت به سال های گذشته اختیارات بیشتری به استانداران و ادارات استانی کشور تخصیص خواهیم داد تا بتوانند مانور بیشتری داشته باشند  و با تسلط بیشتر بر استان ها و شهرستان ها، بتوانند بخشی از مسائل و مشکلات مردم را حل کنند .

,

 

,

وی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز با توجه به معضلات و مشکلاتی که در بخش آب وجود دارد، به چند موضوع مهم توجه خواهیم داشت؛ تأمین آب شرب بهداشتی برای کل آحاد جامعه اعم از آب شهری، روستایی و آب های مرزی و همچنین استفاده بهینه از وضعیت آب موجود که در این راستا آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین در بودجه سال 97  مد نظر قرار خواهد گرفت.

,

 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان گفت: توجه به محصولات استراتژیک کشور و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری به عنوان مثال در خصوص  گندم، اقدامات مناسبی در سال 96  انجام گرفت و می توانیم هم اکنون با افتخار عنوان کنیم که بسیاری از بدهی گندمکاران را پرداخت کرده ایم و قطعا کشاورزان عزیز با روحیه بهتری بتوانند در زمینه کشاورزی اقدام داشته باشند.

,

 

,

وی افزود: محصولاتی چون گندم ،شکر و برنج باید مورد توجه قرار گیرد که نیازها درون کشور بدون وابستگی به خارج تامین شود.

,

 

,

حسن پور با تاکید بر اینکه در زمینه انرژی های نو در حوزه وزارت نیرو  اقدامات خوبی آغاز شده است که باید نسبت به آنها توجه ویژه ای صورت گیرد، با اشاره به راه آهن نیز از نیازهای ضروری است، عنوان کرد: موضوع حمل و نقل مسافر و بار و همچنین وضعیت جاده های کشور باید مورد توجه قرار گیرد چراکه امروز متأسفانه تعداد بسیاری کشته و زخمی در جاده های زمینی وجود دارد.

,

 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه استفاده از فاینانس خارجی هم باید به صورت جدی در خصوص سرمایه گذاری به دولت مجوز داده شود که بتوانند پر رنگ تر از سال 96 فعالیت های خود را داشته باشند؛ در حمل و نقل هوایی نیز اتفاقاتی در حال انجام است که نیاز به حمایت های جدی تر وجود دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در سال 96 مبلغ 2400 میلیارد در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برای اشتغال مددجویان و توانمندسازی آنان قرار گرفت، بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی این دو نهاد صورت گرفته که در سال آینده تصمیم بر این داریم که این میزان را افزایش دهیم.

,

 

,

حسن پور به مقاوم سازی خانه های روستایی، مسکن و مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران بر روی گسل قرار دارد و در روزهای اخیر نیز شاهد زلزله در نقاط مختلف کشور بوده ایم، باید در این خصوص توجه جدی تری در بحث مسکن ارائه شود.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه