اخبار داغ

تحصیل در کلاس‌های مرگ/ «زلزله» در خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز را در کلاس‌های درس دفن می‌کند

تحصیل در کلاس‌های مرگ/ «زلزله» در خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز را در کلاس‌های درس دفن می‌کند
بنا بر گفته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ۲۵۰ هزار دانش اموز در کلاس‌هایی درس می‌خوانند که با کوچک‌ترین حادثه‌ای امکان ریزش سقف آن‌ها وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، خوزستان با دارا بودن یک میلیون دانش اموز، سومین استان کشور در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌آید اما پراکندگی روستاها، حضور عشایر کوچ نشین، تحمیل 8 سال جنگ سخت به ایران اسلامی و گسترش حاشیه نشینی از جمله عواملی هستند که کیفیت مدارس و آموزش را در خوزستان تحت تأثیر قرار داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

سال گذشته بود که تصاویر مأیوس کننده‌ای از برخی از مدارس ایذه منتشر شد که دانش آموزان در محل نگهداری حیوانات! درس می‌خواند و امسال هم خبر بد دیگری منتشر شد که 30 درصد مدارس خوزستان با کوچک‌ترین لرزشی بر سر دانش آموزان تخریب می‌شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جدیدترین اظهار نظر خود با بیان اینکه 30 درصد مدارس خوزستان تخریبی هستند، می‌گوید: 250 هزار دانش آموز در زیر سقف‌هایی درس می‌خوانند که با کوچک‌ترین حادثه‌ای خطر ریزش سقف آن‌ها وجود دارد.

,

محمد تقی‌زاده با انتقاد از نحوه برگزاری مانور زلزله در مدارس خوزستان بیان می‌کند: نتیجه عملی این مانورها چیست؟ سال‌ها این مانورها در حال برگزاری است اما کسی این را توضیح نداده که در هنگام بروز حادثه تکلیف این مدارس در معرض خطر چه می‌شود.

,

نماینده مردم شوش در مجلس می‌گوید: برخی از مدارس خوزستان بیش از 40 سال عمر دارند و با کوچک‌ترین تکانی فرو می‌ریزند اما با وضعیت اعتبارات موجود اگر همین تعداد 30 درصد مدارس تخریبی را ثابت نگه داریم، هنر کرده‌ایم.

,

سید راضی نوری می‌افزاید: برای کاهش آمار مدارس تخریبی در خوزستان باید به دنبال جذب خیرین باشیم و در یک حرکت جهادی سالانه 40 مدرسه جدید در این استان ساخته شود.

,

وی بیان می‌کند: با توجه به شرایط فعلی ثابت ماندن آمار مدارس فرسوده در خوزستان در سالیان مختلف خبر خوبی است اما در کل مطلوب نیست.

,

نوری با بیان اینکه شرکت نفت و بنیاد برکت باید برای نوسازی مدارس خوزستان ورود کنند، عنوان می‌کند: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مختلف ساخت مدرسه است و ما انتظار داریم که صنایع موجود در خوزستان و به‌‌ویژه شرکت نفت ساخت و ساز یک مدرسه را به صورت کامل بر عهده بگیرند تا زودتر شاهد از بین رفتن مدارس تخریبی باشیم.

,

به گزارش رهیاب، آموزش و پرورش خوزستان در حدود 2 هزار میلیارد ریال از شهرداری‌ها و صنایع استان خوزستان طلبکار است و همچنین باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف صنایع مستقر در خوزستان را وادار به چذیرش مسئولیت اجتماعی‌شان کرد تا هرچه زودتر «کلاس‌های مرگ» خوزستان تبدیل به محلی برای تحصیل شوند.

,

 

,

انتهخای پیام/

, انتهخای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه