اخبار داغ

برگزاری نمایشگاه اقوام ایران زمین در دانشکده علوم پزشکی اسفراین

برگزاری نمایشگاه اقوام ایران زمین در دانشکده علوم پزشکی اسفراین
به مناسبت روز دانشجو ، دومین جشنواره فرهنگی ، رسوم بومی ، محلی و غذاهای سالم و سنتی در دانشکده علوم پزشکی اسفراین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین ، دکتر ایلدر آبادی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی اقوام مختلف و آشنایی دانشجویان با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف موجود در جامعه و احیای آداب و رسوم سنت حسنه به جای مانده سرزمین پهناور ایران  عنوان کرد و گفت :این جشنواره به همت معاونت آموزشی ،  تحقیقات وفرهنگی دانشجویی برگزار شده ودر این جشنواره علاوه بر دایر شدن غرفه های مختلف صنایع دستی ، پخت نان و غذاهای محلی برنامه های متنوعی از جمله بازی های بومی ، محلی اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین ,
دکتر ایلدر آبادی در ادامه  تصریح کرداین جشنواره در قالب غرفه ها  به مدت سه روز دایر است. و اسامی غرفه ها را به شرح ذیل اعلام داشت :
,
 1 – ترکمن   - 2 – روئین  - 3 – کرمانج   - 4 – کردستان  - 5 – خراسان رضوی  
,
 
,
لازم به یاد آوری است ،ظهر دیروز 12 آذرماه 1396 و با حضور مسئولان دانشکده علوم پزشکی  و دانشجویان،دومین  جشنواره فرهنگی ، رسوم  بومی ، محلی و غذاهای سالم و سنتی در دانشکده علوم پزشکی اسفراین افتتاح  شد.
,
همچنین در این غرفه ها  خطه ی مختلف ایران اسلامی  ، آداب و رسوم مختلف ، لباس ها ی محلی، عکس و پوستر از مناطق دیدنی و آثار تاریخی و غذاهای مخصوص هر خطه به نمایش گذاشته شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه