اخبار داغ

در گفتگویی عنوان شد:

گزارش رئیس جمهور با وضعیت اقتصادی مردم تناقض دارد/حواله مشکلات به دولت قبل کمکی به روحانی نمی کند

گزارش رئیس جمهور با وضعیت اقتصادی مردم تناقض دارد/حواله مشکلات به دولت قبل کمکی به روحانی نمی کند
تحلیل گر سیاسی کشور در خصوص گزارش اخیر عملکرد دولت، گفت: گزارش اخیر رئیس جمهور هیچ چیز جدیدی نداشت بلکه گزارشی سراسر تناقض با وضعیت اقتصادی مردم و گزارش های بانک مرکزی و مرکز آمار خود دولت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محسن باقری، تحلیل گر سیاسی کشور در گفتگو با بشاگرد نیوز در خصوص گزارش صد روزه دولت که توسط رئیس جمهور کشور در گفتگوی زنده تلویزیونی ارائه شد، اظهار کرد: در این گزارش هیچ مطلب تازه ای برای گفتن وجود نداشت و این موضوع حتی از لحن صحبت های آقای روحانی که از وضعیت کنونی اقتصادی راضی نبود، کاملاً مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

این تحلیل‌گر سیاسی افزود: دیگر کوبیدن بر طبل برجام و حواله مشکلات به دولت قبلی هم کمکی نمی کند زیرا مردم ما دیگر همچون سابق فکر نمی کنند.

,

باقری با مقایسه گزارش کنونی با گزارش های سابق دولت، تصریح کرد: هر چه جلوتر می رویم یا دستانشان را به نشانه تسلیم مقابل منتقدان بالا می آورند و به اشتباه خود اذعان می کنند یا بعضی از آن ها جاسوس می شوند.

,

وی در ادامه به محور های اصلی سخنان روحانی اشاره کرد و گفت: ایشان در قسمتی از سخنانشان به رشد دو رقمی اقتصادی و در جایی دیگر به ایجاد 650 هزار شغل سالانه اشاره کردند اما اقتصاد دانان یکی از وجوهات رشد 2درصدی اقتصادی را ایجاد حدود 2 میلیون شغل می دانند.

,

این تحلیل گر سیاسی اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های مرکز آمار دولت، نرخ بیکاری در کشور را دو میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام می‌کند که نسبت به دولت قبلی افزایش‌یافته است.

,

باقری افزود: با نگاهی به دوروبرمان شاهد ورشکستگی روزانه مؤسسه ­های بانکی و کارخانه‌ها هستیم که با توجه به آن‌ها و رکود اقتصادی حاکم بر کشور نمی‌توان چنین آماری را به مردم داد.

,

وی در ادامه با اشاره به بدهی‌های دولت، یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار میزان بده/ی دولت کنونی نسبت به دولت قبل نیز افزایش دو برابری داشته است که حال باید دید دولت چگونه توان پرداخت 210 هزار میلیارد را به بانک‌ها دارد.

,

این تحلیل‌گر سیاسی ادامه داد: این میزان بدهی سرسام‌آور به‌هیچ‌وجه با گزارش اخیر جناب روحانی همخوانی ندارد و ازاین‌رو گذشته در گزارش‌های مرکز آمار از افزایش ضریب جینی خبر داده می‌شود این امر به معنای افزایش فاصله طبقاتی  در جامعه است که یک‌قطب جامعه هرروز ثروتمندتر و قطب دیگر فقیرتر می‌شوند.

,

باقری بابیان اینکه حجم نقدینگی دولت نسبت به دولت قبل دو برابر شده، تصریح کرد:  میزان نقدینگی از 450 هزار به 900 هزار در دولت کنونی رسیده که با توجه به این آمارها نمی‌توان سخنی از رشد اقتصادی به میان آورد.

,

وی ادامه داد: در این گزارش از افزایش بودجه جاری دولت و چگونگی استفاده از آن سخنی به میان نیامد که بودجه جاری که نسبت به سال های گذشته به چندین برابر رسیده است؟و آیا بودجه جاری دولت باعث تن پروری، فیش های حقوق نجومی و سفرهای میلیاردی نشده است؟

,

این تحلیل گر سیاسی اظهار کرد:اما آنچه برای من ناامیدکننده‌تر از همه بود چرا آقای روحانی سخنی از مبارزه با فساد در دولت خویش نزد و چرا سخنی از برادر خویش و برادر معاون اولش که اکنون یکی در زندان و یکی به قید وثیقه آزادشده است. برای همین چند نمونه از فسادهای اخیری که دولت در گزارش اخیر خود هیچ توجهی به آن‌ها نکرد را اشاره می‌کنیم.

,

باقری با اشاره به فسادهای اخیر دولت، افزود: 30 نفر توانستند 90 درصد تسهیلاتی معادل 8000000000000 تومان از بانک سرمایه وام بگیرند که بازپرداخت آن نامشخص است و همچنین بیش از 500 میلیارد تومان توسط شرکت‌های صوری و با ضمانت یک برگه چک دریافته شده که محل هزینه کرد،آن‌هم نامشخص می‌باشد.

,

وی ادامه داد: فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پروش رقم اختلاس را تا 12 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و پرداخت وام کلان به مبلغ 3 هزار میلیارد تنها با وثیقه 30 میلیاردی که وضعیت بازگشت بیش از 1000 میلیارد آن مبهم می باشد که این ها بخشی از فسادهای اخیر دولت است که در گزارش اخیر صد روزه خود هیچ توجه ای به آن‌ها نکرد.

,

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: شخصی به بانک حدود 3 هزار و 900 میلیارد بدهکار است و همچنین دریافت وام 800 میلیارد تومانی با سود یک و نیم درصد توسط خانمی که همسر دوم یکی از مسئولان بوده از فسادهای دولت است.

,

باقری خاطرنشان کرد: گزارش اخیر روحانی هیچ‌چیز جدیدی نداشت بلکه گزارشی سراسر تناقض با وضعیت اقتصادی مردم و گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار خود دولت بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه