اخبار داغ

ساخت فیلم در رابطه با هویت دینی مردم جمهوری آذربایجان؛

معرفی فیلم مستند "آذربایجان، سرزمین محبان اهل بیت" در باکو

معرفی فیلم مستند "آذربایجان، سرزمین محبان اهل بیت" در باکو
مراسم اکران فیلم مستند " آذربایجان، سرزمین محبان اهل بیت" در سالن "مرکز تجارت جهانی" باکو برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، فیلم  مستند " آذربایجان، سرزمین محبان اهل بیت" در ارتباط با اعلام سال 2017 به عنوان "سال همبستگی اسلامی" و نیز به منظور کمک به برقراری دیالوگ و همکاری و به سفارش شاخه جوانان "سازمان همکاری اسلامی" ساخته شده است. در مراسم معرفی فیلم علاوه بر کمیته دولتی در امور دینی، اداره مسلمانان قفقاز، نمایندگان شاخه جوانان سازمان همکاری اسلامی، رهبران و امامان جمعه باکو و حومه این شهر همچنین نمایندگان تشکلات اجتماعی و هیئت فعال در ساخت فیلم شرکت نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این مراسم مدیر کمیته دولتی در امور دینی، مدیر شعبه استفتا اداره مسلمانان قفقاز، دانشیار رشته الهیات دانشگاه باکو، رئیس مرکز تحقیقات دینی، رئیس مرکز اوراسیایی شاخه جوانان سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با ساخت فیلم مستند "آذربایجان سرزمین محبان اهل بیت" و نیز اهداف فیلم به سخنرانی پرداختند.

,

در بخش بعدی این مراسم به اکران فیلم مستند پرداخته شد. در فیلم یاد شده با توجه به موضوع اصلی فیلم، دلبستگی مردم آذربایجان به هویت ملی و دینی خود، اهمیت به میراث ماندگار اسلامی، تکوین محیط مناسب برای تساهل میان مذاهب اسلامی در جمهوری آذربایجان، عشق و علاقه مردم آذربایجان به اهل بیت پیامبر فارغ از تفاوت های مذهبی، آثار به جای مانده از میراث اسلامی در ادبیات شفاهی و آداب رسوم آذربایجانی ها به تصویر کشیده شده است.

,

 لازم به ذکر است کارگردان فیلم کامران صفرعلیزاده، فیلم نامه نویس ناطق رحیم اف و تهیه کننده ائلچین عسگراف بوده است.این فیلم در شبکه های اجتماعی در طول یک ماه 70 هزار بازدید داشته است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه