اخبار داغ

مدرسه و خانواده مکمل یکدیگر در تامین بهداشت روانی برای دانش‌آموزان هستند

مدرسه و خانواده مکمل یکدیگر در تامین بهداشت روانی برای دانش‌آموزان هستند
اولین همایش استانی ارتقای سلامت روان با حضور والدین دانش‌آموزان در محل سالن شهدای دانش‌آموز برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ مجید معتمدی در این همایش انجمن اولیاء و مربیان پشتوانه و همچون بالی برای آموزش‌وپرورش است و گفت که حضور مستمر والدین در مدارس و داشتن رابطه نزدیک و تنگاتنگ آنان با مربیان، می‌تواند به آگاه‌سازی والدین در پیشگیری از اختلالات عاطفی و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

معتمدی به حضور پررنگ پدران در این کارگاه تأکید کرد و گفت: نوجوانی ازلحاظ روانی یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی در هر فردی است به همین دلیل آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان می‌تواند عامل مهمی در پیشگیری از بیماری‌های روانی چون افسردگی در آنان باشد

,

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج سلامت روان را در سلامت جسم دانسته و خواستار افزایش مطالعه، حضور در جلسات آموزش خانواده و استفاده مناسب از رسانه‌ها باهدف ارتقاء آگاهی درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی شد.

,

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی هم که در این همایش شرکت کرده بود گفت که این همایش با همکاری معاونت اجتماعی استانداری انجام‌گرفته و در سایر شهرستان‌ها هم ادامه پیدا خواهد کرد.

,

محمدحسین عسگری هدف این همایش را آگاهی بخشی به اولیا و دانش‌آموزان در بعد سلامت روانی دانسته و افزود: آسیب‌های اجتماعی همواره هنجارهای جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهند و بروز آسیب اجتماعی در جامعه ناشی از مواردی چون عدم آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی است.

,

عسگری بر رصد روانشناسی رفتارهای دانش‌آموزان و شناخت ویژگی‌های نوجوان باهدف افزایش آستانه تحمل، کنترل خشم، حل تعارضات و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان تأکید کرده و خواستار ارتقاء آگاهی والدین درزمینهٔ روانی فرزندان شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه