اخبار داغ

در نشست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بررسی شد؛

دانشجو کیست؟ دانشگاه کجاست؟

دانشجو کیست؟ دانشگاه کجاست؟
امروز ظهر به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو نشستی با موضوع «دانشجو کیست؟ دانشگاه کجاست؟» با حضور دکتر محرم وزیری معاون فرهنگی, دکتر صادق زمانی معاون آموزشی, رضا زکی زاده معاون اجرایی نهاد رهبری و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،امروز ظهر به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو نشستی با موضوع «دانشجو کیست؟ دانشگاه کجاست؟» با حضور دکتر محرم وزیری معاون فرهنگی, دکتر صادق زمانی معاون آموزشی, رضا زکی زاده معاون اجرایی نهاد رهبری و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

در این نشست که به همت حوزه بسیج دانشجویی شهید همت برگزار شد هر کدام از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با نقش دانشجو و دانشگاه پرداختند.

,

یکی از دانشجویان حاضر در این نشست گفت: دانشجو کسی است که دنبال کسب علم و دانش باشد, کسی است که باید صاحب اندیشه و هدف مشخص باشد, دانشجو باید پرسشگر, هوشیار, تیزبین, فعال و منفعل باشد و روی محیط و افراد اطراف خود تاثیر بگذارد.

,

وی با بیان اینکه به تازگی مفهوم های دانشجو و دانشگاه نسبت به نسل های قبل تغییر کرده است  گفت: در گذشته دانشگاه قلب تحولات سیاسی و اجتماعی و مرکز فکر و اندیشه جامعه بود اما امروز دانشجو به وظیفه اصلی خود که همان تولید علم است نیز تمی پردازد.

,

این دانشجوی دانشگاه آژاد اسلامی واحد سنندج تاکید کرد: امروز نسل جوان ما دغدغه سیاسی ندارد, حتی درس خواندن این روزها در دانشگاه جدی گرفته نمیشود بلکه اکثر دانشجویان برای گرفتن مدرک تحصیل می کنند درحالی که دانشگاه باید بستری برای ایجاد تحول در حوزه های مختلف باشد.

,

وی ادامه داد: امروز باید بدانیم دانشگاه صرفا مکانی برای تعلیم علم و دانش نیست بلکه دانشگاه هم وظیفه آموزش و هم وظیفه پرورش دانشجو را بر عهده دارد, هرچند دانشگاه مکانی برای یادگیری است اما نه صرفا یادگیری دانش بلکه باید مکانی برای یادگیری ارزش های والای انسانی باشد.

,

در ادامه این نشست دکتر محرم وزیری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: 16 اذر تجلی آرمان خواهی دانشجویانی بود که در خط امام حرکت کردند و با اهدا خون خود برگ زرینی را در صفحات تاریخ نگاشتند امروز نیز شما ادامه دهندگان راه همان دانشجویان هستید.

,

وی افزود: امروز دانشجوی ما باید توانایی تحلیل مسائل مختلف جامعه را داشته باشد چرا که در جامعه ای که فعالان فکری آن نتوانند سرنوشت جامعه خود را رقم بزنند دیگرانی به بدترین شکل این کار را انجام می دهند.

,

وزیری ادامه داد: روزگاری من هم مثل شما دانشجو بودم و دغدغه های امروز شما را با پوست و استخوان درک می کنم, هر چند ممکن است کمبودهایی در برخی از امکانات دانشگاه وجود داشته باشد اما این عمدی نیست و با تمام توان در پی حل و پیگیری دغدغه دانشجویان نه در حد شعار بلکه در عمل هستیم.

,

وی بر تعامل بیشتر دانشجویان با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشجوی ما باید روحیه پرسشگری و مطالبه گری داشته باشد و مشکلات و کمبودها را به گوش مسئولان برساند.

,

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت های بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه گفت: امروز بسیح دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تمام قد فعال است و بار عظیمی از فعالیت های فرهنگی را بر دوش دارد.

,

در ادامه دکتر صادق زمانی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سندج گفت: وظیفه ذاتی دانشجو تحصیل علم است اما در کنار آن باید در حوزه مسائل سیاسی, اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و ... رشد و پیشرفت کند.

,

وی تصریح کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام بر علم تاکید نکرده است و با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط علمی است پس دانشجوی ما, استاد ما, مسئول ما باید حرمت و منزلت این محیط را نگه دارند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

ا

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه