اخبار داغ

اشتغال بی رویه زنان دامن زدن به بیکاری مردان/ تعارض برخی مشاغل با ایفای نقش مادری

اشتغال بی رویه زنان دامن زدن به بیکاری مردان/ تعارض برخی مشاغل با ایفای نقش مادری
زنان با اشتغال درجامعه به طور طبیعی بسیاری از فرصت های شغلی و بخش قابل توجهی از مشاغل را به خود اختصاص می دهند و به ویژه در کارهای مردانه که نیروی کار مرد برای آن ها وجود دارد،به بیکاری مردان می انجامد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک در سراسر تاریخ همواره به زنانی برمی خوریم که ضرورت های اقتصادی و اجتماعی آنان را به تکاپوی  اقتصادی و اشتغال کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

زنان نیمی از جمعیت هر جامعه ای را تشکیل می دهند و در طول تاریخ  در صحنه های مختلف  اجتماعی حضور بهم رسانده و تأثیر خود را به جا گذاشته اند.

,

 

,

هرچند  در صورت ظاهر، نقش زنان در عرصه های اجتماعی به نظر کمتر از مردان می آیند اما چه مستقیم و چه غیر مستقیم به نقش آفرینی پرداخته اند.

,

 

,

همچنین بیرون کار کردن یک زن لزوماً در رشد اجتماعی او مطرح نیست بلکه  مهم دیدگاه زن است. اینکه خوب نگاه می کند خوب فکر می کند، خوب تربیت می کند و خوب رشد می کند.

,

 

,

تفاوت سده اخیر با اعصار گذشته این است که دگرگونی های ساختاری در حوزه اقتصاد که به کاهش قدرت خرید و تغییر الگوی مصرف انجامید ضرورت اشتغال زنان را بیش از گذشته مطرح است.

,

 

,

درست است که اسلام وظیفه اداره زندگی زن را برعهده مرد گذاشته ولی زنان را نیز منع نکرده است که به فعالیت اجتماعی بپردازند اما به تربیت بچه، صمیمیت در خانواده، ویژگی های زنان مانند لطافت روحی و بنیه جنسی زن نظر دارد.

,

 

,

, ,

 

,

پس لازم است زنان با توجه به این موارد به اشتغال بپردازند از جمله موارد ایجاد انگیزه زنان در خصوص فعالیت های خارج از خانه  می توان به  گریز از محیط یکنواخت خانه، بهبود وضع اقتصادی خانواده، کسب استقلال اقتصادی،کسب هویت و موقعیت اجتماعی در پناه اشتغال، پرکردن خلأ عاطفی در محیط عاطفی، پرکردن اوقات فراغت در زمان های بیکاری وبها ندادن به کارخانگی و تصور اتلاف وقت اشاره کرد.

,

 

,

اشتغال برای زنان آسیب هایی  را به همراه دارد ازجمله این که برخی مشاغل زنان طاقت فرسا و تحمیلی هستند و ممکن است باعث فشارهای روانی برای زنان باشد.

,

 

,

برخی مشاغل ممکن است ایفای در نقش های مادری در منزل خلل و اشکال وارد کند زیرا زنان می خواهند همه مسئولیت های خود را به نحو شایسته انجام داده و برای هماهنگی بین ایفای نقش مادری و همه تلاش بسیاری مصروف داشته و ممکن است همین امر موجب خستگی و فرسودگی شود.

,

 

,

زنان شاغل

, زنان شاغل,

 

,

برخی مشاغل زنان را دچار اضطراب و استرس می کند وگاهی برخی مشاغل زنان موجب بحران در خانواده می شود زیرا ممکن است ساعات زیادی در طول روز را به اشتغال پرداخته و انگیزه حضور شاداب در محیط خانواده کمرنگ جلوه دهد.

,

 

,

 گاهی اوقات برخی مشاغل زنان در ایفای نقش مادری در تعارض است و ممکن است به انگیزه فرزندآوری تاثیرات منفی داشته باشد و در نهایت یک آسیب بسیار جدی نیز که در این برهه خصوصا در استان هایی که سبک زندگی بومی و سنتی هستند و به شاغل بودن مردان توجه ویژه دارند مسئله اشتغال بی رویه زنان موجب دامن زدن به بیکاری مردان می شود.

,

 

,

چراکه یکی از معضلات جوامع خصوصا کشورما بیکاری است بدیهی است زنان با اشتغال درجامعه به طور طبیعی بسیاری از فرصت های شغلی و بخش قابل توجهی از مشاغل را به خود اختصاص می دهند و به ویژه  در کارهای مردانه که نیروی  کار مرد برای آن ها وجود دارد،به بیکاری مردان می انجامد،درحالی که بار سنگین  تأمین هزینه های زندگی  به دوش مردان است چنانچه از میزان بیکاری مردان کاسته شود ازدواج ها بیشتر و جرائم اجتماعی کمتر صورت می گیرد.

,

 

,

جذب زنان  به بازار کار و اغلب قناعت آن ها  به دستمزدهای کم به جهت نیاز کمتری که دارند موجب می شود شرکت ها و مراکز کاری، بیش تر از نیروی زن استفاده کنند و در این میان  یا باید مردان  نیز با همان دستمزد پایین کار کنند که معمولا کفاف مخارج  زندگی شان را نمی دهد و یا  از کار کردن در آن  محفل منصرف شده ما دنبال کار دیگری باشند و این مشکل امروز روز به روز بیش تر خودش را نشان می دهد که این یکی از نگرانی ها و دغدغه های برخی کارشناسان است.

,

 

,

برابر اعلام  نظر مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیش از چهار هزار لرستانی در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند که 51درصد آنان زنان هستند.

,

 

,

باتوجه به این که بیکاری در بین مردان جامعه می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد تا جامعه از آسیب های احتمالی که در متن به آن ها اشاره شد کاسته شود در غیر این صورت  عدم توجه به اولویت ها در موضوع اشتغال مردان ممکن است در آینده بحران جدی در این خصوص پیش رو باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه