اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

در هیچ آیه‌‌ای از قرآن منعی از حضور زنان در اجتماع پیدا نمی‌شود/ باید الگوی خانواده‌‌گرایی را به جای خانه نشینی زنان ترویج دهیم

در هیچ آیه‌‌ای از قرآن منعی از حضور زنان در اجتماع پیدا نمی‌شود/ باید الگوی خانواده‌‌گرایی را به جای خانه نشینی زنان ترویج دهیم
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه در جامعه ما الگوی خانه نشینی زن عملی نیست و جوان امروز ما این مساله را قبول نمی‌کند که بعد از چندین سال تحصیل و زحمت در خانه بماند و ما بایستی الگوی خانواده گرایی را به جای الگوی خانه نشینی در دختران جوان ایجاد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام فرج الله هدایت نیا در مجمع عالی بسیج که صبح امروز در لشکر عاشورا برگزار شد با بیان اینکه نسل امروز هیچ شباهتی به نسل گذشته ندارند اظهار کرد: نسل امروز نه خانوادگرا و نه جامعه پذیر تربیت شده و همین مشکل نیز موجب گردیده با مشکلات متعدد مواجه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص روابط زن و مرد در جامعه عنوان کرد: در هیچ‌جای قرآن نیامده است که زن و مرد با هم صحبت نکنند بلکه روی نوع صحبت و رفتار زن تاکید شده است و در سیره اهل بیت نیز عدم خروج زن از خانه هیچگاه نبوده است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص دو نظریه حضور زن در جامعه ایرانی خاطرنشان ساخت: امروز با دو نظریه در این خصوص مواجهیم که یکی زن را از متن جامعه خارج می‌کند و نظریه دیگر نظریه حداقلی حضور زنان در رده های میانی مدیریتی است که بر حضور زن در جامعه تاکید دارد.

,

وی ادامه داد: نظریه عدم حضور زنان در جامعه همان مشکلی است که باعث می‌شود جوانان مسلمان جذب مکاتب دیگر شوند و اگر قرآن را مطالعه کنیم آیه‌‌ای که خطاب به زنان پیامبران است آنان را از حضور در جامعه نهی نمی‌کند اگرچه قرآن خود برای همسران پیامبر حساب ویژه‌‌ای باز کرده و آیات اختصاصی برای آنان وجود دارد که نیکی و بدی زنان پیامبر دو برابر زنان حساب می‌شود واین مساله هم دلایل خاصی دارد.

,

حجت الاسلام هدایت نیا با اشاره به اینکه کسی نمی‌تواند تفسیر و دلیلی از قرآن پیدا کند که زن نباید در جامعه باشد تاکید کرد: در زمان پیامبر گروهی از زنان شبانه برای نماز جماعت مستحبی از خانه بیرون می‌رفتند و جوانان مزاحم آنان می‌شدند اما با این حال قرآن آنان را از حضور در جامعه منع نکرد.

,

وی افزود: بلکه از آنان می‌خواهد که پوشش‌‌هایشان را به خودشان نزدیک کنند در حالی‌که می‌توانست برای اعمال مستحبی خروج زن از خانه را ممنوع کند اما حضور زن در جامعه را محدود نکرده است.

,

این پژوهشگر حوزه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه دختران و زنانی که دارای تحصیلات و مدرک هستند باید در جامعه حضور داشته باشند، یادآور شد: دختران جوانی که تازه ازدواج می‌کنند و مهارت دارند و دانش آموخته هستند اگر در خانه بمانند پیامد بیشتری دارند و مشکلات بیشتری برای جامعه پیش خواهد آمد.

,

وی تصریح کرد: امروزه در جامعه ما الگوی خانه نشینی زن عملی نیست و جوان امروز ما این مساله را قبول نمی‌کند که بعد از چندین سال تحصیل و زحمت در خانه بماند و ما بایستی الگوی خانواده گرایی را به جای الگوی خانه نشینی در دختران جوان ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه