اخبار داغ

حاجی بابایی:

تفاوت فاحش در حقوق بازنشستگان ناعادلانه است/ دولت در بودجه 97 وابستگی به نفت را کاهش دهد

تفاوت فاحش در حقوق بازنشستگان ناعادلانه است/ دولت در بودجه 97 وابستگی به نفت را کاهش دهد
وزیر اسبق آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس می گوید بازنشستگان کشور شرایط مطلوبی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت با اشاره به ماده سی ام برنامه ششم توسعه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس این ماده از برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده است تا طی پنج سال، نسبت به رفع تبعیض، متناسب سازی دریافت ها و فراهم کردن امکان برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

حاجی بابایی توجه به این ماده از برنامه ششم را یکی از انتظارات مجلس از دولت در تنظیم لایحه بودجه عنوان کرد و افزود: دولت باید در لایحه بودجه پیش بینی های لازم را به منظور متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی سال های آینده صورت دهد.

,

وی با ناعادلانه خواندن تفاوت فاحش میان حقوق کارکنان نهادهای مختلف با وجود فضای کاری نه چندان متفاوت گفت: بازنشستگان کشور انصافا شرایط مطلوبی ندارند؛ این در حالی است که بازنشستگان آینه تمام نمای جامعه ما هستند.

,

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مخارج افراد پس از دوران بازنشستگی افزایش می یابد، اظهار کرد: واقعیت این است که اعتراضات بازنشستگان بحق است و ما برای پاسخ به درخواست های بازنشستگان تمامی مساعی خود را برای اصلاح قانون برنامه ششم بکار بستیم.

,

حاجی بابایی با تأکید بر این که قانون مذکور از ابتدای سالجاری لازم الاجرا بوده است گفت: دولت امسال حرکت های خوبی را برای ترمیم حقوق های زیر دو میلیون تومان به انجام رساند اما این حرکت ها باید تداوم داشته باشد.

,

وی با تصریح بر این که دولت باید در بودجه 97 موضوع ترمیم حقوق ها لحاظ کند افزود: من خود را موظف می دانم که به دولت در این راستا کمک کنم و این، سخن امروز من نیست بلکه ده سال قبل نیز بر همین باور بودیم.

,

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از افزایش 40 درصدی وابستگی بودجه به نفت در سال 96 اظهار کرد: دولت باید وابستگی بودجه به نفت را در بودجه 97 کاهش دهد و به سمت درآمدهای پایدار دیگری حرکت کند.

,

وی نفت سرمایه ای ارزشمند برای نسل حاضر و آیندگان توصیف کرد و گفت: دولت باید درآمدهای نفتی را در حوزه سرمایه گذاری های زیرساختی کشور هزینه کند.

,

حاجی بابایی با تأکید بر این که نباید درآمدهای نفتی برای پرداخت هزینه های روزمره کشور استفاده شود بیان کرد: این موضوع در برنامه ششم نیز پیش بینی شده و دولت مکلف است که به قانون توسعه عمل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه