اخبار داغ

توصیه‌‌های دو مجری محبوب آذربایجانی برای جوانان علاقه‌‌مند به اجرا

توصیه‌‌های دو مجری محبوب آذربایجانی برای جوانان علاقه‌‌مند به اجرا
بعضی‌‌ها صدای خوبی دارند، برخی دیگر زیبارو هستند و عده‌‌ای از فن بیان خوبی برخوردارند، اما همه این‌‌ها به تنهایی برای مجری‌‌گری کافی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز شاهد پیشرفت روز افزون ارتباطات و رسانه‌‌های دیجیتال به خصوص صوتی و تصویری هستیم، افراد می‌‌توانند از طریق رسانه‌‌ها قدرت غیر قابل تصوری به دست آورند، یعنی قدرت رسانه‌‌ها به حدی زیاد است که می‌‌توان با استفاده از این ابزار شخصی را در جامعه محبوب و یا برعکس منفور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این بین هستند کسانی که می‌خواهند از این پیشرفت و تحول جا نمانند و به هر قیمتی پا به پای این دنیا پیش بروند. مشهور شدن و دیده شدن و بعضا علاقه عاملی شده تا همه به سمت رسانه‌‌ها بیایند و توانایی‌‌های خود را امتحان کنند.

,

خوانندگی و بازیگری از حرفه‌‌های پرطرفدار در ایران شناخته شده است ولی تنها این دو حرفه نیستند بلکه مجری‌‌گری و گزارش‌‌گری از دیگر زمینه‌‌هایی هستند که این روزها بازارشان بسیار داغ است و کسانی هستند که حاضرند که برای رسیدن به آرزوهایشان هزینه‌‌های زیادی پرداخت کنند و گاها به هر راهی متوسل می‌شوند و در دام سودجویانی می‌‌افتند که آماده صید چنین افرادی هستند.

,

برای مجری‌‌گری تنها علاقه کافی نیست، استعداد شرط اول است/ یک مجری خوب باید اصل بی‌‌طرفی را رعایت کند

, برای مجری‌‌گری تنها علاقه کافی نیست، استعداد شرط اول است/ یک مجری خوب باید اصل بی‌‌طرفی را رعایت کند, برای مجری‌‌گری تنها علاقه کافی نیست، استعداد شرط اول است/ یک مجری خوب باید اصل بی‌‌طرفی را رعایت کند, برای مجری‌‌گری تنها علاقه کافی نیست، استعداد شرط اول است/ یک مجری خوب باید اصل بی‌‌طرفی را رعایت کند,

رامین راستی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در رابطه با کسانی که صرفا با  اتکا به علاقه به کار اجرا می‌‌آیند، ابراز داشت: علاقه‌‌مندی یکی از شرط های موفقیت در این زمینه  است، وجود علاقه لازم هست ولی شرط کافی نیست استعداد دراین زمینه خیلی مهمتر از سایر شروط می‌‌باشد؛ کسانی که برای مجری‌‌گری به بنده مراجعه می‌‌کنند را به کلاس‌‌های آموزشی که برگزار می‌کنیم معرفی می‌‌نمایم و این افراد به صورت گروهی و تیمی حضور پیدا کرده وآموزش می‌بینند.

,

, , ,

وی در رابطه با شرایط یک مجری خوب توضیح داد: یک مجری خوب حتما باید باسواد، باهوش و ذکاوت و مردم دار باشد؛ اطلاعات عمومی بالایی داشته و صاحب بیان قوی و درست باشد، در مسائل سیاسی و اجتماعی اصل بی‌‌طرفی را رعایت و واقع‌‌بین و مثبت‌ فکر کند.

,

جوانان مستعد زیادی در آذربایجان‌‌شرقی وجود دارند/ کسانی که با انگیزه مالی وارد عرصه مجری‌‌گری می‌‌شوند مانند ابر بهاری می‌‌مانند

, جوانان مستعد زیادی در آذربایجان‌‌شرقی وجود دارند/ کسانی که با انگیزه مالی وارد عرصه مجری‌‌گری می‌‌شوند مانند ابر بهاری می‌‌مانند, جوانان مستعد زیادی در آذربایجان‌‌شرقی وجود دارند/ کسانی که با انگیزه مالی وارد عرصه مجری‌‌گری می‌‌شوند مانند ابر بهاری می‌‌مانند,

این مجری مشهور تبریزی در پاسخ به این سوال که میزان استعداد نسل جوان در این حوزه چقدر است، عنوان کرد: مردم آذربایجان استعداد زیادی دارند، نه تنها در این زمینه بلکه در دیگر زمینه‌‌ها فوق العاده هستند، تیز هوشی و هوشمندی مردم آذربایجان مثال زدنی است و کسانی هم که در کلاس‌‌ها حضور دارند از استعداد خوبی برخوردارند و باید آموزش‌‌های لازم را ببینند.

,

راستی با بیان اینکه کسانی که صرفا برای درآمد به این حرفه می‌‌آیند مثل ابر بهاری می‌مانند و زود رد می‌شوند و ماندگاری ندارند، اذعان داشت: چنین افرادی در دل مردم محبوبیت نخواهند داشت، در این راه همه چیز درآمد نیست چون اگر فقط صرفا برای پول باشد فرد نمی‌‌تواند عمیق فکر کند یا عمیق مطالعه نماید.

,

وی در پایان افرود:  کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند حتما مطالعه‌‌شان را زیاد کنند و آموزش ببینند؛ مجری‌‌گری یک هنر تخصصی و فن بیان است، باید بدانند که مردم از مجری‌‌ها انتظار دارند و کارهایشان را رصد می‌کنند.

,

یک مجری و گزارشگر خوب باید تمام معیارها را یکجا داشته باشد

, یک مجری و گزارشگر خوب باید تمام معیارها را یکجا داشته باشد, یک مجری و گزارشگر خوب باید تمام معیارها را یکجا داشته باشد, یک مجری و گزارشگر خوب باید تمام معیارها را یکجا داشته باشد,

مجتبی ساعی نیز در این باره طی گفت‌‌وگویی با خبرنگار آناج با بیان اینکه استعداد برای گزارشگری آنگونه نیست که بگوییم جامعه آماری زیادی در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: نه تنها در سطح آذربایجان بلکه در سراسر جهان نیز خیلی کم افرادی پیدا می‌شوند که صدایشان مناسب اجرا باشد و توأم با آن لحن، تصویر و استعداد نیز داشته باشند.

,

وی بیان داشت: مجری‌‌گری و گزارشگری تنها یک استعداد نیست، مجموعه‌‌ای از استعدادهاست و به همین خاطر داشتن یک جای این استعدادها در کنار یکدیگر خیلی سخت است، این باعث شده در یک جامعه آماری یا در آذربایجان یا تهران حتی در جهان شانس پیدا کردن یک مجری یا گزارشگری که همه این معیارها را داراست خیلی کم باشد.

,

, ,

آموزش تنها می‌‌تواند استعدادها را تبدیل به مهارت کند

, آموزش تنها می‌‌تواند استعدادها را تبدیل به مهارت کند, آموزش تنها می‌‌تواند استعدادها را تبدیل به مهارت کند,

گزارشگر فوتبال و گوینده اخبار ورزشی با بیان اینکه مراجعات زیادی جهت فعالیت در این حوزه به او می‌‌شود، تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به کسانی که مراجعه می‌کنند راهنمایی و کمک می‌کنم.

,

وی افزود: علاقه‌‌مندی به تنهایی کافی نیست و به نظرم استعداد شرط اول است، علاقه‌‌مندی تنها می‌تواند مشوق فرد برای یادگیری و مهارت فرد باشد ولی استعداد نیز خیلی مهم است ، مثلا برخی از دوران کودکی استعداد کشیدن نقاشی‌‌های خوب را دارند اما باید استعداد تبدیل به مهارت شود.

,

باید به گزارشگری به دید تفنن و سرگرمی نگاه کرد

, باید به گزارشگری به دید تفنن و سرگرمی نگاه کرد, باید به گزارشگری به دید تفنن و سرگرمی نگاه کرد,

مجتبی ساعی متذکر شد: کسانی که صرفا برای کسب درآمد زیاد به این حیطه می‌‌آیند خیلی راه سخت و مشکلی را برای پولدار شدن انتخاب کرده‌‌اند، این یک اشتباه بزرگ برای کسانی است که شغل حرفه‌‌ای خود را اجرا و گزارشگری قرار دهند و بخواهند از این طریق کسب درآمد نمایند.

,

 وی ابراز داشت: کسانی که می‌‌خواهند گزارشگر و مجری شوند ابتدا به استعدادشان نگاه و به قول معروف کلاه خود را قاضی کنند ببینند که استعداد دارند یا خیر، گزارشگری زمانی می‌تواند مفید باشد که در چشم عشق و تفریح و تفنن و روحیه گرفتن به آن نگاه کنند نگاه کنند.

,

کسانی که بدون اطلاع وارد این عرصه می‌‌شوند، عمرشان را تلف می‌‌کنند

, کسانی که بدون اطلاع وارد این عرصه می‌‌شوند، عمرشان را تلف می‌‌کنند, کسانی که بدون اطلاع وارد این عرصه می‌‌شوند، عمرشان را تلف می‌‌کنند,

این گزارشگر محبوب آذربایجانی در پایان گفت: فردی که بدون اطلاع وارد این عرصه می‌‌شود ناگهان عمر خود را تلف کرده می‌‌بیند و متوجه می‌شود چیزی به دست نیاورده است، نه درآمد مناسبی دارد و نه آینده‌‌اش را تضمین شده می‌‌بیند.

,

همانطور که از اظهارات مجتبی ساعی و رامین راستی پیداست افراد زیادی به گزارشگری، مجری‌‌گری و حتی گویندگی علاقه دارند و کلاس‌‌هایی نیز در این زمینه با حضور اساتید مجرب برگزار می‌‌شود اما آنطور باید و شاید اشخاص دارای استعداد و مهارت در جایی جذب نمی‌‌شوند تا داشته‌‌هایشان را به نمایش بگذارند که این را می‌‌توان ناشی از محدودیت جذب نیرو در نهادهایی همچون صداوسیما دانست.

,

شاید رادیوها و برنامه‌‌های اینترنتی بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای برتر باشند و جوانان علاقه‌‌مند به این حوزه با عضویت در خبرگزاری‌‌ها و پایگاه‌‌های خبری، با گذشت زمان محبوب و مجرب شوند.

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه