اخبار داغ

شهردار تبریز در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر تبریزیم؛

نگاه شهرداری تنها به حوزه عمرانی نیست و از فرهنگ غافل نخواهیم شد/ گردشگران برای تماشای سازه و برج به تبریز سفر نمی‌کنند

نگاه شهرداری تنها به حوزه عمرانی نیست و از فرهنگ غافل نخواهیم شد/ گردشگران برای تماشای سازه و برج به تبریز سفر نمی‌کنند
شهردار تبریز در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر تبریزیم از لزوم توجه شهرداری به فرهنگ علاوه بر مسائل عمرانی و شهرسازی سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ایرج شهین باهر در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر تبریزیم که در عمارت ساعت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برخی در ابتدا تصور کردند که تنها نگاه ما به شهر عمرانی و شهرسازی خواهد بود در حالی که از موضوعات فرهنگی غافل نیستیم زیرا تاکنون در این عرصه کم‌کاری داشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در تکمیل حوزه‌های زیر ساخت شهری هنوز جای کار بسیاری وجود دارد ولی به این معنی نیست که از حوزه فرهنگ غافل شویم و توان خود را در مسائل شهر سازی متمرکز سازیم.

,

شهردار کلانشهر تبریز در خصوص مسائل فرهنگی شهر عنوان کرد: مباحث فرهنگی حوزه‌ی ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتری دارد، هر برنامه فرهنگی تاثیرگذاری گسترده تری دارد که با کمترین هزینه‌ها بیشترین بازخورد را از آن دریافت می‌کنیم.

,

وی افزود: در حوزه‌های شهری مثل ترافیک تصور می‌کنیم تنها مشکل در شریان‌های سطح شهری است و باید به صورت عمرانی اقدام کنیم درحالی که آموزش ترافیک و شهروندی حلال بسیاری از مشکلات است و قبل از تعریص خیابان ها باید پیوست فرهنگی داشته باشیم.

,

شهین باهر با اشاره به تبریز 2018 و لزوم انجام فرهنگ سازی در خصوص این رویداد تاریخی تاکید کرد: در تبریز 2018 معتقدیم باید اساس روی کار فرهنگی باشد زیرا زمان برای انجام امور اساسی عمرانی وجود ندارد بلکه بر اساس داشته‌هایمان باید از حوزه فرهنگی بهره ببریم.

,

وی خاطرنشان ساخت: گردشگران برای تماشای سازه و برج به تبریز سفر نمی‌کنند بلکه برای دیدن فرهنگ و آداب رسوم ماست که می آیند لذا هر مسافر خاطراتی که با خود می‌برد از برخورد مردم خواهد بود نه با سازه ها و کالبدهای شهری و به همین خاطر باید با آموزش شهروندی بتوانیم این بخش را تقویت نماییم.

,

در ادامه شهرام دبیری با بیان اینکه شورای شهر بخشی از مساله فرهنگی شهر را برعهده گرفته است اذعان داشت: همواره سعی کرده ایم از فرهنگ خود دفاع کرده و در شورای شهر نیز بخشی از کار را بر عهده گرفته‌‌ایم و در این خصوص تلاش می‌کنیم.

,

وی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند یک ارتباط مستقیم در خلال نمایش خیابانی با مردم داشته باشند و در این ارتباط می‌توانیم داشته‌های خود را به دیگران معرفی نماییم همچنین در خلال این فرهنگ سازی و زنده نگه داشتن فولکور آذربایجان بایستی اقدامات موثری انجام بگیرد و گردشگرانی که از کشورهای مختلف مهمان ما خواهند بود شاهد این موسیقی سنتی ما باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه