اخبار داغ

استاندار آذربایجان‌‌‌شرقی در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر؛

حیات جوامع بسته به هنر، فرهنگ و تمدن دارد نه مسائل عمرانی/ حداقل در سه تئاتر خیابانی حضور خواهم یافت

حیات جوامع بسته به هنر، فرهنگ و تمدن دارد نه مسائل عمرانی/ حداقل در سه تئاتر خیابانی حضور خواهم یافت
خدابخش گفت: داستان، شعر، نقاشی، فیلم و تئاتر از جمله‌ی هنرهایی است که منجر به حیات جوامع می‌گردد زیرا این حیات وابسته به هنر، ادب و تمدن است و سایر مظاهر گذرا و قابل کپی کردن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مجید خدابخش در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر با اشاره به ابعاد هنری دین اسلام، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید بهترین قصص را در قرآن گنجانده‌ایم و این معجزه‌ی الهی به قدری هنری بود که در ابتدا پیامبر را شاعر خطاب می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه قرآن کریم اخلاق پیامبر را عظیم خطاب کرده، ادامه داد: کار قرآن با قلب و روح بشر است و روح و کار هنر نیز همچنین است لذا وقتی مفاهیم را بخواهسم رنگ و لعاب ماندگار دهسم حتما مجبوریم هنر را زیبا در خدمت بگیریم.

,

استاندار آذربایجان شرقی گفت: داستان، شعر، نقاشی، فیلم و تئاتر از جمله‌ی هنرهایی است که منجر به حیات جوامع می‌گردد زیرا این حیات وابسته به هنر، ادب و تمدن است و سایر مظاهر گذرا و قابل کپی کردن است.

,

وی ادامه داد: واقعه‌ی عاشورا و کربلا نیز به وسیله‌ی شعر و اشعار و توسط مادحین نسل‌ به نسل منتقل گردیده و در واقع با تمسک به هنر بود که اینچنین ماندگار و در قلوب اثر گذار شده است.

,

خدابخش یادآور شد: تئاتر موزیکال حیدربابا که در دهه هفتاد در تالار تربیت اجرا می‌شد تاثیرگذاری عمیقی داشت و به نظر می‌رسد برای تبریز 2018 باید این نمایش احیا گردد.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: محوریت تبریز 2018 فرهنگ، هنر و ادب نه مسائل عمرانی است زیرا در کنار آثار تاریخی، ما یک اثر فرهنگی ارزشمند داریم که معرفی آن مورد توجه گردشگران خارجی خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه گردشگری فرهنگی و حلال آن چیزی است که باید بتوانیم محقق کنیم، اذعان کرد: باید رویدادهای مستمر فرهنگی در شهر داشته باشیم و گردشگرانی که حضور می‌یابند بتوانند بهره‌ی کافی را از داشته‌های اصیل و غنی منطقه ببرند.

,

خدابخش بیان کرد: اینکه گردشگر را ببریم مقبره شهریار را نشانش دهیم یا یک جلد کتاب دیوان شهریار را بدهیم دستش در یاد و خاطرش خواهد ماند یا اینکه یک تئاتر موزیکال حیدربابا را به تماشا بنشیند؟ تبریز در حوزه‌ی تئاتر جزو اولین‌ها بوده است و جا دارد که آن جایگاه راستین هم برای جذب مستمر گردشگر و هم برای زنده نگه داشتن فرهنگ غنی آذربایجان احیا گردد.

,

وی حمایت از هنر تئاتر را رسالت مسئولین و مردم دانست و تصریح کرد: امروز بیش از همیشه به نشاط اجتماعی نیاز داریم و این امر با رونق یافتن هنر در جنبه‌های گوناگون به ویژه تئاتر محقق می‌گردد، رویکرد شهرداری‌ها در دنیا به سمت و سوی فرهنگ سوق پیدا کرده و هر چه آرامش شهروندان بیشتر باشد، انعکاس حضور آنها نیز در جامعه توام با آرامش خواهد بود.

,

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بشر به دنبال آرامش است اما راه‌ آن را که دعا و تمسک به دین است را فراموش کرده و وظیفه‌ی ماست که آنها را به راه درست رهنمون داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اهمیت هنر تئاتر گفت: تصمیم دارم حداقل سه بار در کنار مردم تبریز از برنامه‌های شما بهره‌مند شوم و در تئاترهای خیابانی حضور داشته باشم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه