اخبار داغ

فرمانده سپاه استان البرز؛

795 نیروی جهادی به 7 روستای زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند/ آمادگی 50 سوله ورزشی برای مقابله با بحران در البرز

795 نیروی جهادی به 7 روستای زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند/ آمادگی 50 سوله ورزشی برای مقابله با بحران در البرز
سردار سید یوسف مولایی گفت: تا کنون 7 روستای زلزله زده با 2 هزار جمعیت به واسطه مناسب نبودن شرایط اقلیمی برای اسکان با چادر به 52 کانکس مجهز شده اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک فرمانده سپاه استان البرز درباره اقدامات بسیج سازندگی و سپاه در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان غرب کشور با اشاره به اینکه یک روز پس از زلزله گروه های اعزامی سپاه امام حسن مجتبی (ع) تعیین و به منطقه اعزام و نسبت به اسکان موقت و تامین مواد غذایی برای زلزله زدگان اقدام کردند به خبرنگار تیتر1 گفت: همزمان با خدمت رسانی جذب کمک های مردمی توسط پایگاه های بسیج آغاز شد و تا کنون 96 وانت، 14 کامیونت، 110 کامیون و 16 تریلر شامل امکانات، تجهیزات، اغذیه و چادر به سرپل ذهاب اعزام شده است.

سردار سید یوسف مولایی با تاکید بر اینکه 14 گروه جهادی در قالب 795 نفر عازم منطقه شده و امور خدماتی را سامان داده اند افزود: تا کنون 63 مورد بازدید از مناطق زلزله زده داشته ایم و با توجه به اینکه مردم غذای سرد مصرف می کنند روزانه یک هزار و 500 پرس غذای گرم در ابتدای خدمت رسانی و در حال حاضر روزانه 4 هزار پرس غذا توسط پایگاه های بسیج بین زلزله زدگان توزیع می شود.

وی اظهار داشت: تا کنون 7 روستای زلزله زده با 2 هزار جمعیت به واسطه مناسب نبودن شرایط اقلیمی برای اسکان با چادر به 52 کانکس مجهز شده اند و طی روزهای نخست یک خیر 15 کانکس در این مناطق نصب کرد و 25 چشمه سرویس بهداشتی و 9 دوش حمام تعبیه و 21 هزار لیتر سوخت توزیع شده است.

مولایی با اشاره اعزام تیم های پزشکی در قالب یک خودرو و یک یونیت دندان پزشکی به مناطق زلزله زده توسط استان البرز تصریح کرد: 49 مصدوم در شهید بیمارستان شهید مدنی مداوا شدند و روند ارائه خدمات به مناطق زلزله زده ادامه خواهد داشت.  

وی به تشکیل قرارگاه فرماندهی در استان البرز در راستای خدمت رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: توانمندی البرز به کار گرفته شد و لشکر عملیاتی و نواحی اعزام شدند و فرماندهان و بسیجیان نسبت به پخت غذای گرم اقدام کردند و حتی پاسداری که دو دست ندارد مانند یک کارگر در مناطق زلزله زده خدمت رسانی انجام داد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه در راستای اقدامات کنترلی در محدوده غربی کرج فضایی باز با ظرفیت 50 هلی کوپتر ایجاد خواهد شد اظهار داشت: 8 نقطه در استان البرز مشخص شده است تا با ایجاد سوله تجهیز شده و زمینه گناه گیری مردم در مواقع بحران فراهم شود و این مهم مستلزم فعالیت بیشتر مدیریت بحران است.

وی تصریح کرد: 50 سوله ورزشی آمادگی دارند در زمان بحران به عنوان مناطق لجستیک و درمانی ارائه خدمات داشته باشند و فردیس همچنین به بیمارستان صحرایی قابل نصب مجهز است که اتاق عمل، آزمایشگاه و ... را داشته و می تواند تلفات را به حداقل برساند.

فرمانده سپاه استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه تا زمان اسکان نسبی مردم خدمت رسانی سپاه و بسیج سازندگی در مناطق زلزله زده ادامه خواهد داشت خاطر نشان داشت: بعضا موازی کاری انجام می شود اما اگر متمرکز باشد اثربخشی بیشتری دارد و البته در حال حاضر پک هفته ای یا روزانه در میان زلزله زدگان توزیع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه