اخبار داغ

تلاش بانوی جوان خراسان شمالی برای شکستن تابوی کارمند شدن/ پنجره باز کارآفرینی مقابل جوانان

تلاش بانوی جوان خراسان شمالی برای شکستن تابوی کارمند شدن/ پنجره باز کارآفرینی مقابل جوانان
در حالیکه هنوز دیدگاه سنتی، پیدا کردن کار در ادارات دولتی بر ذهن جوانان این سرزمین حاکم است، جوانانی مانند خانم وهاب زاده با تاسیس یک شرکت کارآفرینی و مشاوره شغلی، شش سال است که تلاش می کند تا جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان خراسان شمالی را با ارائه مشاوره های شغلی به سوی ایجاد فضای کسب و کار جدید هدایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، در قرنی زندگی می کنیم که اغلب کشورهای دنیا برای رشد و توسعه اقتصادی خود و گسترش فضای کسب و کار در میان اقشار مختلف کشورشان بر روی کارآفرینی و ایجاد فضای کسب و کار بر اساس ایده ها و خلاقیت های جوانشان سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که در این قرن هنوز دیدگاه سنتی، پیدا کردن شغل دولتی و یا جذب شدن در دفاتر بخش خصوصی  بر ذهن جوانانان کشورمان حاکم است و اغلب فارغ التحصیلان به دنبال جذب در ادارات دولتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  عصر اترک،,  در قرنی زندگی می کنیم که اغلب کشورهای دنیا برای رشد و توسعه اقتصادی خود و گسترش فضای کسب و کار در میان اقشار مختلف کشورشان بر روی کارآفرینی و ایجاد فضای کسب و کار بر اساس ایده ها و خلاقیت های جوانشان سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که در این قرن هنوز دیدگاه سنتی، پیدا کردن شغل دولتی و یا جذب شدن در دفاتر بخش خصوصی  بر ذهن جوانانان کشورمان حاکم است و اغلب فارغ التحصیلان به دنبال جذب در ادارات دولتی هستند, .,

اما در این میان عده ای هستند که با تاسیس شرکت های کارآفرینی و مشاوره شغلی در تلاشند تا تابوی این دیدگاه سنتی را بشکنند و به جوانان این کشور راهی را نشان دهند که بتوانند کارآفرین شوند و یا حتی نسلی را تربیت کنند که کارآفرینان فردا شوند.

, .,

بانو آزاده وهاب زاده از جمله این تابو شکنانی است که پس از فارغ التحصلی مقطع کارشناسی ارشد ، رشته مدیریت اجرایی در سال 90 یک شرکت کارآفرینی و ارائه خدمات مشاوره ای را در شهر بجنورد تاسیس کرد تا کارجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و حتی صاحبان سرمایه را با فضاهای کسب و کارها جدید آشنا، آنان را توانمند و هدایت کند تا این اشخاص با تکیه بر دانش، مهارت و همت خود فرصت های جدید شغلی را در این استان بوجود آورند.

, .,

هر چند که عمر این شرکت ها در استان زیاد نیست و تعداد آنها نیز انگشت شمار است اما آنان در همکاری با اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان مقدماتی را آماده سازی کرده اند تا بتوانند به جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان و سرمایه گذاران خدماتی مختلفی از جمله مشاوره و آموزش، ارائه مشاوره به متقاضیان در زمینه تامین مالی و حقوقی طرح های نو آور محور، ارائه مشاوره های فنی و تخصصی برای افزایش رقابت پذیری و تسخیر بازارهای هدف، هدایت صاحبان سرمایه به سوی طرح های بزرگ همچنین شناسایی و معرفی دوره های آموزش تخصصی و حرفه ای مورد نیاز برحسب مزیت های نسبی - رقابتی را ارائه دهند.

, .,

در همین باره در گفت و گو با بانو آزاده وهاب زاده درباره تجربه کاری اش در این زمینه طی این مدت شش ساله ای که پشت سر گذاشته است، مصاحبه ای داشتیم که می خوانید.

, .,

 

,

 در حال حاضر در سطح استان چند شرکت کارآفرینی و مشاوره شغلی دارای مجوز تاسیس شده است؟

,  در حال حاضر در سطح استان چند شرکت کارآفرینی و مشاوره شغلی دارای مجوز تاسیس شده است؟,  در حال حاضر در سطح استان چند شرکت کارآفرینی و مشاوره شغلی دارای مجوز تاسیس شده است؟,

چهار شرکت.

, .,

 

,

کارآفرینی را چه تعریف می کنید و شما برای هدایت افراد به سوی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید چه اقداماتی را انجام می دهید؟

, کارآفرینی را چه تعریف می کنید و شما برای هدایت افراد به سوی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید چه اقداماتی را انجام می دهید؟, کارآفرینی را چه تعریف می کنید و شما برای هدایت افراد به سوی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید چه اقداماتی را انجام می دهید؟,

کارآفرینی را ایجاد فضای کسب و کار جدید تعریف می کنم در فضایی که ریسک کاری وجود دارد.

, .,

شاید فردی ایده جدیدی داشته باشد که باید بر روی ایده کار شود تا به یک فرصت شغلی تبدیل شود، شاید فردی یک فکری خلاقانه داشته باشد که کمک کننده به چرخه دیگر مشاغل باشد، که در اینجا هنر شرکت های کارآفرینی از جمله شرکت بنده این است که به صاحبان ایده، خلاقیت و حتی کارجویان، مشاوره و آموزش برای نحوه ورود به بازار کار و ایجاد یک فضای کسب و کار جدید را ارائه دهند.

, .,

 

,

به طور کلی در عرصه بین المللی شرکت های کارآفرینی چه جایگاهی دارند، آیا عملکرد این شرکت ها به رسمیت شناخته شده اند؟

, به طور کلی در عرصه بین المللی شرکت های کارآفرینی چه جایگاهی دارند، آیا عملکرد این شرکت ها به رسمیت شناخته شده اند؟, به طور کلی در عرصه بین المللی شرکت های کارآفرینی چه جایگاهی دارند، آیا عملکرد این شرکت ها به رسمیت شناخته شده اند؟,

الان دنیا بر اصل کارآفرینی می چرخد چون منابع موجود از بین رفتنی هستند و کشور ایران نیز این موضوع را جدی گرفته است.

, .,

با توجه به اینکه این شرکت فعالیت خود را در استان از سال 89 شروع کرد طی یک دوره به حدود 260 نفر به مدت 52 ساعت در سطح هنرستان های استان آموزش کارآفرینی داد همچنین به آنها نحوه نوشتن طرح کسب و کار را آموزش دادیم که البته عده زیادی از آنان به عرصه کسب و کار و کارآفرینی ورود نکردند و این موضوع به ما نشان داد هنوز در این زمینه موفق نبوده ایم و شاید هم آموزش های ما کاربردی نبوده اند و یا اینکه خانواده های آنان علاقمند نبودند که فرزندان آنان با ریسک کاری مواجه شوند.

, .,

این نکته را هم بگویم درحالی در سطح دنیا خانواده ها آموزش می بینند تا فرزندان خود را به سوی کارآفرینی تشویق و هدایت کنند که در ایران اغلب خانواده ها هنوز با این مهم آشنا نیستند و خانواده ها هنوز علاقمند هستند که آینده فرزندان شان پزشکی و مهندسی باشد.

, .,

 

,

در گذشته، اغلب کارجویان به دفاتر کاریابی مراجعه می کردند، اما در حال حاضر آیا جوانان کنونی استان ( چه دانشجویان، چه فارغ التحصیلان و یا کارجویان ) با کارکرد شرکت های کارآفرینی از جمله شرکت شما آشنا هستند؟

, در گذشته، اغلب کارجویان به دفاتر کاریابی مراجعه می کردند، اما در حال حاضر آیا جوانان کنونی استان ( چه دانشجویان، چه فارغ التحصیلان و یا کارجویان ) با کارکرد شرکت های کارآفرینی از جمله شرکت شما آشنا هستند؟, در گذشته، اغلب کارجویان به دفاتر کاریابی مراجعه می کردند، اما در حال حاضر آیا جوانان کنونی استان ( چه دانشجویان، چه فارغ التحصیلان و یا کارجویان ) با کارکرد شرکت های کارآفرینی از جمله شرکت شما آشنا هستند؟,

شرکت های کارآفرینی و مشاوره، کارکرد دفاتر کاریابی را ندارند که بیکاران را ثبت نام کنند و برای آنها کار پیدا کنند، بلکه این شرکت ها افراد جویای کار را راهنمایی و توانمند می کنند تا فضای کسب و کار جدید را برای خود ایجاد کنند.

, .,

اما نکته این است که اغلب جوانان ما نمی دانند خودشان می توانند کارآفرین باشند، بنابراین شرکت های کارآفرینی، جوانان جویای کار را شناسایی و به آنان آموزش کارآفرینی می دهند و آنها را توانمند می کنند.

, .,

نکته دیگر این است که متاسفانه اغلب جوانان ما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه  ابتدا به دنبال استخدام در ادارات می روند و یا اینکه تلاش می کنند در شرکت های خصوصی جذب شوند و به دنبال ایجاد فضای کسب و کار جدیدی برای خود نیستند.

, .,

اما تلاش این شرکت آن است که روحیه کارآفرینی و کسب و کار را در ذهن جوانان ایجاد کند.

, .,

 

,

آیا شما شرکت خود را به جامعه دانشگاهی استان معرفی کرده اید؟

, آیا شما شرکت خود را به جامعه دانشگاهی استان معرفی کرده اید؟, آیا شما شرکت خود را به جامعه دانشگاهی استان معرفی کرده اید؟,

هر چند ضعف خود را در زمینه معرفی این شرکت و کارکرد این شرکت ها به سطح جامعه به ویژه قشر دانشگاهی را قبول دارم، با این وجود باید تلاش کنیم که بازار هدف خود را شناسایی کنیم.

, .,

و البته این نکته را هم بگویم که با خانه صنعت و معدن استان نیز متصل شده ایم تا آموزش را به فعالان در این حوزه ارائه دهیم.

, .,

و البته با مراکز دانشگاهی هم متصل خواهیم شد تا جوانان دانشجو را با کارکرد این شرکت و هدایت آنها به سوی کارآفرینی آشنا کنیم.

, .,

علاوه بر آن، با دفاتر کاریابی استان هم مرتبط هستیم که مراجعان به این دفاتر را با کارکرد شرکت های خود آشنا کنیم.

, .,

همینطور برای معرفی بیشتر در مورد اهداف این شرکت ها و فعالیت خود به عموم مردم در نمایشگاه های مختلف حضور یافته ایم و غرفه هم بر پا کرده ایم.

, .,

در عین حال، با توجه به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ناظر بر عملکرد این نوع از شرکت ها است، آنان در معرفی ما به جامعه نقش دارند اما هنوز برای معرفی خود به جامعه هدف کارهای زیادی در پیش داریم.

, .,

 

,

آیا شما برای هدایت و راهنمایی کارجویان و صاحبان ایده که نیازمند به برخورداری از آمار واقعی از وضعیت اقتصادی و اشتغال استان هستید با اداراتی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استانداری ارتباط دارید که آنان اطلاعات واقعی را در اختیار شما قرار دهند؟

, آیا شما برای هدایت و راهنمایی کارجویان و صاحبان ایده که نیازمند به برخورداری از آمار واقعی از وضعیت اقتصادی و اشتغال استان هستید با اداراتی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استانداری ارتباط دارید که آنان اطلاعات واقعی را در اختیار شما قرار دهند؟, آیا شما برای هدایت و راهنمایی کارجویان و صاحبان ایده که نیازمند به برخورداری از آمار واقعی از وضعیت اقتصادی و اشتغال استان هستید با اداراتی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استانداری ارتباط دارید که آنان اطلاعات واقعی را در اختیار شما قرار دهند؟,

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت برای شرکت های کارآفرینی و مشاوره را صادر می کند و این اداره کل اطلاعات و آمار ها را در اختیار ما قرار می دهد چون کارجویان و کارآفرینان از راه اندازی یک فضای کسب و کار جدید به دنبال سودزایی و ثبات شغلی هستند.

, .,

از طرف دیگر جوانان، وقتی به ما مراجعه می کنند به این معنا است که آنان به این شرکت ها اعتماد کرده اند که مشاوره شغلی و راهنمایی و آموزش را تقاضا می کنند.

, .,

 

,

 چه نوع آموزش هایی را برای توانمند شدن مراجعان ارائه می دهید؟ آیا آنها را برای کسب آموزش ها به سوی اداراتی از جمله اداره کل فنی و حرفه ای هدایت می کنید؟

,  چه نوع آموزش هایی را برای توانمند شدن مراجعان ارائه می دهید؟ آیا آنها را برای کسب آموزش ها به سوی اداراتی از جمله اداره کل فنی و حرفه ای هدایت می کنید؟,  چه نوع آموزش هایی را برای توانمند شدن مراجعان ارائه می دهید؟ آیا آنها را برای کسب آموزش ها به سوی اداراتی از جمله اداره کل فنی و حرفه ای هدایت می کنید؟,

در مرحله اول، یک سری آموزش های عمومی در زمینه آموزش راهکارهای مدیریتی، حل مسئله و حسابداری مالی برای ایجاد فضای کسب و کار جدید را به متقاضیان ارائه می دهیم تا بتوانند یک طرح کسب و کار بنویسند و آماده ورود به فضای کسب و کار شوند.

, .,

در مرحله دوم، بسته های آموزشی تخصصی در دستور کار این شرکت ها است که به تناسب نوع شغل مورد نظر متقاضی را به مراکز مورد نظر هدایت و معرفی می کنیم از جمله به اداره کل فنی و حرفه ای و دیگر ادارات ذی ربط تا از دوره های آموزشی و ترویجی این ادارت برخوردار شوند.

, .,

 

,

رشته تحصیلی متقاضیان کارآفرینی چقدر با نوع کسب و کاری که می خواهند راه بیندازند، تطابق دارد؟

, رشته تحصیلی متقاضیان کارآفرینی چقدر با نوع کسب و کاری که می خواهند راه بیندازند، تطابق دارد؟, رشته تحصیلی متقاضیان کارآفرینی چقدر با نوع کسب و کاری که می خواهند راه بیندازند، تطابق دارد؟,

70 درصد از آنانیکه به این شرکت مراجعه کرده اند، فکر و ایده آنان با رشته تحصیلی اشان، هم راستا نبوده است اما البته شغل مورد نظرشان با سلیقه ذاتی و نیاز روز بازار همخوان بوده است.

, 70 , .,

 

,

 آیا در استان، هر رشته تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار و کارآفرینی را دارد؟

,  آیا در استان، هر رشته تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار و کارآفرینی را دارد؟,  آیا در استان، هر رشته تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار و کارآفرینی را دارد؟,

برای هر رشته تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار در استان وجود ندارد.

, .,

 

,

کدام رشته های تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار مرتبط ، البته با نوآوری های جدید را دارا هستند؟

, کدام رشته های تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار مرتبط ، البته با نوآوری های جدید را دارا هستند؟, کدام رشته های تحصیلی امکان ایجاد فضای کسب و کار مرتبط ، البته با نوآوری های جدید را دارا هستند؟,

بر اساس تجربه ای که داشته ام به این سوال پاسخ می دهم و آن این است که کار در رشته فنی و مهندسی، عمران و معماری در استان اشباع شده اند.

, .,

اما در زمینه مشاغل مرتبط با صنعت فضای خالی بسیاری برای ایجاد فضای کسب و کار جدید و کارآفرینی وجود دارد به ویژه در زمینه مهندسی صنایع، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی و تکمیلی.

, .,

 

,

 آیا علاوه بر اینکه شما برای مشاوره و ارائه آموزش به کسب اطلاعات و آمار از ادارات ذی ربط احتیاج دارید، خود به طور مستقل به مطالعه و ظرفیت سنجی فضای اشتغال استان، شناسایی فضاهای مغفول مانده برای ایجاد فضای کسب و کار ورود کرده اید؟

,

از سال گذشته برای شناسایی بازارهای هدف و مشاوره های بازاریابی به مطالعه و تحقیق در حوزه صنعت ورود کرده ام که بتوانم فضای رقابتی را برای متقاضیان خود ارزیابی و شناسایی کنم.

, .,

و البته به طور ذاتی یک بخشی از کار شرکت های کارآفرینی از جمله شرکت بنده، شناسایی فضای کسب و کار جدید و بازار فروش است که در همین راستا بتوانیم حرکت کنیم.

, .,

 

,

در بخشی دیگر از سوالاتم، می خواهم این را مطرح کنم افردای که به شرکت شما مراجعه کرده اند از چه قشر و گروهی و با چه سطح تحصیلاتی بوده اند همچنین مهارت های آنان و توانمندی کاری آنها چه میزان بوده است و شما آنها را به سوی چه نوع مشاغلی هدایت کرده اید؟

, در بخشی دیگر از سوالاتم، می خواهم این را مطرح کنم افردای که به شرکت شما مراجعه کرده اند از چه قشر و گروهی و با چه سطح تحصیلاتی بوده اند همچنین مهارت های آنان و توانمندی کاری آنها چه میزان بوده است و شما آنها را به سوی چه نوع مشاغلی هدایت کرده اید؟, در بخشی دیگر از سوالاتم، می خواهم این را مطرح کنم افردای که به شرکت شما مراجعه کرده اند از چه قشر و گروهی و با چه سطح تحصیلاتی بوده اند همچنین مهارت های آنان و توانمندی کاری آنها چه میزان بوده است و شما آنها را به سوی چه نوع مشاغلی هدایت کرده اید؟,

عده ای از آنانیکه در دفاتر کاریابی ثبت نام کرده اند، به این شرکت معرفی شده اند همچنین فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم بوده اند که به این شرکت مراجعه کرده اند و مشاوره های ما را دریافت کرده اند که 70 درصد از مراجعانم را تشکیل داده اند.

, .,

همینطور عده ای دیگر نیز که تحصیلات آنها تا دیپلم بوده است هم به این شرکت مراجعه کرده اند تا مشاوره شغلی بگیرند که اغلب آنها زن بوده اند.

, .,

تمامی آنانیکه علاقمند و متقاضی بودند تا در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند، با توجه به اطلاع از فضای واقعی کسب و کار، اغلب آنان ترجیح دادند که در زمینه مشاغل خانگی فعالیت کنند که البته اغلب آنها خانم بودند.

, .,

در عین حال، باید خطر نشان کنم که  فارغ التحصیلان رشته فنی و مهندسی ( عمران و معماری ) تمایلی به ورود به مشاغل خانگی نداشتند که آنها را به سوی راه اندازی دیگر مشاغل هدایت کردیم.

, .,

 

,

 آیا در ارائه مشاوره های خود به مراجعان، به صاحبان ایده تلنگر زده اید که ایده ای نو برای ایجاد فضای کسب و کار جدید را ارائه دهند؟

,  آیا در ارائه مشاوره های خود به مراجعان، به صاحبان ایده تلنگر زده اید که ایده ای نو برای ایجاد فضای کسب و کار جدید را ارائه دهند؟,  آیا در ارائه مشاوره های خود به مراجعان، به صاحبان ایده تلنگر زده اید که ایده ای نو برای ایجاد فضای کسب و کار جدید را ارائه دهند؟,

مدرسان ما در کلاس های آموزش های کارآفرینی و ایجاد فضای و کسب و کار جدید این موضوع را آموزش می دهند که خلاقیت و نوآوری در ارائه طرح هایشان را داشته باشند یعنی هدف از آموزش ها ما پرورش ایده ها است.

, .,

 

,

آنانیکه دیپلم داشته اند اغلب در چه نوع مشاغلی توانستند مشغول به کار شوند؟

, آنانیکه دیپلم داشته اند اغلب در چه نوع مشاغلی توانستند مشغول به کار شوند؟, آنانیکه دیپلم داشته اند اغلب در چه نوع مشاغلی توانستند مشغول به کار شوند؟,

چند نفری در زمینه مشاغل خانگی مثل بافندگی، عروسک سازی، نمد بافی، جواهر سازی و لوازم تزئینی ورود کردند و دلیل اصلی آنان برای ورود به این مشاغل به خاطر این بوده است که راه اندازی این مشاغل به سرمایه کمتری نیاز دارد و ارتباط مستقیم با هنر و علاقه آنها دارد.

, .,

 

,

آیا مراجعانی داشته اید که فرد سرمایه داشته باشد اما به دنبال تحویل سرمایه خود به دست کارآفرین باشد؟

, آیا مراجعانی داشته اید که فرد سرمایه داشته باشد اما به دنبال تحویل سرمایه خود به دست کارآفرین باشد؟, آیا مراجعانی داشته اید که فرد سرمایه داشته باشد اما به دنبال تحویل سرمایه خود به دست کارآفرین باشد؟,

یکی دیگر از رسالت های این نوع از شرکت ها جذب سرمایه گذار است؛ که البته در این زمینه مراجعانی داشته ام که متقاضی سرمایه گذاری بودند اما چون با فضای کسب و کار استان آشنا نبودند از شرکت ما راهنمایی گرفتند.

, .,

 

,

 آنان علاقمند به سرمایه گذاری در چه زمینه ای بودند؟

,  آنان علاقمند به سرمایه گذاری در چه زمینه ای بودند؟,  آنان علاقمند به سرمایه گذاری در چه زمینه ای بودند؟,

اغلب در زمینه راه اندازی خط تولید مصالح ساختمانی و بسته بندی غذایی.

, .,

 

,

 آیا در زمینه فروش محصول هم به مراجعان خود مشاوره می دهید؟

,  آیا در زمینه فروش محصول هم به مراجعان خود مشاوره می دهید؟,  آیا در زمینه فروش محصول هم به مراجعان خود مشاوره می دهید؟,

نکته اول این است که ورود به عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی همراه با ریسک است که این شرکت کارآفرینانش را با این موضوع آشنا می کند.

, .,

همچنین به آنان آموزش و مشاوره های بازاریابی را نیز ارائه می دهیم.

, .,

 

,

 در خاتمه، به طور کلی فضای کسب و کار در استان با چه دغدغه هایی روبرو است؟

,  در خاتمه، به طور کلی فضای کسب و کار در استان با چه دغدغه هایی روبرو است؟,  در خاتمه، به طور کلی فضای کسب و کار در استان با چه دغدغه هایی روبرو است؟,

جوانان برای اشتغالزایی و کارآفرینی انگیزه لازم را ندارند و هدف اصلی آنان پیدا کردن شغل دولتی است که البته 90 درصد از آنانیکه به این شرکت مراجعه کرده اند برای دریافت مشاوره های کارآفرینی، اشخاصی بودند که نتوانسته بودند در محیط اداری و دولتی مشغول به کار شوند.

, .,

همینطور نبود سرمایه و ترس از سرمایه گذاری هم از دیگر دغدغه های جوانان ما است برای ایجاد کسب و کار جدید.

, .,

 

,

آیا برای تغییر نگاه سنتی به کار و اشتغال و هدایت جامعه به سوی کارآفرینی با اداره کل آموزش و پرورش همچنین مراکز دانشگاهی استان تفاهم نامه منعقد کرده اید که همسو با هم در این راستا حرکت کنید؟

, آیا برای تغییر نگاه سنتی به کار و اشتغال و هدایت جامعه به سوی کارآفرینی با اداره کل آموزش و پرورش همچنین مراکز دانشگاهی استان تفاهم نامه منعقد کرده اید که همسو با هم در این راستا حرکت کنید؟, آیا برای تغییر نگاه سنتی به کار و اشتغال و هدایت جامعه به سوی کارآفرینی با اداره کل آموزش و پرورش همچنین مراکز دانشگاهی استان تفاهم نامه منعقد کرده اید که همسو با هم در این راستا حرکت کنید؟,

در سال گذشته یک تفاهم نامه میان ادارکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرک های صنعتی همچنین خانه صنعت و معدن استان منعقد شد که این شرکت نیز در زمینه ارائه آموزش های کارآفرینی و شناسایی بازار و بازاریابی به فعالان این عرصه صنعتی استان ورود کرد.

, .,

اما هنوز با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی استان متصل نشده ایم که البته قصد آن را داریم.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه